Weergegeven resultaten: 1 t/m 3 van 3

Discussie: Netwerk probleem

  1. #1
    Up-to-date  
    Geregistreerd
    22 December 2005
    Berichten
    25
    Bedankjes
    0
    Bedankt
    2 keer in 2 posts

    Netwerk probleem

    hoi

    ik heb 2 desktops die op een swith zijn aangesloten, daarmee gebruik ik de beide IP's die ik van mijn ISP krijg, en heb ik geen last van die firewalls in die routers , dan heb ik een draadloze router aangesloten op de derde poort van die switch om mijn laptop te voorzien van internet, deze lukt ook

    alle 3 internet dus!!! OK

    Nu netwerk

    ik heb een netwerk van de 2 desktops die op de switch aangesloten zijn, maar ik krijg die laptop niet bij op dat netwerk... enig idee hoe ik deze draadloze machine bij in het netwerk krijg??

  2. #2
    Erelid   PeterN's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Locatie
    Genk
    Berichten
    9.779
    Bedankjes
    9.879
    Bedankt
    15.592 keer in 6.003 posts

    Ivm uw internet. Als je 2 Ip adressen hebt, hoe kan je dan op de derde poort van de switch een router aansluiten en toch surfen? De router moet immers ook een ip krijgen van uw provider... Dus je zal wel over meer dan 2 ip's beschikken in uw abonnement veronderstel ik?

    Eerst en vooral moeten uw instellingen van uw netwerk juist staan, naam werkgroep ed. Aangezien je dit met de eerste twee pc's inorde hebt staan, denk ik dat je daarvoor wel hebt gezorgd bij die draadloze laptop. Verbinding heb je ook naar internet op die laptop, dus daar zit ook alles inorde.
    Ik denk dat het probleem ligt in het feit dat je 2pc's van het publiek gedeelte (voor de router) in netwerk zet met een laptop van het lokaal gedeelte (achter de router). Je kan eens proberen de firewall uit te schakelen van die router, maar dan ben je er niet meer door beveiligd...

    Een andere vraag/oplossing : waarom zet je niet alle drie pc's achter de router? Dan heb je tenminste een scheiding van lokaal en publiek gedeelte. Een netwerk maken aan de publieke zijde is niet erg veilig...

  3. #3
    Up-to-date  
    Geregistreerd
    22 December 2005
    Berichten
    25
    Bedankjes
    0
    Bedankt
    2 keer in 2 posts
    zal dat eens proberen

    Maar ik ben niet zo voor routers, heb dan veel moeilijkheden om bepaalde programma's te draaien om files te kunnen sharen zoals Serv-u FTP server en andere

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. probleem draadloos netwerk
    Door Holoman in forum Netwerken en internetproviders
    Reacties: 7
    Laatste bericht: 17 April 2006, 09:22
  2. netwerk probleem
    Door lenno in forum Netwerken en internetproviders
    Reacties: 11
    Laatste bericht: 22 December 2005, 14:37
  3. netwerk probleem
    Door gwenn in forum Netwerken en internetproviders
    Reacties: 6
    Laatste bericht: 28 October 2005, 20:57
  4. netwerk probleem
    Door slicky in forum Netwerken en internetproviders
    Reacties: 3
    Laatste bericht: 21 May 2005, 17:09

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •