Weergegeven resultaten: 1 t/m 5 van 5
  1. #1
    PC-Freak   Merel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    7 June 2006
    Locatie
    Meise
    Berichten
    1.985
    Bedankjes
    961
    Bedankt
    1.287 keer in 833 posts

    Vraag Outlook2003 Bestands Locatie

    Outlook 2003 gebruikt als terminologie Bezorgingslocatie voor email om de map aan te duiden waar inkomende berichten worden opgeslagen. Dit gebeurt by default in de Windows partitie in de volgende map van de actieve Windows partitie:
    \Documents and Settings\ Accountname \Local Settings\Application Data\Microsoft\Outlook<O</O
    <O</O
    Men vindt er onder andere OUTLOOK.PST (grootste bestand met al de berichten) Voor deze map moet je natuurlijk backups maken. Immers in geval Windows crasht is de kans groot dat je emailberichten ook verloren gaan. Veel liever had ik de "bezorgingslocatie" meteen op een andere (data)partitie geplaatst, waarvan dagelijks een automatische backup wordt gemaakt.
    <O</O

    Ik weet niet of het wel kan om die map te verhuizen naar een andere partitie zonder dat er problemen van komen. Desgevallend ook geen "officiele" procedure gevonden binnen Outlook zelf om specifiek DEZE bezorgingslocatie-map te verhuizen.

    Bedankt voor toelichtingen.

  2. #2
    Jule
    Gast
    U opent Outlook, kiest Bestand, vervolgens gegevensbestandbeheer. In het nieuwe venster kiest u voor Toevoegen .... Zo maakt u een pst bestand aan waar u wil. Dit pst bestand zal indien u het niet wijzigt, persoonlijke mappen(of iets in die aard), worden genoemd. U kan nu alle mails in uwe oude postvak in slecteren en vervolgens kiezen voor verplaatsen naar ... om deze naar uw nieuw aangemaakt postvak in te verplaatsen. U kan dit doen bij alle mappen. Uw nieuwe mail komt normaal automatisch toe in de nieuw aangemaakte map. Maar indien nodig kan u dit ook weer wijzigen. Laat weten hoe alles werkt. Thanks!

  3. #3
    Erelid   spruit's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 May 2005
    Berichten
    1.339
    Bedankjes
    524
    Bedankt
    144 keer in 126 posts
    dit is ook heel handig

  4. #4
    PC-Freak   Merel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    7 June 2006
    Locatie
    Meise
    Berichten
    1.985
    Bedankjes
    961
    Bedankt
    1.287 keer in 833 posts
    Bedankt allebei. Ik wist wel dat men op deze wijze kan nieuwe persoonlijke mappen aanmaken.

    Maar wat ik eigenlijk nog heb geleerd is dat elke peroonlijke map (pst) wel alles bevat, incluis dus Inbox. Dat is te minste wat er te lezen valt op de pagina die Spruit aanreikt en dat is wat mij gerustgestelt :
    Elk .PST-bestand bevat al uw Outlook-mappen, inclusief de mappen Postvak IN, Agenda en Contactpersonen.

    Het is dus een bevestiging dat wat ik vroeger probleemloos deed met Outlook Express ook kan gedaan worden met Outlook. We hebben dus een automatische "copie" als ik het goed begrijp.

    Ben toch benieuwd welke map uiteindelijk door Windows zal worden uitgeroepen tot de "Bezorgingslocatie voor email" (de zelfgemaakte map op een andere partitie ofwel die onder Documents en Settings). Ik durf te wedden dat dit niet zal veranderd zijn, maar dat is maar bijzaak. Ik probeer het meteen...

  5. De volgende gebruiker bedankt Merel voor deze nuttige post:

    compuchrisje (15 October 2007)

  6. #5
    Jule
    Gast
    Probeert u maar. Uw nieuwe map is normaal de bezorgingslocatie voor uw mail ...

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. opsporen gsm-locatie
    Door rap in forum Mobiele & Home media
    Reacties: 9
    Laatste bericht: 7 August 2007, 18:50
  2. bestands typen (buiten windows)
    Door foxofinfinety in forum Mac OS, Linux en andere
    Reacties: 16
    Laatste bericht: 17 July 2007, 17:45
  3. Het bestands type van een midi
    Door kevin_k in forum Internet
    Reacties: 2
    Laatste bericht: 14 December 2006, 21:32

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •