Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 18

Discussie: Packard Bell goed?

  1. #1
    PC-Freak   robbedoeske_007's schermafbeelding
    Geregistreerd
    22 May 2005
    Locatie
    Gent
    Berichten
    860
    Bedankjes
    172
    Bedankt
    100 keer in 64 posts

    Packard Bell goed?

    Op men school hebben ze me wijsgemaakt dat Packard Bell slecht is omdat alles aan elkaar hangt en snel kapot gaat en nu mijn vraag is da zo?


  2. #2
    Gevorderd   fryum's schermafbeelding
    Geregistreerd
    14 May 2005
    Locatie
    Waregem
    Berichten
    354
    Bedankjes
    1.009
    Bedankt
    268 keer in 138 posts
    Hoe de situatie nu is, weet ik niet, maar enkele jaren terug
    was het bijvoorbeeld niet mogelijk om zelf bijvoorbeeld een eigen gekozen
    beeldkaart te plaatsen.
    Het moest van PB zelf zijn, of het werkte niet.
    Idem met besturingssoftware. Toen ik probeerde een PB te upgraden van Win95 naar Win 98, lukte dit niet met een 'gewone' cd.
    Deze moest van PB zelf komen.

    PB gebruikt naar mijn weten nog steeds specifieke hardware, maar ik kan het verkeerd voorhebben.
    Kwalitatief zijn ze wel goed, maar nooit echt super.
    Some say Love, it is a river that drowns the tender weed

    Mvg Fryum

  3. De volgende gebruiker bedankt fryum voor deze nuttige post:

    robbedoeske_007 (28 April 2007)

  4. #3
    Erelid  
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Berichten
    6.700
    Bedankjes
    1.651
    Bedankt
    8.252 keer in 3.245 posts
    Al die merkpc's gebruiken voor hun typische hardware...en of dat verbeterd is tov vroeger weet ik ook niet...alleszinds mij kunnen ze niet bekoren. Wat ik wel kan zeggen is dat in mijn familiekring er 2 een PB gehad hebben en al een hoop miserie ermee gehad hebben...dat zal mijn standpunt dan wsl minder objectief maken
    Beter ten halve gekeerd dan helemaal verkeerd.

  5. De volgende gebruiker bedankt g_man voor deze nuttige post:

    robbedoeske_007 (28 April 2007)

  6. #4
    mam@minatica   compuchrisje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Waasland
    Berichten
    18.844
    Bedankjes
    15.657
    Bedankt
    37.036 keer in 15.353 posts
    Idem dito hier en niet alleen bij familie. Plus dat je bij een defect jezelf niet eens kan behelpen en gauw even om een onderdeeltje gaan, het moét en zal PB zijn, of er werkt niks meer. Ook de windows installatie lijkt bij sommigen typisch te zijn, want bv een herinstall doen met een andere versie lukte onlangs niet eens, CD was corrupt (??? een nieuwe nog wel?).

    Helpers altijd welkom! Contacteer één van onze admins voor meer info.

  7. De volgende gebruiker bedankt compuchrisje voor deze nuttige post:

    robbedoeske_007 (28 April 2007)

  8. #5
    Expert   Mp3Tjoeper's schermafbeelding
    Geregistreerd
    22 October 2005
    Berichten
    571
    Bedankjes
    582
    Bedankt
    644 keer in 340 posts
    Ik heb hier ooit een PB gehad voor een format.
    Format was geen probleem, maar de rest.....
    idd CC ook hier bleek dat een origineele win versie corrupt was

    PB en Compaq, nooit meer

  9. De volgende gebruiker bedankt Mp3Tjoeper voor deze nuttige post:

    robbedoeske_007 (28 April 2007)

  10. #6
    Up-to-date   snowmaniac's schermafbeelding
    Geregistreerd
    23 January 2006
    Berichten
    11
    Bedankjes
    4
    Bedankt
    1 keer in 1 post
    Vorige pc was een PB, deze heeft verschillende versies xp gedraaid zonder problemen.(home, pro en een unattended) Hardware-matig heef hij in zijn looptijd ander geheugen, een andere HD, een dvd-writer en een nieuwe voeding gekregen zonder enig probleem...
    Grootste nadelen vond ik: Geen extra plaats in de pc voor een extra HD of dvd-station, had geen diskettestation en geen plaats voor(kaartlezer zit in de sleuf), geen plaats voor een extra fan, geen originele CD van xp (deze staat geinstalleerd in een verborgen partitie), het feit dat je moederbord meestal een mini-atx zal zijn en dat de kast en alles erin inderdaad net bemeten is, voeding was bijv 270 Watt...
    De voordelen zullen zijn: scherp geprijst en direct een kant en klaar systeem voor de occasionele gebruiker, alle hardware updates kun je gewoon op de site van PB updaten. Als je een gebruiker bent die je pc nooit eens opensmijt en je dan ook geen interesse hebt wat erin zit, dus de modale gebruiker die ook geen topprestaties verwacht is PB of consoorten geen slechte keuze.
    Mankementen met die pc heb ik nooit gehad, maar moet wel zeggen dat de cpu-koeling en eigenlijk de gehele airflow in de kast nihil was. Cpu(Amd 2800) draaide idle op 60 graden wat wel meer dan warm genoeg was. De Cpu-fan en voeding was de enigste koeling in een bijna volledig afgesloten kast. Zeker op letten of dit nu aangepast is met bijv een extra fan achterin.
    Huidig systeem heb ik wel zelf samengesteld en geassembleerd...

  11. #7
    mam@minatica   compuchrisje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Waasland
    Berichten
    18.844
    Bedankjes
    15.657
    Bedankt
    37.036 keer in 15.353 posts
    Je bent wel pro snowmaniac, maar je bent ook objectief. De zaken die je opnoemt zijn wél belangrijke dingen als je van plan bent om je pc langer dan 3 jaar te houden. Niet iedereen heeft een buikige beurs om op zulke korte tijdsbestekken, ook al zijn ze goedkoper, nieuw materiaal aan te schaffen. Hoelang bv heeft je vorige écht geleefd, inclusief de vervangingen?

    Helpers altijd welkom! Contacteer één van onze admins voor meer info.

  12. #8
    Up-to-date   snowmaniac's schermafbeelding
    Geregistreerd
    23 January 2006
    Berichten
    11
    Bedankjes
    4
    Bedankt
    1 keer in 1 post
    Moet je hier wel gelijk in geven, ongeveer een jaar en een half. terwijl ik met mijn huidige pc ook reeds een jaar en een half doe en die wel nog steeds heel up to date is en veel meer potentieel heeft om verder aan te passen aan mijn toekomstige noden. Maar dan moet je er wel de kennis voor hebben en niet iedereen heeft die en wil die zelfs hebben.
    Als je inderdaad er wat van kent en niet bang bent om je pc van scratch op te bouwen ben je veel beter met een eigen systeem. Daar ben ik volledig mee akkoord.
    Maar zo zijn de meeste mensen dus niet, die gebruiken hun pc om te e-mailen en te surfen en that's it. Voor hun zijn die kant en klare systemen niet zo'n slechte aankoop en daar blijf ik bij
    Je zou kunnen zeggen koop je pc dan bij een pc-boer maar deze bezitten ook niet allemaal een grondige kennis zoals het zou moeten en zouden gerust wel eens woekerprijzen durven hanteren en de mensen wat proberen wijs te maken, zij proberen ook maar hun portemonnee te vullen. Ze zijn natuurlijk niet allemaal zo.
    Laat het mij zo stellen:
    Heb je de kennis en het zelfvertrouwen, stel je pc volledig zelf samen en assembleer die zelf, met een beetje rond te zoeken naar de goedkoopste prijzen zul je hiermee de beste pc tegen het goedkoopste prijs verkrijgen.
    Heb je de kennis niet kun je ofwel een goede en betrouwbare pc-boer inschakelen of je pc direct kopen bij PB of Dell ofzo...

  13. #9
    Expert   wolfskin's schermafbeelding
    Geregistreerd
    5 August 2005
    Locatie
    Turnhout
    Berichten
    625
    Bedankjes
    1.107
    Bedankt
    139 keer in 88 posts
    Idem dito hier, eerste PC was ook en PC van PB (zo'n 2 jaar geleden), en niets dan miserie, de helpdesk die ja kan bellen.........bellen.......bellen......bellen.... . en aan de lijn blijven hangen en dit allemaal aan een serieus beltarief van PB zelf.

    Voor mij nooit nog een PB, als je durft, steek hem zelf in elkaar, veeeeel beter en betrouwbaarder. en de helpdesk van je eigen is veeel goedkoper..... :-)))


    Wolfskin

  14. #10
    PC-Freak   Krikkie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    8 November 2005
    Locatie
    Mortsel
    Berichten
    995
    Bedankjes
    503
    Bedankt
    835 keer in 614 posts
    Mijn eerste pc (anno 1995) was een PB Pentium 100.
    Wreed goei machine nooit geen broks me gehad, alleen de harde schijf moeten vervangen na een crach.
    Prima ondersteuning van PB en ik kon gewoon naar de pc-winkel stappen om geheugenlatjes van 16M bij te steken (die koste toen meer dan 6 000 Bfr), telefoonmodem (om op het internet te kunnen) of 3D-kaart, dat was allemaal geen probleem.
    Ik kon kiezen na formateren; alleen W95 erop te zetten (met recovery cd en een originele W95-cd), terug te brengen naar fabriekstoestand (dus met alles erop en eraan) of alles wat daartussen zit (d.w.z. W95 en alles wat je wenste dat er opstond toen hij nieuw uit de winkel kwam).
    Later W98 en W98SE erop gedraaid, zonder problemen.
    't Was ook de oogvriendelijkste monitor die ik ooit tegen kwam met geïntegreerde boxen van goede geluids kwaliteit en dat is dan ook niet onbelangrijk als det ding jaren in je living staat.
    'k Was daar wreed content van!
    Maar ja, dat was in 1995 tot 2002, daarna is hij eventjes buiten dienst geweest en nu fungeerd hij al jaren bij een studentinneke als tekstverwerker ed.
    't Ja, je ziet de ene Packard Bell is misschien de andere niet.

    Groetjes Krikkie
    Laatst gewijzigd door Krikkie; 28 April 2007 om 18:01
    Het mooiste geschenk is een lach!!!
    Tenzij je de "bedank"-knop wil aktiveren

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. Registratie Packard Bell
    Door Wense56 in forum Windows
    Reacties: 4
    Laatste bericht: 7 March 2007, 01:14
  2. Vraagje ivm m'n packard bell
    Door Stony in forum Processoren, moederborden en geheugen
    Reacties: 4
    Laatste bericht: 6 October 2005, 03:16
  3. Andere processor in Packard Bell pc ?
    Door dano in forum Processoren, moederborden en geheugen
    Reacties: 12
    Laatste bericht: 4 October 2005, 00:17

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •