Weergegeven resultaten: 1 t/m 9 van 9

Discussie: ntldr???

  1. #1
    Gevorderd  
    Geregistreerd
    15 July 2005
    Berichten
    123
    Bedankjes
    12
    Bedankt
    7 keer in 7 posts

    ntldr???

    Okey, ik heb een prob, alé, eigenlijk mijn broer Hij heeft 2 hdd's. 1 met het OS en de andere met alle andere toeters en bellen. Nu doet die ineens raar. Elke keer mijn broer opstart krijgt hij een foutmelding en als ik die schijf bij mij er insteek krijg ik de melding; "NTLDR is missing"
    dan "Ctrl + Alf + Del" en hij start terug op en dit elke keer weer...
    Wat is er misgelopen????
    Op die schijf staat geen Windows en heeft er nooit op gestaan...

    Alvast bedankt...
    Greetz

  2. #2
    PC-Freak   zariash's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 May 2005
    Locatie
    limburg
    Berichten
    1.223
    Bedankjes
    111
    Bedankt
    271 keer in 218 posts

  3. #3
    Erelid  
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Berichten
    6.700
    Bedankjes
    1.651
    Bedankt
    8.252 keer in 3.245 posts
    Beter ten halve gekeerd dan helemaal verkeerd.

  4. #4
    Gevorderd  
    Geregistreerd
    15 July 2005
    Berichten
    123
    Bedankjes
    12
    Bedankt
    7 keer in 7 posts
    Tis raar. Ik heb dat prob uitgelegd ivm de foutmelding "NTLDR". Nu, als ik mijn pc opstart en dan de 2de HDD insteek vind hij ze en werkt deze perfect. Ales ik dan reboot dan geeft hij terug de foutmelding "NTLDR ontbreekt"
    Wat wil dit zeggen. Die oplossingen gingen enkel ivm met HDD's met een OS
    Bedankt voor de tijd...
    Greetz
    Jefke

  5. #5
    Erelid  
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Berichten
    6.700
    Bedankjes
    1.651
    Bedankt
    8.252 keer in 3.245 posts
    Ga eens in je BIOS kijken of die twee harde schijven gedetecteerd worden. Je geraakt in de BIOS door tijdens de POST (dat zwart scherm in 't begin op DEL of F1 of F2, afhankelijk van de BIOS maar het staat onderaan links op 't scherm welke toets je moet indrukken) op een toets de drukken. Zorg er dan voor dat beide schijven op autodetect staan. Dan je settings opslaan (F10) en exit. Kijk dan eens of je de boodschap nog krijgt.
    Ook nog dit:
    Nu, als ik mijn pc opstart en dan de 2de HDD insteek vind hij ze en werkt deze perfect
    Het lijkt mij hier alsof je de HDD aansluit terwijl je PC aan 't draaien is...dat mag je zeker niet doen !
    Ter info: de foutmelding NTLDR (NT van windows en LDR van loader) komt meestal voort doordat de MFT (Master Fat TAble) hoofdmap te fel gefragmenteerd is.
    Laatst gewijzigd door g_man; 21 September 2006 om 18:22
    Beter ten halve gekeerd dan helemaal verkeerd.

  6. #6
    PC-Freak   PorkyFrost's schermafbeelding
    Geregistreerd
    6 August 2005
    Berichten
    1.269
    Bedankjes
    147
    Bedankt
    225 keer in 169 posts
    te fel geDEfragmenteerd, of gefragmenteerd, dat 1e zou mij eerder verbazen

  7. #7
    Beginner   Scorpion's schermafbeelding
    Geregistreerd
    27 September 2006
    Berichten
    3
    Bedankjes
    0
    Bedankt
    1 keer in 1 post
    een kameraad van mij heeft het ook gehad de pc heeft het bootsection nodig NTLDR dus en die is verwijderd dus je zal u windows cd er nog eens opnieuw moeten bijhalen volgens mij

  8. #8
    Expert   Yelleken's schermafbeelding
    Geregistreerd
    8 June 2005
    Berichten
    926
    Bedankjes
    195
    Bedankt
    162 keer in 134 posts
    Een veel voorkomende fout is de mededeling “NTLDR is missing” bij het opstarten van Windows. Windows lijkt in dat geval compleet ontoegankelijk, maar dat is meestal slecht schijn. De fout doet zich voor als een partitie als actief gemarkeerd staat en het bestand “NTLoader” (NTLDR) niet bevat. Er zijn meerdere opties om dit probleem op te lossen.

    Als de actieve partitie is veranderd, bijvoorbeeld tijdens een andere installatieprocedure, kunt u die opnieuw op de juiste partitie activeren met behulp van “MBRTool”. Dit is een applicatie die u onder DOS moet draaien. Het voordeel is dat MBRTool ook een back-up kan maken van de werkende Master Boot Record, die u later in noodgevallen weer kunt terugzetten. Bewaar het programma op een diskette en start het op nadat u uw systeem heeft opgestart met een Windows 98 SE-nooddiskette. Aanpassingen in de partitietabel kunnen daarna in DOS gebeuren met het commando “Fdisk.exe”. MBRTool is echter gebruiksvriendelijker.

    Wanneer uw opstartproblemen nog niet opgelost zijn, dan kunt u een reparatiepoging wagen met de Recovery Console van Windows. Deze console wordt beschikbaar als u opstart via de Windows cd. Kies in het setup-menu voor het repareren van een Windows-versie door middel van de Recovery Console, log in op uw Windows-versie en probeer de opstartproblemen met het commando “fixboot [driveletter]” en “fixmbr [driveletter]” op te lossen. Als de NTLDR daadwerkelijk ontbreekt, kunt u het bestand in de Recovery Console terugzetten via de Windows-cd. Gebruik daarvoor de volgende commando’s:
    Copy drive:\i386\ntldr
    Copy drive:\i386\ntdetect.com.
    ‘Drive’ staat daarbij voor uw cd-rom-drive.

  9. #9
    Erelid   Ché's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 May 2005
    Berichten
    1.020
    Bedankjes
    41
    Bedankt
    61 keer in 59 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Yelleken Bekijk bericht
    Een veel voorkomende fout is de mededeling “NTLDR is missing” bij het opstarten van Windows. Windows lijkt in dat geval compleet ontoegankelijk, maar dat is meestal slecht schijn. De fout doet zich voor als een partitie als actief gemarkeerd staat en het bestand “NTLoader” (NTLDR) niet bevat. Er zijn meerdere opties om dit probleem op te lossen.

    Als de actieve partitie is veranderd, bijvoorbeeld tijdens een andere installatieprocedure, kunt u die opnieuw op de juiste partitie activeren met behulp van “MBRTool”. Dit is een applicatie die u onder DOS moet draaien. Het voordeel is dat MBRTool ook een back-up kan maken van de werkende Master Boot Record, die u later in noodgevallen weer kunt terugzetten. Bewaar het programma op een diskette en start het op nadat u uw systeem heeft opgestart met een Windows 98 SE-nooddiskette. Aanpassingen in de partitietabel kunnen daarna in DOS gebeuren met het commando “Fdisk.exe”. MBRTool is echter gebruiksvriendelijker.

    Wanneer uw opstartproblemen nog niet opgelost zijn, dan kunt u een reparatiepoging wagen met de Recovery Console van Windows. Deze console wordt beschikbaar als u opstart via de Windows cd. Kies in het setup-menu voor het repareren van een Windows-versie door middel van de Recovery Console, log in op uw Windows-versie en probeer de opstartproblemen met het commando “fixboot [driveletter]” en “fixmbr [driveletter]” op te lossen. Als de NTLDR daadwerkelijk ontbreekt, kunt u het bestand in de Recovery Console terugzetten via de Windows-cd. Gebruik daarvoor de volgende commando’s:
    Copy drive:\i386\ntldr
    Copy drive:\i386\ntdetect.com.
    ‘Drive’ staat daarbij voor uw cd-rom-drive.
    Ik kan verkeerd zijn, maar bij de bovenstaande (dos)opdrachten moet je volgens mij ook het doelstation ingeven. Dus op het einde van elke lijn moet er een spatie en de letter van de schijf gevolgd door een : komen.

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. ntldr of ntdetect vervangen
    Door g_man in forum Tips & Trucs
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 27 December 2005, 20:19

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •