Hoi,

Een collega van me heeft een probleem met Partition Magic 8 en zen harde schijf.
Hij heeft een HDD van 200 GB opgesplitst in een aantal partities (C, D, E, F)
Maar nu heeft ie wat weinig ruimte over op zen C schijf (slechts 1 GB) waardoor windows xp toch wel langzamer draait. Ik had em aangeraden om zen partities te verkleinen en zen C-partitie te vergroten. Zo gezegd zo gedaan: Hij heeft geprobeert zijn e + f partitie samen te voegen wat gelukt is. Daarna heeft hij geprobeert om van die 100 GB (door e + f samen te voegen) 30 Gb af te nemen en deze aan C: toe te voegen.
In de wizard verloopt alles goed, geen probs maar wanneer hij de opdracht begint uit te voeren stopt hij op 31% en doet niks meer.
Resultaat: van zijn e partitie is nu nog slechts 70 Gb over en zen C partitie is onbruikbaar geworden waardoor zen pc niet meer kan booten.
Heb dan maar eens een live cd van knoppix genomen en daar kan ik wel op de d en e partitie maar de c partitie is blijkbaar "beschadigd". Het is geen NTFS meer, ik kan de schijf ook niet opendoen om te lezen.

Ik ga nu proberen zen C-partitie terug te herstellen als dat nog lukt. Maar heeft er iemand een oplossing voor het probleem van verkleinen/vergroten van partities? Blijkbaar werkt PM8 niet bij hem. Bij mij thuis werkt die PM wel en bij hem blijkbaar niet. Of indien iemand een alternatief weet dat ook goed werkt.

AMD