Hey

Sinds een paar dagen heb ik draadloos internet van Telenet.

Het lukt me echter niet om de verbinding te beveiligen.

Toen de installateur kwam heeft hij het geconfigureerd op mijn laptop zonder problemen. Toen ik nadien zelf probeerde het netwerk te installeren op mijn desktop zijn de problemen begonnen.

Er is wel ontvangst maar ik kan niet op mijn eigen netwerk. Hij geeft aan dat er een goed tot uitstekend signaal is maar tegelijkertijd geeft hij aan dat hij niet verbonden is. De knop om de verbinding tot stand te brengen is echter niet aanwezig, wel een "verbreek verbinding" knop - terwijl hij toch aangeeft dat er geen verbinding is

Reset ik het WAP dan kan ik terug online, wel onbeveiligd weliswaar.
Volg ik dan de handleiding van telenet op de WEP key te activeren, krijg ik wederom bovenstaand probleem! Het strafste is nog dat er al terug een technicien van telenet is langsgeweest om alles in orde te maken. Hij had dit binnen de 2 min in orde... Ik zei hem toen dat ik de pc ging herstarten om te zien of alles na herstart ook nog zou werken en dit was ook het geval! Kom ik 's avonds terug thuis, wil ik online, gaat dit weer niet!! Hetzelfde probleem als voorheen!!!!

Dit is dan op mijn desktop, op de laptop is van internet helemaal geen sprake niet meer. Hier geeft hij steeds aan dat hij automatisch verbinding maakt, maar die komt er niet. Hij geeft ook aan dat hij probeert een netwerkadres te verkrijgen en hier loopt het dan weer verkeerd. Op de laptop kan ik zelfs geen verbinding maken met mijn onbeveiligd internet! Ik snap het niet, de installateur heeft het wel degelijk op de laptop geinstalleerd en het heeft ook gewerkt!

Wat zou er toch aan de hand zijn?? Ik heb al tientallen keren de handleiding van telenet gevolgd en nog steeds krijg ik het niet beveiligd op de desktop en geraak zelfs helemaal niet meer online met de laptop!

Alvast bedankt voor de hulp...