Weergegeven resultaten: 1 t/m 8 van 8
  1. #1
    Gevorderd  
    Geregistreerd
    17 May 2005
    Locatie
    De Kust
    Berichten
    182
    Bedankjes
    12
    Bedankt
    23 keer in 16 posts

    XP wil niet opstarten?????

    Ik heb 3 dagen geleden mijne windows xp home terug geinstalleerd. Heb moeten bellen naar microsoft voor een nieuw sleutel (of hoe noem je dat) en t'was in orde. xP erop gezet en vannacht als ik thuiskwam van de snooker, pc opgezet, effe wachten, en hij doet niets meer. In het begin gaat alles goed, logo verschijnt en daarna, niks meer. Pc heropgestart, krijg ik natuurlijk de melding hoe ik mijn pc wil opstarten. Ik doe eerst gewoon, niks. Dan proberen met de laatste juiste werking, niks. In veilige modus enz.... niks.
    Tja, wat moet je dan he. Formateren en xp er terug opzetten he. Want van repareren, daar kom ik niet uit. Hij vraagt dan welke windows je wil repareren, ik toets dan maar 1 want er staat 1: windows:\
    En dan enter. Ook niets of ik doe het niet goed. Ik heb dit al verschillende keren meegemaakt dat ik dus mijn pc gewoon opzet en dat hij niet WIL starten. en ik word er zot van. Weet iemand wat dat kan zijn.
    Pc is een intell pent. 4, 3000 ghz, 1gb ram geheugen, kloksnelheid 3.06, video kaart is een nvidia gforce 4mx 440, audigy soundkaart.
    Hulp.

  2. #2
    Geek   dannyma's schermafbeelding
    Geregistreerd
    4 June 2006
    Locatie
    antwerpen
    Berichten
    2.789
    Bedankjes
    766
    Bedankt
    990 keer in 777 posts
    ben je zeker dat hij de hd opstart en niet cd -rom anders moet je die disable zetten in bios of opstarten als tweede of zelfs derde maar mag ook op disable staan .
    in bios kom je meestal als je pc op start en direct f2 of delete in tikt .

  3. #3
    Gevorderd  
    Geregistreerd
    17 May 2005
    Locatie
    De Kust
    Berichten
    182
    Bedankjes
    12
    Bedankt
    23 keer in 16 posts

    Opstarten

    Ik weet dat je in de bios kan kiezen tussen het laten opstarten van de cd-rom of via harde schijf. Bij mij staat dat meestal op cd-rom. Maar als je je pc opzet en je laat hem gewoon zijn gang gaan kan dat normaal toch geen kwaad? Dat is bij mij toch altijd zo geweest. Ik heb dat nu verandert, dus hij start op via de harde schijf. Maar mijn pc zegt ook, gisteren dan, dat hij een fout heeft gevonden en dat hij daarom niet wil opstarten. Die fout kan software zijn die onlangs is geinstalleerd maar het kan ook aan de hardware liggen. Ik ga nu even afwachten se en zien wat er gebeurd.

  4. #4
    Gevorderd  
    Geregistreerd
    17 May 2005
    Locatie
    De Kust
    Berichten
    182
    Bedankjes
    12
    Bedankt
    23 keer in 16 posts

    Opstarten

    Lap, windows net geinstalleers, nieuwe code aangevragd, alles ok. Pc een efkens gebruikt, afgezet en na een uurtje weer aan en,,,,, niets. Wil niet starten. Heropgestart en dan weer hetzelfde he, in veilige modus enz.......
    Na een tijdje krijg ik opeens wel mijn muispijltje te zien maar voor de rest niets. Heb van miserie windows NOG maar eens kunnen intalleren.
    Weet iemand raad?

  5. #5
    Gevorderd   Euroke0's schermafbeelding
    Geregistreerd
    17 September 2005
    Berichten
    173
    Bedankjes
    54
    Bedankt
    11 keer in 7 posts
    durumke, je vertelt dat daar van dat je wel u muispijltje uiteindelijk te zien krijgt, ik heb ook zoiets gehad... Na een uurtje wachten kreeg ik uiteindelijk respons, en t bleek bij mij te liggen aan de driver van het geluid, welke kaart heb je en welke versie van de driver gebruik je hiervoor?

    Mvg

  6. #6
    Gevorderd  
    Geregistreerd
    17 May 2005
    Locatie
    De Kust
    Berichten
    182
    Bedankjes
    12
    Bedankt
    23 keer in 16 posts

    opstarten

    Mijn geluidskaart is een sound blaster audigy, ik gebruik daarvoor de originele cd-rom om die te installeren. Ik krijg vantijd wel een foutmelding en dat ligt dan aan mijn drivers van mijn sound kaart. Ik update ze dan maar daar ligt het niet aan denk ik; ik denk dat het aan mijn video kaart ligt, een gforce 4 mx 440, 64mb. meestal als ik windows opnieuw installeer ga ik naar die site en download de nieuwste drivers maar dat ga ik nu niet doen. Ben eens benieuwd. Maar ik vind het toch raar hoor. Weet er misschien iemand of er iets bestaat zoals het testen van je hardware om te zien of daar iets aan scheelt of niet?
    Groetjes.

  7. #7
    Gevorderd  
    Geregistreerd
    17 May 2005
    Locatie
    De Kust
    Berichten
    182
    Bedankjes
    12
    Bedankt
    23 keer in 16 posts

    Startop

    Mensen, tis gefikst he. Harde schijf naar de vaantjes. Heb een nieuwe gekocht en alles werkt weer perfect. Pfffffff, ikke blij.
    Bedankt iedereen.
    Slotje op.?

  8. #8
    Geek   Peter.B's schermafbeelding
    Geregistreerd
    12 May 2005
    Locatie
    harelbeke-west-vlaanderen
    Berichten
    2.390
    Bedankjes
    816
    Bedankt
    1.819 keer in 916 posts
    ik zou die HD eens testen ;http://www.minatica.be/showthread.php?t=137
    om er zeker van te zijn dat ze stuk is.

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. pc wil niet opstarten
    Door kalashnikov in forum Processoren, moederborden en geheugen
    Reacties: 2
    Laatste bericht: 11 May 2006, 18:51

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •