Weergegeven resultaten: 1 t/m 8 van 8
  1. #1
    Up-to-date  
    Geregistreerd
    19 July 2006
    Berichten
    68
    Bedankjes
    13
    Bedankt
    1 keer in 1 post

    Vraag Verschil tussen 1GB en 2GB RAM geheugen groot ?

    Hallo,

    Ik heb momenteel 1 GB RAM geheugen, ik heb nog plaats voor nog een stick van 1GB maar nu vraag ik mij af of dit wel de moeite is ( 1GB lijkt mij al veel) want een extra GB kost toch een 70 euro. Ik gebruik mijn PC vooral om te surfen, office, chatten, DVD's afspelen, lichte games en af en toe videobewerking met windows movie maker. Is het dan aan te raden om te updraden? Zal het veel verschil uitmaken? Kan ik dan enkel meerdere taken tegelijkertijd uivoeren of wordt mijn PC dan ook sneller?


    Dank bij voorbaat.

  2. #2
    Erelid   Jelle's schermafbeelding
    Geregistreerd
    30 April 2005
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    3.061
    Bedankjes
    248
    Bedankt
    4.982 keer in 1.801 posts
    Het doen van meerdere (zware) taken tegelijk heeft meer te maken met de processor. Een AMD Sempron 3000+ is een 'normale' processor met 1 kern ('core' in het Engels). De nieuwe generatie hebben twee kernen: dualcore processoren. Zo kunnen ze de taken verdelen en veel beter meerdere zware applicaties vlot samen draaien.

    Uiteraard is hiervoor ook het nodige geheugen voor nodig en dan is 2GB daarvoor wel een pak beter dan 1GB (als we spreken over zware taken). De taken die jij opsomt zijn niet heel zwaar en dan denk ik dat je met 1GB goed zit.

    Wil je later meerdere zware dingen samen gaan doen enzo, wacht je beter met nu je pc up te graden om dan een nieuwe dualcore processor te kopen (met ook eventueel meer geheugen, een nieuw moederbord is dan ook nodig hoogstwaarschijnlijk)

  3. #3
    Up-to-date  
    Geregistreerd
    19 July 2006
    Berichten
    68
    Bedankjes
    13
    Bedankt
    1 keer in 1 post
    Bedankt voor de uitleg

    Dus als ik binnenkort een nieuwe PC zou kopen met een Dual Core processor is zelfs 1 GB DDR ruim voldoende omdat die processor zelf al veel sneller en krachtiger is? Of slaag ik de bal mis? Want ik was op dell.be eens iets aan het samenstellen en het prijsverschil tussen 1gb en 2gb is énorm.

  4. #4
    Erelid   Jelle's schermafbeelding
    Geregistreerd
    30 April 2005
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    3.061
    Bedankjes
    248
    Bedankt
    4.982 keer in 1.801 posts
    Die zal dat veel beter kunnen dan je huidige Sempron 3000+, maar als je dan zware programma's gaat draaien is 2GB wel leuker dan 1GB. Met 1GB zal het vlot draaien, maar bij meerdere zware programma's tegelijkerteid is 2GB wel beter (om het vlot te houden).

    Ik spreek dan over bv. Photoshoppen en ondertussen een videobewerkingsprogramma een gemaakte video laten compileren. Niet over Photoshoppen en ondertussen MSN hebben open staan en je mail lezen

    Zijn het ook dingen die grafisch zwaar zijn (nieuwe games bv.) dan is uiteraard een goede grafische kaart nodig. Met één supergoed onderdeel ben je dus niets, je koopt dus beter alles in dezelfde prijscategorie dan één gekke uitgave te doen.

    Als je iets in gedachte hebt, kan je het ook altijd voorstellen in het Volledige Systemen forum. Dan kunnen we adviezen geven over wat beter en goedkoper kan zijn (zo kan zelf samenstellen misschien interessanter zijn, de pc-winkel kan het ook altijd voor jou in elkaar steken)

  5. De volgende gebruiker bedankt Jelle voor deze nuttige post:

    forumnaar (23 September 2006)

  6. #5
    Up-to-date  
    Geregistreerd
    19 July 2006
    Berichten
    68
    Bedankjes
    13
    Bedankt
    1 keer in 1 post
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jelle Bekijk bericht
    Die zal dat veel beter kunnen dan je huidige Sempron 3000+, maar als je dan zware programma's gaat draaien is 2GB wel leuker dan 1GB. Met 1GB zal het vlot draaien, maar bij meerdere zware programma's tegelijkerteid is 2GB wel beter (om het vlot te houden).

    Ik spreek dan over bv. Photoshoppen en ondertussen een videobewerkingsprogramma een gemaakte video laten compileren. Niet over Photoshoppen en ondertussen MSN hebben open staan en je mail lezen

    Zijn het ook dingen die grafisch zwaar zijn (nieuwe games bv.) dan is uiteraard een goede grafische kaart nodig. Met één supergoed onderdeel ben je dus niets, je koopt dus beter alles in dezelfde prijscategorie dan één gekke uitgave te doen.

    Als je iets in gedachte hebt, kan je het ook altijd voorstellen in het Volledige Systemen forum. Dan kunnen we adviezen geven over wat beter en goedkoper kan zijn (zo kan zelf samenstellen misschien interessanter zijn, de pc-winkel kan het ook altijd voor jou in elkaar steken)

    Bedankt, zeker die zin van jou die ik in het vet gezet heb wist ik niet, zoals je zegt dat 2 GB DDR pas handig is als je écht zware programma's tegelijkertijd draait is dat voor mij niet echt van toepassing, kan ik beter wat geld sparen om na nieuwjaar als Vista er is een PC met een Dual Core processor aan te kopen.

  7. #6
    Expert   coopman's schermafbeelding
    Geregistreerd
    16 November 2005
    Locatie
    Wingene, Gent
    Berichten
    689
    Bedankjes
    170
    Bedankt
    185 keer in 157 posts
    dan zul je nog lang mogen wachten denk ik tot vista uitkomt en stabiel is

  8. #7
    Erelid   carl's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 June 2006
    Locatie
    Halle/Gent
    Berichten
    2.409
    Bedankjes
    1.846
    Bedankt
    1.827 keer in 1.102 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coopman Bekijk bericht
    dan zul je nog lang mogen wachten denk ik tot vista uitkomt en stabiel is

    Tegen dan is er toch al een nieuw besturingssysteem omdat vista verouderd is.

  9. #8
    Gevorderd   Luc@s's schermafbeelding
    Geregistreerd
    27 July 2006
    Locatie
    Antwerp, the city of .....
    Berichten
    211
    Bedankjes
    58
    Bedankt
    87 keer in 48 posts
    als je je nu gaat verdiepen in video bewerking enz dan is dit wel leuk meegenomen. voor gewoon surfen mailen enz kan ik idd Jelle enkel maar bijtreden.

    Ikzelf werk geregeld met VMware, dit programma heeft een tal van leuke features in de richting waar ik zoal mee bezig ben, maaar dit programma eet geheugen, voor mij was een upgrade naar 2 gig wel een leuke aanpassing. veel hoger moet ik ook niet gaan, windows xp ondersteund trouwens maar tot 4 gig, maar ik zie geen reden om dit te doen ( de kostprijs is hier een tamelijk groot tegen argument - nl 2x 1 paar van een gig, want met het bestaande kan ik dan niets meer doen vanwege geheugenslot beperking )

    groeten
    L.
    ----- Coitus non circum ----
    --------I'm not a Geek------

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. verschil tussen DDR SDRAM en DDR
    Door iemand08 in forum Processoren, moederborden en geheugen
    Reacties: 5
    Laatste bericht: 10 March 2006, 11:45

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •