Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 17
  1. #1
    fieldoxide
    Gast

    welke grafische kaart?

    dag mensen,
    ik heb mijn pc ongeveer 2 jaar en als grafische kaart heb ik een gforce mx 420,
    de laatste tijd merk ik regelmatig dat als ik een demo van een game wil uitproberen dat mijn grafische kaart niet meer compatibel werkt met de huidige games,het word misschien de moment om een nieuwe kaart aan te schaffen,nu had ik van jullie eens jullie mening willen hebben welke kaart prijs-kwaliteit goed is,ik ben niet een extreme gamer maar zou zo af en toe eens een spelletje willen spelen,ik had gedacht aan ongeveer de prijsklasse van een gforce maar dan nieuwer,kunnen jullie mij helpen en enkele richtprijzen geven?
    Alvast bedankt.

  2. #2
    Up-to-date   Wilco's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Berichten
    49
    Bedankjes
    0
    Bedankt
    0 keer in 0 posts

    Re: welke grafische kaart?

    Op mijn pc, waar ik momenteel het meest mee werk en ook games speel staat er een Geforce 6600GT (128Mb, 500mHz GPU) , is rond de 200€ en ik ben er wel content van. Ik heb de PCI-X, maar er bestaat ook een AGP versie van
    Op de familiepc is het een Geforce FX5200 en die werkt ook prima (vroeger werkte ik daarmee en speelde er ook games op). Die kost wel een heel stuk minder ik dacht rond de 50-60€

  3. #3
    Up-to-date   GuardedXyph3R's schermafbeelding
    Geregistreerd
    21 June 2005
    Locatie
    Gent
    Berichten
    95
    Bedankjes
    1
    Bedankt
    0 keer in 0 posts

    Re: welke grafische kaart?

    Eerst en vooral moet ik weten wat je doelgroep is: grafisch prachtige games, of hoeft dit niet noodzakelijk zo te zijn?Als je recente (lees:grafisch zware) games wil spelen, raad ik je aan om voor een 256MB kaart te gaan. UIteraard hangt hier een prijskaartje aan vast. Maar je kan gerust met een 128MB-kaart verder, zolang je maar niet met spellen als 'Battlefield 2', 'F.E.A.R.' of 'Prey' wil experimenteren. Dan loop je vaak de kans dat het spel helemaal begint te haperen. Als je een zware kaart wil, kan ik je bijvoorbeeld deGeForce 6800GT aanraden (256MB), ongeveer 250€
    Wat naar het schijnt een goede prijs/kwaliteit verhouding heeft, is de Sapphire 9800Pro (kost ongeveer 130€) Met deze kan je ook nog Battlefield 2 spelen, dus zeker geen slecht kaartje.

    Deze site kan best nuttig zijn; vergelijking tussen alle kaarten op de markt qua snelheid e.d.
    En hier
    heb je ook een topic over de hierboven vermelde kaarten.
    Hopelijk ben je er iets mee

    Groetjes
    GX
    Proud 2 be an IvanhoeJupiler member!

  4. #4
    fieldoxide
    Gast

    Re: welke grafische kaart?

    Is die gforce fx5200 compatibel met de laatste games?
    Het probleem bij mij is dat ik laatst een demo wou downloaden en blijkbaar ondersteunde dat game mijn grafische kaart niet het ging om the game:fear single player demo),

  5. #5
    fieldoxide
    Gast

    Re: welke grafische kaart?

    Mijn bedoeling is vooral de laatste games te spelen,verschillende demogames te downloaden.

  6. #6
    Up-to-date   GuardedXyph3R's schermafbeelding
    Geregistreerd
    21 June 2005
    Locatie
    Gent
    Berichten
    95
    Bedankjes
    1
    Bedankt
    0 keer in 0 posts

    Re: welke grafische kaart?

    De GeForce fx5200 is idd wel een degelijke kaart, maar ze heeft "maar" 128MB. Ikzelf heb maar een 64MB kaartje, dus eigenlijk heb ik niet veel reden om fx5200 te bekritiseren maar als je échte prachtgames wil spelen, raad ik je deze af. De kaart zal namelijk hard moeten doorwerken tijdens zware games. Bijvoorbeeld als het in een spel regent, zal je al snel te kampen hebben met haperingen, framedrops, e.d.
    En demo's lopen door de band ook vlotter dan de eigenlijke versie, dus ik raad je een 256MB kaart aan. Het is natuurlijk ook aan te raden dat je een behoorlijk snelle processor hebt en genoeg RAMgeheugen (minstens 512MB, 1 Gig aan te raden; toch als je echt vlot op hoge resolutie wil spelen)
    GX
    Laatst gewijzigd door GuardedXyph3R; 13 August 2005 om 15:28
    Proud 2 be an IvanhoeJupiler member!

  7. #7
    fieldoxide
    Gast

    Re: welke grafische kaart?

    Zou ik goed gesteld zijn met de geforce 6600 voor de laatste games te spelen?

  8. #8
    Up-to-date   GuardedXyph3R's schermafbeelding
    Geregistreerd
    21 June 2005
    Locatie
    Gent
    Berichten
    95
    Bedankjes
    1
    Bedankt
    0 keer in 0 posts

    Re: welke grafische kaart?

    Je zal er wel deftige games mee kunnen spelen, ja. Het is zeker een goede kaart. Maar er zijn twee soorten GeForce 6600 kaarten, nl. de Aopen Aeolus 6600-DV128LP en de NX6600-VTD256EH. Kijk maar eens ff HIER.
    Ik citeer uit het artikel: 'In 3DMark05 neemt de AOpen Aeolus met zijn 128MB geheugen al meteen een voorsprong van tien procent. Deze kaart zorgt voor een totaalscore van 2343 punten, terwijl de MSI-kaart op 2124 punten blijft steken. Ook in Doom 3 en Chronicles of Riddick ziet men dit verschijnsel. Enkel in Half Life 2 zijn de kaarten aan elkaar gewaagd. Overigens valt uit de framerates duidelijk af te lezen dat deze kaarten eigenlijk niet geschikt zijn om de nieuwste games met een maximum aan details vlot te spelen, maar toch presteren de kaarten duidelijk beter dan de geïntegreerde grafische chips op moederborden'
    Jouw keuze he, maar 't zijn wel nog goede kaarten
    Proud 2 be an IvanhoeJupiler member!

  9. #9
    Up-to-date   Wilco's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Berichten
    49
    Bedankjes
    0
    Bedankt
    0 keer in 0 posts

    Re: welke grafische kaart?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fieldoxide
    ik ben niet een extreme gamer maar zou zo af en toe eens een spelletje willen spelen
    en later zeg je: "Mijn bedoeling is vooral de laatste games te spelen,verschillende demogames te downloaden."

    Nu ben ik ff niet meer mee. Wat is het nu? Af en toe eens een game of vooral games?

  10. #10
    Up-to-date   GuardedXyph3R's schermafbeelding
    Geregistreerd
    21 June 2005
    Locatie
    Gent
    Berichten
    95
    Bedankjes
    1
    Bedankt
    0 keer in 0 posts

    Re: welke grafische kaart?

    Ik denk dat hij niet echt een gamer is die dagelijks speelt, maar toch van tijd tot tijd eens een spel wil spelen. En als hij iets speelt, wil hij ook-denk ik- voornamelijk mooie, goede quality games spelen-> en daar heb je wel een sterke kaart voor nodig
    Proud 2 be an IvanhoeJupiler member!

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. Welke grafische (budget)kaart ? gf3 ti200 of gf4 ti4200 of ???
    Door turbobilly in forum Grafische kaarten & monitors
    Reacties: 17
    Laatste bericht: 5 July 2006, 14:23
  2. Welke grafische kaart voor de MD8800.
    Door c3ke in forum Grafische kaarten & monitors
    Reacties: 8
    Laatste bericht: 10 January 2006, 01:45
  3. grafische kaart
    Door nojs in forum Grafische kaarten & monitors
    Reacties: 14
    Laatste bericht: 28 October 2005, 01:41
  4. Grafische kaart
    Door ronayke in forum Grafische kaarten & monitors
    Reacties: 4
    Laatste bericht: 3 July 2005, 20:11
  5. grafische kaart
    Door Whiteman in forum Grafische kaarten & monitors
    Reacties: 4
    Laatste bericht: 26 June 2005, 12:06

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •