Hallo,

Ik heb een externe HD van 20gb dat aangesloten is op m'n pc via usb kabel, en heb deze lange tijd niet meer gebruikt omdat ik vroeger wat problemen mee had (vastlopen terwijl ik grote files doorzende naar die schijf, traag reageren..)
Dus nu heb ik eens het doosje waar die HD in zit opengedaan en die harde schijf eens vanbinnen aangesloten direct in m'n pc. Toen werkte die prima, ik kon grote bestanden kopieren naar de schijf zonder haperingen of vastlopen, en aan een redelijk goede snelheid. Heb het geprobeerd met meerdere files, om zeker te zijn. Maar alles liep vlot. Heb dan terug die HD in z'n doos gestoken en aangesloten op m'n pc. Heb dan terug met een grote file geprobeerd (+- 300mb) en het ging maar traag... Het nam ongeveer 5 minuten in beslag, vastlopen deed hij wel niet.
Heb de HD ook geformateerd alvorens die terug te gebruiken.
Op de verpakking stond dat het compatibel is met windows XP maar toen ik die driver installeerde kreeg ik 2x een waarschuwing dat die driver niet compatibel zou zijn, toch heb ik de installatie van die driver voltooid omdat ik anders simpelweg die externe HD niet zou kunnen gebruiken. Het merk van de harde schijf is : SAMSUNG SV2001H. Merk van het product zelf (het doosje waar de HD inzit) noemt Memup.

Heeft er iemand anders ook al zoiets tegen gekomen en er iets op gevonden (ergens andere driver gevonden?)

Funtastic.