Weergegeven resultaten: 1 t/m 7 van 7
  1. #1
    Geek   Kokki's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 May 2005
    Berichten
    2.434
    Bedankjes
    159
    Bedankt
    683 keer in 607 posts

    router instellen als draadloos AP

    Hey allemaal,

    Ik heb hier een philips adsl modem/router van Belgacom staan waarop 1 pc via kabel is aangesloten en de rest draadloos. Dit werkt prima. Nu heb ik een draadloze router van SMC gekregen (Barricade g Wireless router) en nu had ik die graag als draadloos accesspoint gebruikt. Hierop had ik dan graag een pc aangesloten via een kabel.
    Nu heb ik in de smc de optie WDS aangezet, en het wireless mac-adres van de philips ingegeven. Bij de Philips heb ik even alle beveiliging afgezet.
    Toch lukt het me niet om via de smc in de Philips te komen.
    Wat kan ik nog proberen of gaat dit niet lukken?

    Alvast bedankt
    Laatst gewijzigd door Kokki; 25 December 2006 om 17:48

  2. #2
    Erelid   PeterN's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Locatie
    Genk
    Berichten
    9.779
    Bedankjes
    9.879
    Bedankt
    15.592 keer in 6.003 posts
    Je gaat dus twee routers achter elkaar zetten. Dit gaat, kijk even naar dit topic
    http://www.minatica.be/showthread.ph...highlight=twee

  3. #3
    Geek   Kokki's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 May 2005
    Berichten
    2.434
    Bedankjes
    159
    Bedankt
    683 keer in 607 posts
    Jep, dat topic had ik al gezien. Hier moet je de 2 routers fysiek met elkaar verbinden en dat wil ik niet.
    Ik wil dus dat de tweede draadloos het signaal van de eerste oppikt en weer uitstuurd. Op die router wil ik een desktop aansluiten via een kabel. Ik weet eigenlijk niet of dit kan. Ik heb al geprobeerd met in de tweede alles zelf in te stellen (ip-adres, gateway, etc...) maar in de eerste router wordt de tweede dus niet opgepikt.
    Ik hoop dat ik het nu wat duidelijker heb uitgelegd.

    situatie is dus als volgt: draadloze/modem router staat boven met daaraan 1 desktop (bekabeld) en verschillende laptops draadloos.
    Nu komt er beneden een pc bij die geen draadloze kaart heeft. Natuurlijk wil deze ook op het internet. Kabel trekken is onbegonnen werk. Makkelijkste manier is natuurlijk een draadloze kaart in die pc steken, maar omdat ik dus ook een draadloze router gekregen heb wil ik het eerst daarmee proberen.
    Laatst gewijzigd door Kokki; 26 December 2006 om 11:29

  4. #4
    Geek   Kokki's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 May 2005
    Berichten
    2.434
    Bedankjes
    159
    Bedankt
    683 keer in 607 posts
    Ik heb wat meer onderzoek gedaan, en blijkbaar moet die philips modem ook wds hebben, als je de goede firmware hebt. Die van Belgacom zou een aantal opties niet hebben. Blijkbaar zijn er verschillende firmwaresdie je kan gebruiken, maar ik heb er nog gene gevonden die de optie wds geeft.

  5. #5
    Erelid   PeterN's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Locatie
    Genk
    Berichten
    9.779
    Bedankjes
    9.879
    Bedankt
    15.592 keer in 6.003 posts
    Nu ben ik mee, maar je hebt al zelf de oplossing gevonden
    Om uw router te lapen fungeren als een repeater zal hij WDS (Wireless Distribution System) moeten ondersteunen. De meeste gangbare routers ondersteunen dit standaard nog niet. Hierin komt stilaan verandering.

  6. De volgende gebruiker bedankt PeterN voor deze nuttige post:

    Kokki (27 December 2006)

  7. #6
    Geek   Kokki's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 May 2005
    Berichten
    2.434
    Bedankjes
    159
    Bedankt
    683 keer in 607 posts
    Fijn dat je mee bent, maar ik ben er nog niet.
    Ik kan nu enkele dagen niet proberen, maar ik heb de juiste firmware nog niet. Ik heb die van Ozenda geprobeerd, maar dat was noppes. Die van de philips sna 6500 was zoooooooooooooo traag dat ik hem er rap heb afgesmeten. Daar heb ik die optie ook niet gevonden. Blijkbaar zou je er ook een firmware van SMC op kunnen zetten, maar die heb ik nog niet geprobeerd. Ik weet trouwens niet of daar die WDS in zit.
    Ik zal nog wat moeten zoeken en als ik het gevonden heb, dan kom ik wel even terug.

  8. De volgende gebruiker bedankt Kokki voor deze nuttige post:

    PeterN (27 December 2006)

  9. #7
    Geek   Kokki's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 May 2005
    Berichten
    2.434
    Bedankjes
    159
    Bedankt
    683 keer in 607 posts
    ok, hier ben ik weer. Ik heb een firmware gevonden voor die Philips die de optie WDS heeft. De ozenda 0.33 firmware.
    Verder ben ik met die Philips niet geraakt owv tijdsgebrek. Nu heb ik de smc mee naar mij thuis genomen en geprobeerd of ik die samen met mijn Belkin aan het werken kreeg. Dit is me gelukt. Op de Belkin komt mijn internet binnen en heb ik de functie "wireless bridging" aangezet. Hier heb ik ook het MAC-adres van de WLAN van de SMC ingegeven. Beide routers hebben dezelfde SSID en zitten op hetzelfde kanaal en in dezelfde mode.
    Op de SMC heb ik de standaard gateway op 192.168.2.100 gezet en DHCP uit. De Belkin is 192.168.2.1. Bij de SMC staat dus ook de WDS aangevinkt en het MAC-adres van de Belkin. Beide routers hebben ook dezelfde wep-key.
    Ik hoop dat het een beetje verstaanbaar is uitgelegd. Nu hoop ik alleen maar dat ik dit met die Philips modem ook rap klaar krijg, maar dat zal nog wel 2 weken kunnen duren vooraleer ik dat kan proberen.

  10. De volgende gebruiker bedankt Kokki voor deze nuttige post:

    PeterN ( 8 January 2007)

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. Router USB Draadloos
    Door Howling Weirdo in forum Netwerken en internetproviders
    Reacties: 4
    Laatste bericht: 17 November 2006, 13:37
  2. draadloos internet 2 pc's: router
    Door seba in forum Netwerken en internetproviders
    Reacties: 10
    Laatste bericht: 30 August 2006, 17:55
  3. router instellen?
    Door girlpower in forum Netwerken en internetproviders
    Reacties: 33
    Laatste bericht: 4 March 2006, 00:10
  4. draadloos netwerk met router
    Door Kevin in forum Netwerken en internetproviders
    Reacties: 7
    Laatste bericht: 21 August 2005, 19:27
  5. Router instellen voor telenet
    Door Hilaire in forum Netwerken en internetproviders
    Reacties: 2
    Laatste bericht: 30 July 2005, 11:43

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •