Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 11

Discussie: Televisie?

  1. #1
    Gevorderd   Nammy's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 August 2005
    Berichten
    104
    Bedankjes
    35
    Bedankt
    11 keer in 10 posts

    Televisie?

    Dag allemaal,

    Ik was van plan om rond de jaarwisseling een nieuwe tv te kopen,
    maar nu heb ik al wat dingen gehoord over laser-tv en OLED enzo,
    maar ik kan er niet zo goed aan uit.
    Zouden jullie me kunnen helpen een nieuwe tv uit te zoeken?
    Het budget is maximum €1000 euro, en het formaat zou zo rond de 80 cm (32" dus) moeten liggen.

    Alvast bedankt,
    Nammy
    Als ik je niet geholpen heb, vergeet dan niet om niet op het bedank knopje te drukken!

  2. #2
    PC-Freak   GuntherS's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 May 2005
    Locatie
    Limburg, Riemst
    Berichten
    1.430
    Bedankjes
    327
    Bedankt
    614 keer in 353 posts
    Ik was ook al aan het kijken en vond deze: Samsung LE32S81 32" LCD TV.
    Hij is goedkoop (ik dacht rond de 799€) en heeft prestaties van de duurdere modellen.
    Deze heeft een contrast van 7000:1 dus dat is redelijk hoog voor deze prijsklasse en geeft een mooie zwart-waarde. HD-Ready met een resolutie van 1366x768. Kan dus 720p aan en 1080i. Voor deze prijs zal je niet snel een Full HD van goede kwaliteit vinden vrees ik
    MacBook Air 13" (2011): Intel Core i5 1.7GHz - 4GB DDR3 RAM - 256GB SSD - OS X 10.11
    iPhone 6 16GB (Space Gray) - iPad mini Retina 32GB (Space Gray)
    AppleTV 2 (Black)

  3. De volgende gebruiker bedankt GuntherS voor deze nuttige post:

    Nammy ( 3 October 2007)

  4. #3
    Gevorderd  
    Geregistreerd
    25 August 2005
    Berichten
    100
    Bedankjes
    76
    Bedankt
    30 keer in 21 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DJ_Inspiration Bekijk bericht
    Ik was ook al aan het kijken en vond deze: Samsung LE32S81 32" LCD TV.
    Hij is goedkoop (ik dacht rond de 799€) en heeft prestaties van de duurdere modellen.
    Deze heeft een contrast van 7000:1 dus dat is redelijk hoog voor deze prijsklasse en geeft een mooie zwart-waarde. HD-Ready met een resolutie van 1366x768. Kan dus 720p aan en 1080i. Voor deze prijs zal je niet snel een Full HD van goede kwaliteit vinden vrees ik
    Let aub goed op dat Samsung hun eigen contrast aanduiding gebruikt. Helaas is dit nog niet gestandariseerd. Alle Samsungs hebben hierdoor een hogere waarde dan anderen.
    Dat is geen "echt" contrast, maar een truuk, waarbij de backlight automatisch gedimt wordt zodat het lijkt dat er meer contrast is.

    http://gathering.tweakers.net/forum/...ung%2Ccontrast
    Laatst gewijzigd door theo0064; 29 September 2007 om 22:11 Reden: link toegevoegd

  5. De volgende 3 gebruikers bedanken theo0064 voor deze nuttige post:

    delinquente ( 3 October 2007), GuntherS (30 September 2007), Nammy ( 3 October 2007)

  6. #4
    PC-Freak   GuntherS's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 May 2005
    Locatie
    Limburg, Riemst
    Berichten
    1.430
    Bedankjes
    327
    Bedankt
    614 keer in 353 posts
    Oh, dat wist ik niet..
    Bedankt voor de info

    Maar toch vind ik dat deze TV wel een erg goede beeldweergave heeft voor het geld
    MacBook Air 13" (2011): Intel Core i5 1.7GHz - 4GB DDR3 RAM - 256GB SSD - OS X 10.11
    iPhone 6 16GB (Space Gray) - iPad mini Retina 32GB (Space Gray)
    AppleTV 2 (Black)

  7. #5
    Gevorderd   fryum's schermafbeelding
    Geregistreerd
    14 May 2005
    Locatie
    Waregem
    Berichten
    354
    Bedankjes
    1.009
    Bedankt
    268 keer in 138 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door theo0064 Bekijk bericht
    Let aub goed op dat Samsung hun eigen contrast aanduiding gebruikt. Helaas is dit nog niet gestandariseerd.
    (Bijna) alle merken passen eigen metingen toe en komen soms -op hun manier- aan heel hoge waarden.

    Mijn persoonlijke mening is dat zowel Sony als Samsung contrastrijker beeld hebben dan de rest. (Samsung gebruikt Sony lcd-panelen heb ik me laten wijsmaken)
    Best is naar de winkel te gaan en zelf vergelijken.
    Hou er ook rekening mee dat de huidige lcd/plasma tv's groot zijn en dus van een bepaalde afstand dienen bekeken worden. Koop geen 42inch tv als je er thuis op 2 meter vanaf zal zitten.
    Ga je er met uw neus op staan, dan zal het resultaat bedroevend zijn.
    Some say Love, it is a river that drowns the tender weed

    Mvg Fryum

  8. De volgende 2 gebruikers bedanken fryum voor deze nuttige post:

    delinquente ( 3 October 2007), Nammy ( 3 October 2007)

  9. #6
    Gevorderd  
    Geregistreerd
    25 August 2005
    Berichten
    100
    Bedankjes
    76
    Bedankt
    30 keer in 21 posts
    Helemaal gelijk !!!!!!

    Kijk in de winkel zelf op de juiste afstand naar het beeld. Zoveel mensen zoveel wensen. Het beeld moet bij jou "passen".
    Laat je dus niet leiden door alleen maar cijfertjes die door de fabrikant beïnvloed zijn.

  10. De volgende gebruiker bedankt theo0064 voor deze nuttige post:

    Nammy ( 3 October 2007)

  11. #7
    Gevorderd   Nammy's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 August 2005
    Berichten
    104
    Bedankjes
    35
    Bedankt
    11 keer in 10 posts
    Ik ga toch eens uitkijken die samsung, want dat die full HD is maakt hem wel aantrekkelijk, maar ik zou hem zowieso vergelijken met andere tv's in de winkel.
    Bedankt voor de reacties allemaal.
    Als ik je niet geholpen heb, vergeet dan niet om niet op het bedank knopje te drukken!

  12. De volgende gebruiker bedankt Nammy voor deze nuttige post:

    fryum ( 3 October 2007)

  13. #8
    Gevorderd   fryum's schermafbeelding
    Geregistreerd
    14 May 2005
    Locatie
    Waregem
    Berichten
    354
    Bedankjes
    1.009
    Bedankt
    268 keer in 138 posts
    Het "nadeel" (als je dat zo kan noemen) van Samsung is dat hun tv's (bij mijn weten) allemaal in 'pianolak' zijn.
    Heeeel mooie glanzende zwarte uitvoering, ..., maar ooooooo zo gevoelig voor stof en vuile vingers

    Dus toch efkes iets om rekening mee te houden !

    Ze leveren wel een stofdoekje mee
    Some say Love, it is a river that drowns the tender weed

    Mvg Fryum

  14. #9
    Expert   delinquente's schermafbeelding
    Geregistreerd
    8 November 2005
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    638
    Bedankjes
    268
    Bedankt
    101 keer in 92 posts
    een stofdoekje dat je eerst klammig moet maken, wist ik pas na 2 maand
    FORGET ABOUT TIME AND SPACE, AND WAIT...JUST WAIT!
    Never argue with a fool.. he will drag you down to his level and beat you.

    .. and remember.. if your mind is too open your brains will fall out ..

  15. #10
    PC-Freak   firefreak's schermafbeelding
    Geregistreerd
    4 March 2006
    Locatie
    Putte
    Berichten
    361
    Bedankjes
    545
    Bedankt
    281 keer in 188 posts
    Ben is wat info gaan opzoeken over die laser-tv's en die zouden eind dit jaar op de markt komen. Ze zien er wel interessant uit.

    Heb je net €800 bij elkaar gespaard en sta je klaar om je jas aan te trekken, naar de winkel te rennen en er een mooie LCD televisie te kopen? Als je je door deze openingszin aangesproken voelt, wacht dan nog even. Lees eerst even dit artikel. Achteraf zal het misschien wel nuttiger blijken je centjes terug in je spaarvarken te stoppen.

    Iedereen kent vast en zeker de begrippen 'LCD' en 'plasma'. Het zijn 2 soorten televisietoestellen met een geavanceerde techniek en dito prijskaartje. Echter, als je in high definition met je Xbox 360 (en later PS3) wil gamen, zit er weinig anders op.

    Althans, dat is zo tot het einde van dit jaar. Vanaf dan zal er immers ook een alternatief in de winkelschappen te vinden zijn. Ik heb het over Laser Television. Nu nog onbekend maar, wat mij betreft, zeker niet onbemind.

    Laser tv maakt gebruik van een technologie die met lasers beelden op een scherm van gelijk welke grootte kan produceren. Van cinemascherm tot GSM-schermpje: size doesn't matter. De laser gaat razendsnel (via een systeem van chips met spiegeltjes) alle beeldlijnen af, zodat ook dode pixels verleden tijd zullen zijn.

    De sympathieke jongens die deze innovatie ontwikkeld hebben zijn die van het Australisch-Amerikaanse techbedrijf Arasor. Ze beloven ons ondermeer dat het beeld scherper, helderder en veel kleurrijker is dan bij plasma of LCD. Bovendien wordt een Laser tv min of meer even diep als de huidige generatie flatscreens, weegt ze minder, is ze tweemaal energiezuiniger én is ze ook nog eens goedkoper.
    Immers, de prijs voor een 51 inch toestel (51 inch = 130cm diagonaal) moet minder dan €1000 gaan bedragen. Vergeleken met LCD/Plasma is dit zeker een flink stuk minder. Je spaarvarkentje zal knorren van plezier.

    Naar verwachting zullen de eerste Laser tv's eind 2007 in de winkels verschijnen. Ze zullen uit de Japanse fabrieken van Mitsubishi afkomstig zijn. Ondertussen hebben een zevental andere elektronicaconcerns, waaronder bvb. Samsung, ook toegehapt. Op die manier lijkt Laser tv zich alleszins van een degelijke ondersteuning verzekerd te hebben.

    Bron: TNG

  16. De volgende gebruiker bedankt firefreak voor deze nuttige post:

    delinquente ( 3 October 2007)

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. digitale televisie....even onder de loep genomen
    Door lucske in forum Audiovisueel
    Reacties: 6
    Laatste bericht: 4 November 2005, 14:19

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •