Weergegeven resultaten: 1 t/m 9 van 9

Discussie: xp installeren

  1. #1
    creature2you
    Gast

    xp installeren

    een goedendag toegewenst...

    mijn schoonbroer heeft me gevraagd om zijn pc van een nieuwe windows te voorzien...ik wil er volle bak aan beginnen..kom ik tot de conclusie dat er geen diskettestation voorzien is in die pc...ik kan toch moeilijk die pc opstarten(de windows die er nu op staat staat op c schijf)....en dan die c schijf formateren terwijl die windows draait..??

    ""vroeger"" starte ik dan op met een opstatdisket..maar aangezien er geen diskettestation is..is da nogal moeilijk zeker he ...bestaat er zoiets als een opstartcdrom??of is er een andere manier om da ding te formateren...en te voorzien van een nieuwe windows?

  2. #2
    Gevorderd   LASA's schermafbeelding
    Geregistreerd
    24 May 2005
    Locatie
    Avelgem
    Berichten
    165
    Bedankjes
    17
    Bedankt
    7 keer in 6 posts
    Nam je een back up van de C ???

    Aangezien er in bepaalde systemen geen Diskette station meer zit kan het dus zonder.
    Een officiele XP cd erin duwen.
    Kijk eens als u BIOS goed staat, dus zet deze op opstarten van CD station.
    Start nu opnieuw op.

    AUB

  3. #3
    creature2you
    Gast
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door LASA Bekijk bericht
    Nam je een back up van de C ???

    Aangezien er in bepaalde systemen geen Diskette station meer zit kan het dus zonder.
    Een officiele XP cd erin duwen.
    Kijk eens als u BIOS goed staat, dus zet deze op opstarten van CD station.
    Start nu opnieuw op.

    AUB
    hoe zie ik of de bios goedstaat??
    dus infeite kan ik gewoon een installatiecd erinsteken...en dan kies ik voor opstarten vanaf cd(of zoiets)...en dan kan ik die xp eropzetten??

    mvg

  4. #4
    Geek   Kokki's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 May 2005
    Berichten
    2.434
    Bedankjes
    159
    Bedankt
    683 keer in 607 posts
    Normaalgezien vraagt ie tijdens de installatie op welke partitie of schijf ie moet installeren en of ie moet formatteren, en hoe ie dat moet doen (ntfs, fat32).
    Ik moet toegeven dat ik al heb voorgehad dat ie dat niet vroeg. Waarom hij dat soms vraagt en waarom niet, dat heb ik jammergenoeg nog niet ontdekt.

  5. #5
    PC-Freak   GuntherS's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 May 2005
    Locatie
    Limburg, Riemst
    Berichten
    1.430
    Bedankjes
    327
    Bedankt
    614 keer in 353 posts
    De Windows cd inleggen en de computer opnieuw opstarten.
    Als het juist is ingesteld zal de computer nu automatisch de cd inladen en dan zal hij zeggen druk op een toets om te starten vanaf cdrom (je hebt 3 seconden de tijd om daarop te drukken). Wanneer je dan drukt, begint de setup van windows en dan moet je gewoon de aanwijzigingen volgen op het scherm.

    Als de computer niet opstart vanaf de cdrom, dan moet je weer herstarten en dan op de juiste toets drukken om in de bios te komen. Deze toets kan nogal verschillen van pc tot pc.. Meestal is het F2, F8, DEL. Vervolgens moet je opzoek gaan naar de bootvolgorde. Daar kan je dan de volgorde van het opstarten instellen. Zorg er dan voor dat first boot op cdrom staat en dan vervolgens de harde schijf. Als je dit verandert hebt, zou hij moeten kunnen opstarten vanaf cd.

    Het is moeilijk om deze uitleg specifiek te geven omdat het bij iedere computer anders kan zijn. Bij een merkpc bijvoorbeeld is het al helemaal anders ingedeeld. Succes ermee
    MacBook Air 13" (2011): Intel Core i5 1.7GHz - 4GB DDR3 RAM - 256GB SSD - OS X 10.11
    iPhone 6 16GB (Space Gray) - iPad mini Retina 32GB (Space Gray)
    AppleTV 2 (Black)

  6. #6
    creature2you
    Gast
    de xp is geinstalleerd maar nu heb ik het volgende voor ..ik had een backup gemaakt van alles wat hij nog nodig had op een externe hd....nu heb ik dus die nieuwe xp geinstalleerd maar als ik die externe hd inplug in een usb poort...komt die niet tevoorschijn...zou het nu kunnen dat er drivers voor geinstalleerd moeten worden??zo ja..welke drivers zijn dat dan ??en waar vind ik die??

    mvg

  7. #7
    Icemar
    Gast
    welk type moederbord zit er in
    en dan kan je bv naar http://www.driverguide.com omdaar de juiste drivers te vinden als de cd van het moederbord er niet meer zijn

  8. #8
    Gevorderd   Tibo's schermafbeelding
    Geregistreerd
    23 June 2005
    Locatie
    Liedekerke
    Berichten
    421
    Bedankjes
    67
    Bedankt
    130 keer in 102 posts
    Heb ook net een pc'ke geupgrade met Xp....maar heb geleerd van eerst Windows Xp volledig "up-to-date" te zetten met de nodige upgrades, Service PAcks..en Windows Updates..

    Daarna had ik geen enkel probleem met randapparatuur...

  9. #9
    creature2you
    Gast
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Icemar Bekijk bericht
    welk type moederbord zit er in
    en dan kan je bv naar http://www.driverguide.com omdaar de juiste drivers te vinden als de cd van het moederbord er niet meer zijn

    waar vind ik dat type van het moederbord...ik kan wel een xp installeren maar als het gaat over moederborden etc ben ik een beetje achter... ..dus..waar kan ik zien welk moederbord erinsteekt... ..

    edit...als ik bij apparaatbeheer kijk naar de usbcontrollers,dan merk ik dat alle usbapparaten correct werken...en toch werkt mijn ext hd niet op die pc..terwijl hij op mijn eigen pc wel werkt...iemand een oplossing????

    mvg
    Laatst gewijzigd door creature2you; 14 December 2006 om 18:23

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. xp installeren
    Door jack in forum Windows
    Reacties: 8
    Laatste bericht: 15 November 2006, 09:19
  2. installeren
    Door fivol in forum Overige software
    Reacties: 3
    Laatste bericht: 2 March 2006, 21:17
  3. tt5 installeren op HD
    Door baldie in forum Mobiele & Home media
    Reacties: 2
    Laatste bericht: 22 July 2005, 17:28

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •