Weergegeven resultaten: 1 t/m 3 van 3

Discussie: DMI pool data error

  1. #1
    Beginner  
    Geregistreerd
    20 August 2006
    Berichten
    1
    Bedankjes
    0
    Bedankt
    0 keer in 0 posts

    DMI pool data error

    Allen,

    Tijdens het terugzetten van een Ghost image werd de bewerking onderbroken (waarom?). Het opstarten was niet meer mogelijk en ook het booten vanop de XP CDrom werkte niet.

    Config: Ik heb twee schijven die met Partition Magic elk in 2 partities zijn verdeeld.

    Ik heb uit noodzaak alle IDE's eruit gehaald en een andere HDD samen met mijn CDrom geïnstalleerd. Hierop kon ik XP terugzetten.

    Als ik nu probeer om de andere twee schijven terug aan te koppelen op IDE2 of slave op IDE1 kan krijg ik de melding Verfing DMI pool data of in een ander geval BTmagic.img error.

    Can anyone help me out... de data op de twee schijven kan ik echt niet missen ... dus THX alot!!
    DimitriM

  2. #2
    Erelid  
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Berichten
    6.657
    Bedankjes
    1.286
    Bedankt
    6.674 keer in 2.663 posts
    Dit kan je krijgen door verscheidene redenen:
    (1) De bootfiles op je HDD zijn corrupt.
    (2) De settings voor je HDD in de CMOS zijn niet correct
    (3) De Bootvolgorde in de BIOS is niet juist
    (4) De BIOS is corrupt of heeft incorrecte settings.
    (5) De connector van je HDD zit niet juist.
    (6) De HDD is slecht. (defect?)

    Als de bootfiles op je HDD weg zijn of corrupt zijn geworden, moet je een bootdiskette aanmaken die geldig is voor jou windowsversie. Als je geboot hebt met de diskette en je ziet de "A:\" prompt, typ dan "sys c:" en druk enter. Dan zou je de volgende boodschap moeten krijgen; "File system transferred." Probeer dan eens te herstarten. (eerst de diskette er terug uithalen natuurlijk)

    Als je nog steeds niet kan opstarten, boot dan terug met de floppy, enbij de "A:\" prompt typ je dan "fdisk /mbr" om de "Master Boot Record" van de HDD terug te schrijven."

    De settings voor je HDD in de CMOS kunnen verkeerd zijn. Ga in je BIOS en kijk daar of de settings voor de HDD op AUTO staan, of zoniet juist zijn ingesteld. Als je daar toch al bent, kijk dan meteen ook of de bootvolgorde juist staat. Meestal is de bootvolgorde : floppy, CD/ROm, HDD.

    Als niet van hierboven geholpen heeft, probeer dan de CMOS te resetten. Afhenkelijk van het moederbord moet je ofwel even een jumperke verzetten, of wanneer je dit niet hebt, de batterij die op je moederbord zit eruit halen en na 10 min terug plaatsen.

    Heb je eventueel recent de computer verplaatst of nieuwe hardware bij geplaatst? Daardoor kan er mss een connector losgekomen zijn of mss wel stuk gegaan. Ga na dat alle kabels op je apparaten en op je moederbord tegoei vast zitten.

    Als dat allemaal niet helpt is de kans groot dat je HDD stuk is.
    Beter ten halve gekeerd dan helemaal verkeerd.

  3. #3
    Erelid  
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Berichten
    6.657
    Bedankjes
    1.286
    Bedankt
    6.674 keer in 2.663 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DimitriM Bekijk bericht
    of in een ander geval BTmagic.img error.
    Is dat de juiste foutmelding of is het "error finding BTmagic.img."
    Beter ten halve gekeerd dan helemaal verkeerd.

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. Data
    Door dvl in forum Opslagmedia
    Reacties: 6
    Laatste bericht: 16 April 2006, 20:04
  2. verifying DMI pool data
    Door cremke in forum Processoren, moederborden en geheugen
    Reacties: 6
    Laatste bericht: 28 July 2005, 21:52

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •