Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 21
  1. #1
    Jule
    Gast

    Het bijhouden van verjaardagen in excel.

    Waarde medeforumleden;
    Zowel u en ik vragen ons regelmatig af hoe Mimosa het toch doet om al die verjaardagen bij te houden. Ik zou het echt niet weten, maar ik heb wel naar een oplossing gezocht. Ooit heeft Kevke in dit_topic een vraag gesteld. In hetzelfde topic heeft Balloo me de formule 'DATUMVERSCHIL' leren kennen. Ik dank beide heren hiervoor. Balloo voor de formule en Kevke voor zijn idee.
    Maar wat is een bloot excelletje zonder iets extra's? Dus vermeldt het excelletje ook meteen de horoscoop van desbetreffende persoon. Hier_geeft_Koshke een prachtige uitleg waarom deze horoscoop niet altijd klopt. Koshke, dank u wel!
    Dan is er nog een lay-out van het excelletje. Grafisch ben ik Piet Nul. Dus heb ik de hulp ingeroepen van andere forumleden. Hier_kan_u het resultaat van Compuchrisje en Pjj bewonderen. Beiden dank ik voor hun grafische bijdrage.
    Dan is er nog een probleem met de macro's die aan desbetreffende grafische kunstwerkjes verbonden zijn. In excel 2007 zijn deze standaard uitgeschakeld. U moet deze inschakelen, wil u probleemloos met het excelletje werken. In Excel 2003 en lager geldt het volgende: U moet de beveiliging voor macro's op laag zetten. Daarvoor klikt u in het excel menu op Extra, => Macro, => Beveiliging... om vervolgens laag aan te stippen. Vervolgens opent u het excelletje en klikt u op macro's inschakelen indien u dit gevraagd wordt. Zodoende werken alle knopjes. Het knopje 'Wie is er eerst jarig?' zal normaliter het meest gebruikt worden. Daarmee plaatst u de persoon die het eerst jarig is bovenaan het lijstje. Eens deze persoon verjaart is, zal u met een klik op de knop hem onderaan zetten en de eerst volgende jarige bovenaan. Bij het invullen van geboortedatums is de geboortedatum het belangrijkst. Wenst u de persoon een enkelvoudige naam te geven, dan zet u deze in de kolom 'Forumnaam'. Wenst u de persoon met naam en toenaam in te vullen dan zijn de kolommen 'naam' en 'voornaam' ter uwer beschikking. Als u enkel een enkelvoudige naam invult in de kolom 'naam' of 'voornaam' zal er geen naam gebruikt worden en wordt desbetreffende persoon aangesproken met 'u'. Om een persoon te verwijderen, volstaat het reeds om zijn geboortedatum te verwijderen, maar het is steeds handiger moest u ook zijn benaming wissen. Succes aan iedereen die wenst van dit excelletje gebruik te maken!
    Het_excelletje_met_de_knopjes_ontworpen_door_Compu chrisje.
    Het_excelletje_met_de_knopjes_ontworpen_door_Pjj.

    PS : Ik zoek nog naar een mogelijkheid om het om te zetten naar OpenOffice. Mensen die gebruik maken van OpenOffice, gelieve geduld te hebben. Dank!
    Laatst gewijzigd door Jule; 12 August 2007 om 17:18 Reden: Foute benaming.

  2. De volgende 9 gebruikers bedanken Jule voor deze nuttige post:

    Baloeke (12 August 2007), Milo (14 August 2007), Mimosa (14 August 2007), Mosquitos (12 August 2007), NiekR (14 August 2007), Nostradamus (12 August 2007), Phil O'Sophe (12 August 2007), Pjj (14 August 2007), sykke (12 August 2007)

  3. #2
    mam@minatica   compuchrisje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Waasland
    Berichten
    18.844
    Bedankjes
    15.657
    Bedankt
    37.036 keer in 15.353 posts
    Leuk leuk!!! Dat is zo te zien al een flink werkstuk geworden, dus hoop ik dat anderen het ook kunnen appreciëren.

    'k Ga wel een kleine aanpassing doen, dit is niet alleen iets dat voor de Lounge mag zijn. Het is een volwaardig office-project!!!

    Helpers altijd welkom! Contacteer één van onze admins voor meer info.

  4. #3
    Erelid   Baloeke's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Beverst
    Berichten
    8.375
    Bedankjes
    19.867
    Bedankt
    14.256 keer in 6.986 posts
    Wat kleine vragen, van onze leden, niet kunnen teweeg brengen he Jule. Alle kleine dingen samenvoegen tot een geheel is een prachtig werk. Hoepelijk komen er nog zulke dingen hier op de site te zien.
    Jule je bent een Genie
    Groetjes Baloeke
    De beste manier om een probleem op te lossen, is de humor ervan te ontdekken.

  5. #4
    Jule
    Gast
    @Baloeke: ik maak gebruik van de genialiteit van de leden. Daarvoor hoef ikzelf nog geen genie te wezen. Kent u trouwens de defenitie van een genie? Een genie is een persoon die er in slaagt om zich nog net verstaanbaar uit te drukken waardoor hij niet zot wordt verklaard door anderen. Misschien brengt onderstaande iets meer duidelijkheid...
    @Mensen met OpenOffice zullen nog deftig geduld moeten hebben. De excel formule
    DATUMVERSCHIL(D5;VANDAAG();"Md") kent OpenOffice niet. Ik denk dat deze formule in OpenOffice zoiets wordt :
    (DAGEN(VANDAAG();(WAARDE(DAG(D5)&"/"&ALS(SOM(MAAND(D5);(MAANDEN(D5;VANDAAG();0)-(ALS(VANDAAG()<WAARDE(DAG(< font>D5)&"/"&MAAND(D5)&"/"&JAAR(VANDAAG()));(JAAR(VANDAAG())-1)-JAAR(D5);JAAR(VANDAAG())-JAAR(D5))*12)))>12;SOM(MAAND(D5);(MAANDEN(D5;VANDAAG();0)-(ALS(VANDAAG()<WAARDE(DAG(< font>D5)&"/"&MAAND(D5)&"/"&JAAR(VANDAAG()));(JAAR(VANDAAG())-1)-JAAR(D5);JAAR(VANDAAG())-JAAR(D5))*12)))-12;SOM(MAAND(D5);(MAANDEN(D5;VANDAAG();0)-(ALS(VANDAAG()<WAARDE(DAG(< font>D5)&"/"&MAAND(D5)&"/"&JAAR(VANDAAG()));(JAAR(VANDAAG())-1)-JAAR(D5);JAAR(VANDAAG())-JAAR(D5))*12))))&"/"&SOM(JAAR(D5);(ALS(VANDAAG()<WAARDE(DAG(< font>D5)&"/"&MAAND(D5)&"/"&JAAR(VANDAAG()));(JAAR(VANDAAG())-1)-JAAR(D5);JAAR(VANDAAG())-JAAR(D5)));ALS(SOM(MAAND(D5);(MAANDEN(D5;VANDAAG();0)-(ALS(VANDAAG()<WAARDE(DAG(< font>D5)&"/"&MAAND(D5)&"/"&JAAR(VANDAAG()));(JAAR(VANDAAG())-1)-JAAR(D5);JAAR(VANDAAG())-JAAR(D5))*12)))>12;1;0))))))
    En Baloeke; aan u de keuze; genie of goe zot ...

    Laatst gewijzigd door Jule; 14 August 2007 om 09:16

  6. De volgende gebruiker bedankt Jule voor deze nuttige post:

    Baloeke (14 August 2007)

  7. #5
    PC-Freak   sykke's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 June 2006
    Locatie
    8930 MENEN
    Berichten
    1.656
    Bedankjes
    2.129
    Bedankt
    2.794 keer in 1.540 posts
    Heb hier iets gevonden over compabiliteit van openoffice en MS office.
    Misschien kunnen jullie daar iets mee want ik ben daar een volslagen leek in.

    http://www.socius.be/handleiding/spip.php?article516


  8. #6
    Erelid   Baloeke's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Beverst
    Berichten
    8.375
    Bedankjes
    19.867
    Bedankt
    14.256 keer in 6.986 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jule;335589...[FONT=Verdana
    En Baloeke; aan u de keuze; genie of goe zot ... [/FONT]
    Het maakt niet uit Jule, het is en prachtig werk . Je bent een genie omdat je dat voor elkaar hebt gekregen, en je bent goe zot omdat je er je tijd insteekt . Dus bekijk het zelf maar wat je wil horen .
    Groetjes Baloeke
    De beste manier om een probleem op te lossen, is de humor ervan te ontdekken.

  9. De volgende gebruiker bedankt Baloeke voor deze nuttige post:

    Mimosa (16 August 2007)

  10. #7
    Jule
    Gast
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sykke Bekijk bericht
    Heb hier iets gevonden over compabiliteit van openoffice en MS office.
    Misschien kunnen jullie daar iets mee want ik ben daar een volslagen leek in.

    http://www.socius.be/handleiding/spip.php?article516
    Dank u wel. Helaas ben ik er volslagen niks mee. Het zal dus nog effen zoeken worden ...
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Baloeke Bekijk bericht
    en je bent goe zot omdat je er je tijd insteekt
    Euh, u bent hier moderator ... Zou u de tijd die u hier besteed, niet beter besteden aan uw gezin of werk of huishouden of ...? Enne, wat is het verschil tss goe zot en slecht zot?
    Laatst gewijzigd door Jule; 15 August 2007 om 00:08 Reden: Foute schrijfwijze

  11. De volgende 2 gebruikers bedanken Jule voor deze nuttige post:

    Baloeke (15 August 2007), Mimosa (16 August 2007)

  12. #8
    Erelid   Baloeke's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Beverst
    Berichten
    8.375
    Bedankjes
    19.867
    Bedankt
    14.256 keer in 6.986 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jule Bekijk bericht
    Euh, u bent hier moderator ... Zou u de tijd die u hier besteed, niet beter besteden aan uw gezin of werk of huishouden of ...? Enne, wat is het verschil tss goe zot en slecht zot?
    Kom Jule, we gaan een pint pakken, want we zijn beide goe zot dan
    Groetjes Baloeke
    De beste manier om een probleem op te lossen, is de humor ervan te ontdekken.

  13. De volgende gebruiker bedankt Baloeke voor deze nuttige post:

    Mimosa (16 August 2007)

  14. #9
    Expert   boneless's schermafbeelding
    Geregistreerd
    4 May 2006
    Locatie
    Oklahoma City
    Berichten
    944
    Bedankjes
    268
    Bedankt
    787 keer in 373 posts
    Dat worden twee zatte zotten


  15. De volgende 2 gebruikers bedanken boneless voor deze nuttige post:

    Baloeke (15 August 2007), Mimosa (16 August 2007)

  16. #10
    Jule
    Gast
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Baloeke Bekijk bericht
    Kom Jule, we gaan een pint pakken, want we zijn beide goe zot dan
    Enne we hoeven niet eens ver te lopen ... d' Er bestaat zoiets als ne Minatica_aan de toog_topic.

  17. De volgende 3 gebruikers bedanken Jule voor deze nuttige post:

    Adnilleke (16 August 2007), Baloeke (16 August 2007), Mimosa (16 August 2007)

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. Excel
    Door Mosquitos in forum Office
    Reacties: 7
    Laatste bericht: 9 January 2007, 10:42
  2. Berekening van verjaardagen en leeftijden
    Door kevke in forum Webdevelopment & Programming
    Reacties: 1
    Laatste bericht: 18 December 2006, 20:00
  3. Verjaardagen Jarigen
    Door Mimosa in forum Feedback
    Reacties: 7
    Laatste bericht: 9 June 2006, 08:53
  4. Excel
    Door minoe in forum Office
    Reacties: 23
    Laatste bericht: 15 February 2006, 15:43
  5. excel
    Door marjo58 in forum Office
    Reacties: 4
    Laatste bericht: 30 August 2005, 13:45

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •