Na 5 jaar prutsen op deze oude pc, had ik me graag een nieuwe aangekocht. Ik heb hiervoor een budget van zo’n 1500€ ter beschikking. Dit bedrag is uitbreidbaar tot 1800€, indien nodig. Een vriend van me is bereid om de pc samen te stellen, en vertelde me dat jullie, gebruikers van dit forum, me zeker zouden kunnen helpen met enkele belangrijke keuzes.
Eerst en vooral de keuze tussen het aankopen van een pc in een winkel, of ze zelf samen steken. Indien ik zou opteren voor de 2<sup>de</sup> keuze, koop ik ieder onderdeel dus apart aan… Wat kunnen jullie aanraden met m’n budget? Ik had graag 1TB interne opslagruimte gehad, voorts zijn er weinig vereisten, alle suggesties zijn mogelijk! Het zou voor mij ook handig zijn als jullie een duidelijk merk, type en richtprijs konden geven bij alles. Als er onder jullie mensen zijn die reeds ervaring hebben met het samenstellen van pc’s, had ik ook graag geweten hoe deze te werk zijn gegaan, om de compatibiliteit tussen alle hardwareonderdelen te verzekeren.