Weergegeven resultaten: 1 t/m 3 van 3
  1. #1
    PC-Freak   zariash's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 May 2005
    Locatie
    limburg
    Berichten
    1.223
    Bedankjes
    111
    Bedankt
    271 keer in 218 posts

    welke draad.loze router kiezen

    ik zou graag een draadloze router aanschaffen maar er is zoveel keuze kan er iemand eens zeggen waar ik op moet letten bij de aankoop ik heb telenet en gebruik 2 pc"s .
    grtjs

  2. #2
    Erelid   PeterN's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Locatie
    Genk
    Berichten
    9.779
    Bedankjes
    9.879
    Bedankt
    15.592 keer in 6.003 posts
    Er zijn verschillende routers:
    Je hebt routers met ingebouwde modem of zonder ingebouwde modem. Als je met ingebouwde modem kiest, moet je opletten, er zijn er voor kabel (telenet) en voor adsl.
    Daar je waarschijnlijk een modem van telenet al hebt staan kan je dus best voor een router zonder ingebouwde modem gaan.
    Draadloos heb je tegenwoordig met een snelheid van 108mbs, de vorige en nog steeds veel verkochte hebben een snelheid van 54mbps. Dus als je toch een nieuwe koopt, kies voor een snelle.
    Kies ook een router van een bekend merk. Ze zijn mss een paar euro duurder maar kunnen u veel mizerie later besparen. Voor deze routers vind je op het net ook geregeld nieuwe firmware updates, veel informatie en indien nodig bijkomende accesoires zoals een betere/krachtigere antenne. Goede bekende merken zijn oa SMC, D-link, Linksys, Belkin, ...
    Als je in uw pc nog geen draadloze adapter hebt, probeer dan ook van het zelfde merk een draadloze adapter te kopen. Dit geeft het minste problemen.
    Alle routers tegenwoordig hebben een 4 poorts switch ingebouwd, dwz je kan tot 4 pc's aan deze router schakelen, ofwel draadloos ofwel met kabel of een combinatie hiervan. Dus 2 pc's is geen probleem.
    Bij onze sponser, backoffice, vind je een ruime keuze. Ik heb daar een bijkomende antenne voor mijn router gekocht en dit is zeer vlot en correct verlopen.
    Ook vind je tegenwoordig 'packs', dat is een pakketje met een router en één draadloze adapter (usbstick, pcmcia kaartje of gewoon pci kaart). Deze packs zijn voordeliger dan als je beide dingen appart moet kopen.

  3. De volgende gebruiker bedankt PeterN voor deze nuttige post:

    zariash (22 April 2006)

  4. #3
    PC-Freak   zariash's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 May 2005
    Locatie
    limburg
    Berichten
    1.223
    Bedankjes
    111
    Bedankt
    271 keer in 218 posts
    dan denk ik dat het deze gaat worden
    grtjs

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •