Ik moet een antwoord vinden op volgende opdracht maar ik weet niet goed waar te beginnen.

Wie kan me helpen?
Ik hoef niet het volledige antwoord te weten als jullie me al op weg kunnen helpen dan ben ik al heel tevreden.
(Natuurlijk houd ik jullie niet tegen om me wel het volledige antwoord te geven he )

hier is de opdracht:
Een grootwarenhuisketen opent een afdeling in België. U bent verantwoordelijk voor de aanleg van de informatica-infrastructuur en moet aan het management een oplossing voorstellen voor de volgende situatie:
-Er worden onmiddelijk 3 winkels, een magazijn en een hoofdkantoor geopend
-Na 5 jaar zullen er 50 winkels zijn

In elke winkel moet volgende infrastructuur beschikbaar zijn:
-3 kassa's met een TCP/IP-connectie
-1 databank-server en 1 fileserver
-3 client pc's voor het personeel
-1 firewall

In het magazijn moet volgende infrastructuur aanwezig zijn:
-5 pc's met scanners om binnenkomende en uitgaande paketten te scannen
-5 client pc's voor het personeel
-2 databank-servers en 2 fileservers
-1 firewall

In het hoofdkantoor moet volgende infrastructuur beschikbaar zijn:
-10 client pc's
-1 databankserver + 1 fileserver
-1 firewall

Iedere winkel, het magazijn en het hoofdkantoor moeten een vast publiek adres hebben. Hoeveel adressen vraag je aan bij de provider zodat er genoeg zijn voor de groei in de komende 5 jaar.
Welk subnetmask verwacht je te moeten gebruiken indien deze adressen in 1 blok worden toegekend.

De firewall's worden gebruikt om het interne en externe netwerk aan mekaar aan te sluiten.
Elke firewall heeft daarom 2 netwerkkaarten. Geef elke firewall op één netwerk-kaart een privaat intern netwerk-adres.
Laat het tweede (publieke) adres open want dat moet u gegeven worden door de ISP

Voor het interne netwerk worden privaat IP-nummers gebruikt. Doe een voorstel betreffende de toekenning van interne IP-adressen. Maak een schema van het netwerk voor hoofdkantoor, magazijn en winkel. Welke subnet masks moete gebruikt worden?

Welke besturingssystemen kunnen op de verschillende computers gezet worden.

Verdedig uw keuzes met technische argumenten