Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 16
  1. #1
    Up-to-date  
    Geregistreerd
    10 July 2006
    Berichten
    58
    Bedankjes
    17
    Bedankt
    0 keer in 0 posts

    Kan host naam niet vinden

    Hallo,
    De computer van mijn nonkel kan niet meer op internet.
    Als ik ipconfig gebruik geeft hij de melding dat hij de host naam niet kan opvragen.
    Bij het herstellen van de lan verbinding loopt hij ook vast en zegt hij dat er contact moet opgenomen worden met de netwerkbeheerder.
    Heb avast antivirus er al af gehaald.
    Heb geprobeerd met winsockfix maar loopt vast.
    Heb SP2 er al eens over geinstalleerd zonder resultaat.
    De netwerkkaart wordt wel herkend in apparaatbeheer.

    Iemand een idee wat ik nog kan nakijken of proberen ?


    Dank bij voorbaat,

    Karel

  2. #2
    Up-to-date  
    Geregistreerd
    10 July 2006
    Berichten
    58
    Bedankjes
    17
    Bedankt
    0 keer in 0 posts
    extra info:
    Heb ookal ipconfig in system 32 vervangen met die van een andere pc.
    Het internet is van telenet.

  3. #3
    Erelid   PeterN's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Locatie
    Genk
    Berichten
    9.779
    Bedankjes
    9.879
    Bedankt
    15.592 keer in 6.003 posts
    Probeer de wizard eens terug te draaien. Zit je achter een router, draadloos?
    Kijk ook eens de connecties na. Zit alles nog goed verbonden. Knipperen de ledjes achteraan de fiche van de netwerkverbinding op de pc?

  4. #4
    PC-Freak   Fakke_Berto's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 June 2005
    Berichten
    1.320
    Bedankjes
    944
    Bedankt
    947 keer in 644 posts
    Ik heb dat een tijdje geleden ook gehad. Mijn router bleek stuk. Als er geen router tussen staat zou je eens kunnen proberen de modem te resetten. Werkt dat ook niet probeer eens met een andere pc. Lukt dat ook niet, dan is het de modem of de kabel.
    Groetjes.

  5. #5
    Up-to-date  
    Geregistreerd
    10 July 2006
    Berichten
    58
    Bedankjes
    17
    Bedankt
    0 keer in 0 posts
    Het lampje achteraan de pc brandt en er wordt gedetecteerd wanneer de kabel uitgetrokken wordt.
    Als je met wizard de wizard van nieuwe verbinding bedoelt, ik denk dat ik dit gedaan al gedaan heb maar ga deze namiddag nog eens proberen.

    De pc stond bij mijn nonkel via een hub samen met een 2e pc aangesloten op telenet.
    De andere pc heeft geen problemen.
    Nu staat de computer bij mij thuis via telenet achter een router waar 2 andere computers zonder problemen mee op internet gaan.
    Een andere computer heeft ook geen problemen om met dezelfde kabel op internet te gaan.

    Extra info:
    Bij de lan verbinding staat er dat er maar beperkte of geen mogelijkheden zijn.

    Alvast heel veel dank aan iedereen die mij met dit probleem helpt.

    Ik hoop dat ik windows niet ga moeten herinstalleren om hier vanaf te graken.

    Nogmaals bedankt,

    Karel

  6. #6
    Erelid   PeterN's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Locatie
    Genk
    Berichten
    9.779
    Bedankjes
    9.879
    Bedankt
    15.592 keer in 6.003 posts
    Voor zoiets moet je windows niet terug installeren. Dat moet ook zo op te lossen zijn.

    Eerst iets over de aansluiting bij uw nonkel: als hij een hub heeft moet je allesinds daar eens nagaan als hij over meer dan 1 ip adres beschikt met zijn abbonement. Een hub deelt immers geen ip's uit en als je dan 2 pc's aansluit moet je abbonement dat ook kunnen geven.

    Als je de pc achter uw router probeerd, is dat geen probleem en zou het moeten gaan.
    Kijk volgende dingen na:
    - Rechts klik 'mijn netwerk locaties' en kies eigenschappen. Selecteer de verbinding en klik weer rechts en kies eigenschappen. In het nieuwe window moet internet-protocol staan (tcp/ip) selecteer het en klik op de knop eigenschappen. Zorg dat daar alle vinkjes op automatisch staan.
    -Open internet explorer en druk op de stop toets. Kies in het menu 'extra' en 'internet-opties'. Kies hier het tabblad 'verbinding' en verwijder er alle inbelverbindingen in het lijstje. Druk nu onderaan op de toets 'lan instellingen'. Zorg dat daar niks is aangevinkt.

    Als je achter de router zit bij u thuis, zorg dat het mac adres van de netwerkkaart is ingevuld bij de beveiliging van de router als je mac adres filtering gebruikt.
    Uw mac adres (fysisch adres) kan je makkelijk opvragen bij uw pc door naar start/uitvoeren daar CMD intypen en enteren. In het dos venster typ je IPCONFIG/ALL in en je krijgt de lijst. Ook kan je daar zien als je een normaal ip hebt gekregen van de router.

    succes

  7. #7
    Up-to-date  
    Geregistreerd
    10 July 2006
    Berichten
    58
    Bedankjes
    17
    Bedankt
    0 keer in 0 posts
    Alvast heel hard bedankt voor de hulp.

    Mijn nonkel zijn telenet abonnement staat op expressnet wat normaal 2 ip adressen zou moeten ondersteunen en dit voorheen ook deed. Ik gebruik geen mac filtering dus dat kan het ook niet zijn.
    De pc heeft dezelfde problemen bij mij thuis als bij mijn nonkel.

    De meeste van deze instellingen had ik ookal nagekeken,heb dit nog eens gedaan en nu staan ze zeker juist.

    Als ik ipconfig probeer in de opdrachtprompt dan krijg ik dit en ik den dat hier het probleem zit.



    Ook krijg ik dit wanner ik de tcp/ip verbinding wil herstellen op het tabblad ondersteuning.



    Hopelijk weet iemand iets meer hierdoor. Ik snap er in ieder geval niks meer van.

    Nog eens heel hard bedankt en veel succes ermee.

  8. #8
    Geek   Milo's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 June 2005
    Locatie
    Zottegem - City
    Berichten
    1.974
    Bedankjes
    469
    Bedankt
    456 keer in 349 posts
    doe eens ping local host
    United tegen de Spyware
    Bunnyman
    If you aren't a part of the solution , You almost surely are a part of the Problem

  9. #9
    Up-to-date  
    Geregistreerd
    10 July 2006
    Berichten
    58
    Bedankjes
    17
    Bedankt
    0 keer in 0 posts
    bij een ping naar de localhost krijg ik dit



    Ben je hier iets mee?

  10. #10
    Geek   Milo's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 June 2005
    Locatie
    Zottegem - City
    Berichten
    1.974
    Bedankjes
    469
    Bedankt
    456 keer in 349 posts
    ja , het ligt aan u netwerkkaart.
    Uw netwerkkaart kan geen signaal ontvangen noch versturen.
    Zie he zit zo : probeer allereerst het stuurprogramma bij te werken ... hoe weet je waar je moet zoeken ?
    Wel ga naar onze downloadsectie en hal daar Everest af . Daar kan je zien wa voor een kaartj ge hebt en waar je je stuurprogramma's moet downloaden
    United tegen de Spyware
    Bunnyman
    If you aren't a part of the solution , You almost surely are a part of the Problem

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. Nieuwe HD niet te vinden :-(
    Door hondake in forum Opslagmedia
    Reacties: 3
    Laatste bericht: 17 April 2006, 04:12
  2. kan de cd niet vinden??
    Door enjoy__M in forum Audiovisueel
    Reacties: 1
    Laatste bericht: 24 December 2005, 12:41
  3. kan uitgaande server niet vinden
    Door baxter in forum Internet
    Reacties: 12
    Laatste bericht: 20 November 2005, 14:17

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •