Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 13
  1. #1
    Gevorderd   Some_body's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 May 2005
    Locatie
    Ergens aan de Maas ;)
    Berichten
    378
    Bedankjes
    79
    Bedankt
    76 keer in 48 posts

    Dbx bestanden verwijderen van outlook express !!

    Hoikes allemaal .
    Mijn vraag ,wat mag je van de dbx bestanden verwijderen ?? ( ik wil namelijk die map een grondig poetsen )
    Deze die je krijgt te zien via, Outlook Express te openen en dan -->> Extra -->> Opties -->>tabblad onderhoud te openen , op arciefmap te klikken , dan die lokatie te kopieren en in bv in internet explorer te plakken en te enteren .
    Dat scherm wat dan komt ,staat alles in van Outlook Express .( dat zijn Autocad database extentions )

    Greetss Some_body
    Laatst gewijzigd door Some_body; 2 July 2007 om 20:08

  2. #2
    Geek   Kokki's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 May 2005
    Berichten
    2.434
    Bedankjes
    159
    Bedankt
    683 keer in 607 posts
    Understanding Outlook Express Files

    Sound prevention begins with sound understanding, so let's begin with a look at the Outlook Express user files. Each folder that you see in the Outlook Express Folder list is stored on your hard disk as a single file with the same name as the folder but with the extension DBX added at the end, such as "Inbox.dbx" and "Sent Items.dbx". All these DBX files are stored in a single Windows folder called, not surprisingly, the Store Folder. The Store Folder is usually located deep within the Documents and Settings folder in Windows 2000 and Windows XP, and is by default marked as a hidden folder. This makes it tricky to find your Store Folder in Windows Explorer, but there is a very good reason for this. One source of DBX corruption is trying to open and edit a DBX file yourself.
    http://www.microsoft.com/windows/ie/...orruption.mspx
    Het zijn dus je archiefmappen.

  3. #3
    Gevorderd   Some_body's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 May 2005
    Locatie
    Ergens aan de Maas ;)
    Berichten
    378
    Bedankjes
    79
    Bedankt
    76 keer in 48 posts
    Het zijn inderdaad de arciefmappen , mag ik daar bevoorbeeld de map -->> Postvak In , Postvak Uit , Verzonden Items en Verwijderde Items <<-- uit verwijderen ??
    Alvast bedankt ,

    Greetss Some_body

    Ps bovenstaande post , bestaat dat ook in het Nederlands ?? mijn engels is niet wat het zou moeten zijn,
    Laatst gewijzigd door Some_body; 2 July 2007 om 20:07

  4. #4
    Erelid   ghost's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 May 2005
    Locatie
    limburg
    Berichten
    2.886
    Bedankjes
    1.777
    Bedankt
    1.631 keer in 1.038 posts
    Die mag je verwijderen , maar zeit er dan wel in bewust dat je uw emails in postvak in en de rest , dat je die dan kwijt bent. Als je dan outlook afsluit en opnieuw opstart is alles leeg. En maakt dan rechtstreeks opnieuw dbx bestanden aan . Ik doe dat ook soms die dbx bestanden verwijderen waar ik weet als ik ze toch niet meer nodig heb.

  5. #5
    Gevorderd   Some_body's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 May 2005
    Locatie
    Ergens aan de Maas ;)
    Berichten
    378
    Bedankjes
    79
    Bedankt
    76 keer in 48 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ghost Bekijk bericht
    Die mag je verwijderen , maar zeit er dan wel in bewust dat je uw emails in postvak in en de rest , dat je die dan kwijt bent. Als je dan outlook afsluit en opnieuw opstart is alles leeg. En maakt dan rechtstreeks opnieuw dbx bestanden aan . Ik doe dat ook soms die dbx bestanden verwijderen waar ik weet als ik ze toch niet meer nodig heb.
    Thanks , dus als ik het goed versta , maakt Outlook Express zelf nieuwe Dbx bestanden aan ?? en als ik die Dbx bestanden eens om de zoveel tijd opruim komt dat wel goed !!!

    Greetss Some_body

  6. #6
    Erelid   ghost's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 May 2005
    Locatie
    limburg
    Berichten
    2.886
    Bedankjes
    1.777
    Bedankt
    1.631 keer in 1.038 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Some_body Bekijk bericht
    Thanks , dus als ik het goed versta , maakt Outlook Express zelf nieuwe Dbx bestanden aan ?? en als ik die Dbx bestanden eens om de zoveel tijd opruim komt dat wel goed !!!

    Greetss Some_body
    Indd , op het moment als je outlook express opnieuw opstart . Verwijderen doe ik ook eens één keer per twee maanden .

  7. #7
    Up-to-date  
    Geregistreerd
    1 July 2007
    Locatie
    Kapellen
    Berichten
    65
    Bedankjes
    4
    Bedankt
    29 keer in 21 posts
    Niet dat er hier iets fout is gezegd, maar als je in OE de berichten gewoon verwijderd uit de verschillende mappen als je ze niet meer nuttig acht, waarom ga je dan met je .dbx-bestanden zitten knoeien. Die zijn enkel een afspiegeling van wat in je mappen in OE zit en niets meer. Vreemde manier van opruimen, vind ik dit. Mocht je problemen hebben met je mappen of de werking van OE dan zou ik het nog begrijpen, maar als routine-kuisbeurt

  8. #8
    Geek   eventure's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Vrasene
    Berichten
    2.291
    Bedankjes
    540
    Bedankt
    1.100 keer in 526 posts
    Het is volgens mij sowieso beter om met een volledig clean bestand te starten Kape. Als je gewoon verwijderd zal er misschien nog een restje achter blijven.

    mvg
    robbe

  9. #9
    mam@minatica   compuchrisje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Waasland
    Berichten
    18.844
    Bedankjes
    15.657
    Bedankt
    37.036 keer in 15.353 posts
    Met berichten verwijderen, komen deze in "Verwijderde berichten" terecht en blijven ze staan tot de eeuwigheid amen of tot je ze daar zelf verwijderd. Toch wordt na verwijdering dààr een backupmap aangemaakt, zoals van bijna alles wat je op je computer doet. Dàt zijn de zaken die je systeem mettertijd vertragen.
    Als je zoals ghost doet, regelmatig alles leegmaakt, is die backup minder zwaar. Outlook maakt bij elke herstart automatisch een nieuw dbx-bestand aan, ook al heb je de map integraal buitengebonjourd, maar het is dan wél een lege.
    Verwijderen kan je dus gerust doen, nadat je eventuele bijlagen bij je mails elders hebt opgeslagen. Zou niet weten wat je met mails van enkele jaren terug anders nog kan doen, behalve als ze als bewijs voor iets moeten dienen.

    Helpers altijd welkom! Contacteer één van onze admins voor meer info.

  10. #10
    Gevorderd   Some_body's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 May 2005
    Locatie
    Ergens aan de Maas ;)
    Berichten
    378
    Bedankjes
    79
    Bedankt
    76 keer in 48 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door KAPE Bekijk bericht
    Niet dat er hier iets fout is gezegd, maar als je in OE de berichten gewoon verwijderd uit de verschillende mappen als je ze niet meer nuttig acht, waarom ga je dan met je .dbx-bestanden zitten knoeien. Die zijn enkel een afspiegeling van wat in je mappen in OE zit en niets meer. Vreemde manier van opruimen, vind ik dit. Mocht je problemen hebben met je mappen of de werking van OE dan zou ik het nog begrijpen, maar als routine-kuisbeurt
    Ik wil mijn OE , niet op die manier opruimen hoor , maar als je ,zoals CompuChrisje zegt die backupmappen veel te zwaar worden , op dit moment zijn die 1.222.569 Kb's zwaar , en mijn pc is nog maar 3 maanden oud , snap je

    Greetss Some_body

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. berichten verwijderen in outlook express
    Door Medic in forum Internet
    Reacties: 2
    Laatste bericht: 5 December 2006, 21:00
  2. rar bestanden verwijderen?
    Door toni42 in forum Windows
    Reacties: 5
    Laatste bericht: 3 December 2006, 21:02
  3. Reacties: 3
    Laatste bericht: 19 December 2005, 20:09
  4. outlook express berichten verwijderen
    Door cremke in forum Internet
    Reacties: 5
    Laatste bericht: 12 December 2005, 19:52

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •