Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 11
  1. #1
    fieldoxide
    Gast

    norton internet security 2006 versus NOD32

    Hallo mensen,
    ik ben altijd een grote voorstander geweest van de norton producten (buiten het hoge resources gebruik van de pc) maar wou nu toch eens iets volledig anders gebruiken,ben zo bij NOD32 terechtgekomen,heb daar al heel veel goede kritiek van gehoord en wat bleek NOD32 vond ineens een 6 tal virussen die norton nooit gevonden heeft bij mijn pc,hoe kan dat eigenliijk?
    Wil dit nu zeggen dat de kwaliteit van NOD32 beter is dan die van norton?
    De detectie betreft wel die van de zeer ambetante my websearch wat volgens mij spyware is,NOD32 heeft die zonder problemen gevonden en verwijderd ,norton niet,welke conclusies moet ik hier nu eiegenlijk uit trekken?
    Bij NOD32 blijven (wat op zich weer het voordeel heeft van een zeer laag resources gebruik op de pc en een uitstekende virusscanner),of misschien toch maar terug naar norton keren,iemand enige feedback.......??
    Een van de voordelen in norton vind ik dan wel weer een instelling van de parental account voor mijn dochter,die ik toch wat wil beschermen tijdens het surfen en dat vind ik dan bij NOD32 weer niet.

  2. #2
    Gevorderd   TusH's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    De stille Kempen
    Berichten
    218
    Bedankjes
    13
    Bedankt
    10 keer in 9 posts

    Re: norton internet security 2006 versus NOD32

    En Norton blijven gebruiken, maar dan in combinatie met af en toe eens een online scan van bv - en nu schud ik er één uit mijn mouw - Trend Micro ?
    Te huur, plaats voor handtekening --> P.O.T.K

  3. #3
    Gevorderd   depol99's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Woareghem - Westvloanders
    Berichten
    283
    Bedankjes
    20
    Bedankt
    50 keer in 46 posts

    Re: norton internet security 2006 versus NOD32

    Ik had vroeger ook altijd norton, en dit was veeel te traag (en oud in mijn geval)
    En de 2006 versie was dan nog veel slechter ivm snelheid.
    Toen eens NOD32 getest en het was een wereld van verschil.
    Automatiseer, das makkelijker!

  4. #4
    fieldoxide
    Gast

    Re: norton internet security 2006 versus NOD32

    Is er bijvoorbeeld een combinatie mogelijk om met norton enkel het ouderlijk toezicht te gebruiken ism de firewall en dan NOD32 ale virusscanner?

  5. #5
    Gevorderd   Some_body's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 May 2005
    Locatie
    Ergens aan de Maas ;)
    Berichten
    378
    Bedankjes
    79
    Bedankt
    76 keer in 48 posts

    Goed Re: norton internet security 2006 versus NOD32

    IK gebruik al jaren norton Av , en ben daar zeer tevreden over , ok , het gebruik veel van je systeem , maar dat maakt mij niet uit .
    Ik doe regelmatig een onlinescan met Mcaffee , en met bitdefender en met Trend Micro

    Greets Some_Body

    Btw bij die online scans van om het even wie ik heb opgenoemt vindt nooit een besmetting wat Norton niet vondt .

  6. #6
    fieldoxide
    Gast

    Re: norton internet security 2006 versus NOD32

    Ik wil er hier niet een topic van maken wat nu de beste virusscanner is (iedereen heeft er zijn mening over),maar ik vind het gewoon raar dat NOD32 meer virussen vond dan mijn norton internet security,in dit geval betrof het wel spyware maar dan nog.Dit heeft volgens mij toch iets met kwaliteit te maken.

  7. #7
    PC-Freak  
    Geregistreerd
    3 June 2005
    Locatie
    Linden
    Berichten
    1.466
    Bedankjes
    48
    Bedankt
    166 keer in 150 posts

    Re: norton internet security 2006 versus NOD32

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fieldoxide
    Is er bijvoorbeeld een combinatie mogelijk om met norton enkel het ouderlijk toezicht te gebruiken ism de firewall en dan NOD32 ale virusscanner?
    Neen,want oudercontrole is een standaard onderdeel van de norton internet security suite. (denk niet dat je het apart kan installeren) Maar er bestaan voldoende oudercontrole programma's zoals netnanny.Om op de rest terugtekomen wat je zei. My websearch is spyware dus daarmee kan je niet gaan vergelijken tenzij je de versie met antispyware had. Het probleem met nod32 is dat er heel wat instelmogelijkheden zijn dus dat je soms te weinig scant(was vroeger het geval) en dat niet alle onderdelen geïntegreerd zijn. NOD32 is zeer bekend wegens zijn heuritische bescherming (tegen mogelijke nieuwe virussen),weinig geheugengebruik, lichte installatie. Jij moet zelf beslissen over wat je neemt als je pas norton is 2006 hebt aangeschaft zou ik daar bij blijven hoewel NOD32 beter is. Maar als je norton en een onlinescanner als 2de opinie gebruikt kan je bij norton blijven.

  8. #8
    fieldoxide
    Gast

    Glimlach Re: norton internet security 2006 versus NOD32

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nielsvandesype
    Neen,want oudercontrole is een standaard onderdeel van de norton internet security suite. (denk niet dat je het apart kan installeren) Maar er bestaan voldoende oudercontrole programma's zoals netnanny.Om op de rest terugtekomen wat je zei. My websearch is spyware dus daarmee kan je niet gaan vergelijken tenzij je de versie met antispyware had. Het probleem met nod32 is dat er heel wat instelmogelijkheden zijn dus dat je soms te weinig scant(was vroeger het geval) en dat niet alle onderdelen geïntegreerd zijn. NOD32 is zeer bekend wegens zijn heuritische bescherming (tegen mogelijke nieuwe virussen),weinig geheugengebruik, lichte installatie. Jij moet zelf beslissen over wat je neemt als je pas norton is 2006 hebt aangeschaft zou ik daar bij blijven hoewel NOD32 beter is. Maar als je norton en een onlinescanner als 2de opinie gebruikt kan je bij norton blijven.
    Het rare is dat ik de norton internet security 2006 versie heb met antispyware technologie en deze heeft NOOIT my websearch gedetecteerd of gevonden,ik ben altijd heel PRO norton internet security geweest juist omdat er zoveel inzit(parental control werkte altijd ZEER goed),ik denk wel dat ik nu eens een apart goedwerkend oudercontrole programma ga zoeken,ik zie iets van netnanny maar heb dat nog nooit gebruikt,is dat makkelijk in te stellen en ook in het Nederlands?

  9. #9
    PC-Freak  
    Geregistreerd
    3 June 2005
    Locatie
    Linden
    Berichten
    1.466
    Bedankjes
    48
    Bedankt
    166 keer in 150 posts

    Re: norton internet security 2006 versus NOD32

    Dat weet ik niet maar is wel één vd beste oudercontrole software dat wel. Dan lijkt mij die spywaremodule toch niet zo heel goed. Het beste is dat je een specifieke spywarescanner gebruikt of een goede ingebouwd in de antvirus zoals bij panda,bitdefender en NOD32.

  10. #10
    fieldoxide
    Gast

    Re: norton internet security 2006 versus NOD32

    Ik gebruik dus momenteel als virusscanner NOD32,als spyware programma volgens mij ook een van de betere:webroot spysweeper,mijn ingebouwde firewall is die van windows,hiervoor gebruikte ik die van norton internet security 2006.

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. Norton internet security
    Door DrKucho in forum Malware
    Reacties: 3
    Laatste bericht: 11 February 2006, 00:05
  2. Norton Internet Security 2006
    Door TusH in forum Malware
    Reacties: 15
    Laatste bericht: 2 January 2006, 22:30
  3. norton internet security 2006
    Door Red Wodka in forum Malware
    Reacties: 9
    Laatste bericht: 24 November 2005, 13:23

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •