Weergegeven resultaten: 1 t/m 3 van 3
  1. #1
    Up-to-date  
    Geregistreerd
    13 September 2005
    Berichten
    74
    Bedankjes
    3
    Bedankt
    3 keer in 3 posts

    Wifi werkt niet op laptop met usb dongle en pci cardbus

    Mijn collega riep mijn hulp in nadat hij er zelf niet meer uitkwam.En ik kan het ook niet vinden misschien dat iemand weet waar het probleem ligt.

    Situatie:
    Hij heeft een laptop en een gewone pc thuis beide zijn draadloos pc met pci kaart en laptop met usb dongle. Beide Asus. Hij heeft een router (merk weet ik even niet).

    De router is inmiddels vervangen want die werkte niet meer en toen kwam ik achter dit probleem. Boven op de gewone pc geen problemen met verbinding.

    Laptop:
    Usb dongle = asus wl167g.
    Winxp sp 2

    Hij is goed geinstalleerd met nieuwste drivers maar hij ziet het netwerk wel maar kan helemaal niet connecten.
    Ik had mijn laptop bij (Dualboot winxp sp 2 en Ubuntu 7.04) en een Asus Wl100g pci cardbus. Mijn laptop vond het netwerk meteen en kon connecten zowel in windows als in ubuntu. Toen heb ik zijn usb dongle geinstalleerd en deze werkte niet geen verbinding.
    Toen heb ik mijn Asus WL100g op zijn laptop geinstalleerd en zonder problemen verbinding. Toen eruit gehaald en ik wou weer met de usb dongle proberen deed niks meer. De wl100g erin en die kon ineens ook niet meer connecten. Het vreemde is ook hij heeft wpa tkip verbinding met 14 letters als ik deze invoer ziet ie er maar 8 ofzo (zowel in de asus utility als in de windows netwerkmanager). De router staat in de meterkast. Het maakt niet uit of ik met die laptop nu op 7 meter afstand zit of op 50 centimeter hij weigert verbinding te maken.

    Als ik de beveiliging eraf haal is het hetzelfde liedje. Ik denk zelf dat er iets in de windows niet goed staat maar ik weet het niet.

    Kan iemand mij raad geven?

  2. #2
    Erelid   PeterN's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Locatie
    Genk
    Berichten
    9.779
    Bedankjes
    9.879
    Bedankt
    15.592 keer in 6.003 posts
    Best is idd eerst alle beveiliging af te zetten. En dus niet alleen wep of wpa, maar ook even controleren naar mac adres beveiliging. Daarna de router zo instellen dat hij zijn SSId (de naam die je geeft aan het draadloos netwerk) uitzend. Je kan dat als beveiliging ook uitzetten, dus voor te testesten zeker aan zetten. Installeer eventueel de software van de stick terug en doe een scan. Als de stick werkt moet hij allesinds de beschikbare netwerken tonen , dus uw ingevulde ssid
    Let op met laptops, die zijn voorzien om uw batterijen te sparen door bepaalde functies uit te schakelen. Controleer dus via configuratiescherm/systeem/hardware/apparatenbeheer dat de hardware actief is.
    Eventueel kan je de router eens instellen op een ander kanaal. Met de toenemende draadloze netwerken kan het zijn dat de geburen op hetzelfde standaard kanaal zitten en roet in het eten strooien.

  3. #3
    Up-to-date  
    Geregistreerd
    13 September 2005
    Berichten
    74
    Bedankjes
    3
    Bedankt
    3 keer in 3 posts
    Bedankt voor je reactie.
    Het volgende:
    Beveiliging is er al compleet afgeweest. Zowel beveiligd als niet beveiligd vindt de usb dongle het netwerk WEL alleen verbinding maken bij zowel beveiligd als onbeveiligd is met zijn laptop een probleem.

    Kanaal valt te proberen maar dan vind ik het nog vreemd dat ik op mijn laptop geen enkel probleem heb en bij mijn collega boven ook geen enkel probleem optreed. Het is puur en alleen op zijn laptop.

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. Kan niet meer via WIFI op het internet
    Door Wayne in forum Netwerken en internetproviders
    Reacties: 5
    Laatste bericht: 26 July 2006, 12:54
  2. cardbus adapter
    Door andre verspeete in forum Netwerken en internetproviders
    Reacties: 2
    Laatste bericht: 8 December 2005, 15:58
  3. Xircom cardbus verbinding tussen pc & laptop
    Door Lucaboem in forum Netwerken en internetproviders
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 18 November 2005, 10:55

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •