Mijn broer riep mijn hulp in om een mail met bijlage die hij wou versturen maar die te groot was te verwijderen uit zijn postvak uit in OE6.
Bij de eerste keer te willen versturen kreeg hij de foutmelding dat het bericht de grootte van de serverlimiet overschreeed.
Ik heb vanalles geprobeerd van het simpelste tot de meest ingewikkelde dingen maar krijg die mail niet verwijderd.
Wat mij wel lukt is OE in te stellen zodat die bij het opstarten niet direct berichten gaat verzenden of ontvangen,want iedere keer OE gestart werd wou die die mail terug verzenden.
Ik geef hier een opsomming van wat ik al geprobeerd heb:
In postvak uit rechtsklikken op het bericht lukt niet

Op het pijltje alles verzenden klikken om in het kader verzenden het verzenden te stoppen,maar die kader verschijnt niet,de pc gaat in een oneindige lus.

In postvak uit op het bericht klikken gaat niet,soms lukt het wel om in het lege gedeelte te klikken en alzo het bericht toch te openen,maar verwijderen lukt niet.

De servernaam van uitgaand verkeer veranderd,maar krijg zelfs geen foutmelding als ik terug wil laten verzenden.

In veilige modus gestart en proberen de mail te verwijdreren lukt ook niet.

OE proberen te verwijderen door de map uit program files te wissen,ook in veilige modus lukt ook niet,krijg dan een melding dat het programma in gebruik is.

Systeemherstel naar een datum voor het willen versturen van die mail geeft ook geen verschil.

Nog nod32 ,nog spysweeper,nog ad aware prof. vinden iets verdacht op de pc.
In bijna alle gevallen waarbij ik op verwijderen klik of op het pijltje bij alles verzenden,gaat de pc in een oneindige lus en moet ik via Ctrl Alt Del OE afsluiten.

Wie zou mij kunnen zeggen hoe die mail toch te verwijderen?