Weergegeven resultaten: 1 t/m 8 van 8
  1. #1
    Up-to-date   Djaxx's schermafbeelding
    Geregistreerd
    5 February 2006
    Berichten
    20
    Bedankjes
    1
    Bedankt
    0 keer in 0 posts

    Upgraden? en vooral wat?

    Hallo,

    Ben op de moment enorm aan het twijfelen wat ik moet doen.

    Ik speel graag de nieuwste games (hoeft zeker niet op full settings te gaan maar zelfs op de laagste heeft ie nu reeds problemen.
    Is het mogelijk om mijn bakje mits een kleine upgrade nog een beetje te laten meedraain in de gamewereld?

    Hier volgen mijn specs:

    Amd Athlon 3500+
    Kingston 2*512mb dual channel
    Asus G foce nx7600 gs 256 mb DDR 2

    Ik weet dat men videokaart zeker niet van de beste is maar de games in low options dacht ik toch wel tegoei te kunnen draaien ze

    Wat raden jullie me aan?

  2. #2
    Up-to-date   Den_boone's schermafbeelding
    Geregistreerd
    13 November 2007
    Locatie
    Zwijndrecht
    Berichten
    70
    Bedankjes
    4
    Bedankt
    24 keer in 10 posts
    Intel dual Core
    En misschien een ATI Radeon van 512 mb ?
    Fly Like A Butterfly, Sting Like A Bee, The Hands Can't Hit What The Eyes Can't See

  3. #3
    Up-to-date   Djaxx's schermafbeelding
    Geregistreerd
    5 February 2006
    Berichten
    20
    Bedankjes
    1
    Bedankt
    0 keer in 0 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Den_boone Bekijk bericht
    Intel dual Core
    En misschien een ATI Radeon van 512 mb ?
    Kan zijn dat ik het verkeerd begrijp maar ik heb momenteel agp videokaart... ik zou dus graag nog even kleine upgrade doen om volgend jaar nieuw systeem aan te kopen.
    Ik neem aan dat het stom is van een ander soort processor op dit moederbord te plaatsen (als dat al gaat?) want volgend jaar moet dit moederbord toch in de vuilbak, of begrijp ik het verkeerd?

  4. #4
    Up-to-date   Den_boone's schermafbeelding
    Geregistreerd
    13 November 2007
    Locatie
    Zwijndrecht
    Berichten
    70
    Bedankjes
    4
    Bedankt
    24 keer in 10 posts
    Jah als je dat wil upgraden raad ik je aan gewoon ineens een nieuw systeem te kopen en die kleine upgrades zoals jij ze noemt achterwege te laten
    Bespaar en steek je geld in je volledig nieuw systeem
    Fly Like A Butterfly, Sting Like A Bee, The Hands Can't Hit What The Eyes Can't See

  5. #5
    Up-to-date   Djaxx's schermafbeelding
    Geregistreerd
    5 February 2006
    Berichten
    20
    Bedankjes
    1
    Bedankt
    0 keer in 0 posts
    iedereen zlfde mening?

    Bedankt voor de comments ze

  6. #6
    Erelid   Jelle's schermafbeelding
    Geregistreerd
    30 April 2005
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    3.061
    Bedankjes
    248
    Bedankt
    4.982 keer in 1.801 posts
    Ik volg Den_boone hier ook wel in.

    Een Athlon 3500 is niet meer meteen het nieuwste model in die reeks. Verder is 1GB geheugen wat te laag voor de huidige games, 2GB is een absolute aanrader (zeker met Vista). Ten slotte is ook de grafische kaart verouderd om de nieuwste games te spelen.

    Zeker met de nieuwe 8800GT grafische kaart die minder energie verbruikt en fantastische prestaties levert voor een mooie prijs (en zo bijna z'n duurdere broers kannibaliseert). Daarbij een Intel Core2 op je budget en 2GB Ram (+ een bijhorend moederbord) en je zit een pak beter.

    Alleen is dan de vraag wat je budget is, wat je eventueel kan recycleren (welke harde schijf, voeding, kast, ... heb je nu?) en of je het zelf ook kan in elkaar steken als je onderdelen zou kunnen hergebruiken.

  7. #7
    Up-to-date   Djaxx's schermafbeelding
    Geregistreerd
    5 February 2006
    Berichten
    20
    Bedankjes
    1
    Bedankt
    0 keer in 0 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jelle Bekijk bericht
    Ik volg Den_boone hier ook wel in.

    Een Athlon 3500 is niet meer meteen het nieuwste model in die reeks. Verder is 1GB geheugen wat te laag voor de huidige games, 2GB is een absolute aanrader (zeker met Vista). Ten slotte is ook de grafische kaart verouderd om de nieuwste games te spelen.

    Zeker met de nieuwe 8800GT grafische kaart die minder energie verbruikt en fantastische prestaties levert voor een mooie prijs (en zo bijna z'n duurdere broers kannibaliseert). Daarbij een Intel Core2 op je budget en 2GB Ram (+ een bijhorend moederbord) en je zit een pak beter.

    Alleen is dan de vraag wat je budget is, wat je eventueel kan recycleren (welke harde schijf, voeding, kast, ... heb je nu?) en of je het zelf ook kan in elkaar steken als je onderdelen zou kunnen hergebruiken.
    Voeding is een tagan 500 Watt, harde schijven zijn al enkele jaren oud maar die zou ik bv als externe kunnen gebruiken en een nieuwe in men latere nieuwe systeem voorzien. Mijn kast is een chieftec, ook al enkele jaren(5) oud maar zou die ook wel ineens vervangen denk ik daar ik me enorm stoor aan het feit dat er vooraan geen usb poorten zijn

    1250€ zal ik toch rap kwijt zijn denk ik dan.
    Zal voor volgend jaar zijn want na juist een huis gekocht te hebben en nog wat renovatiekosten voor de boeg heb ik er momenteel het geld niet voor

    Maar de bedoeling was om te kijken of de upgrade goedkoop kon zonder er teveel stomme verlieslatende kosten voor te doen, wat dus niet zo is blijkbaar.
    Ga dus maar jaartje wachten en me ineens nieuw systeem kopen dan.
    Zal ondertussen wel Counterstrike blijven spelen

  8. #8
    Gevorderd  
    Geregistreerd
    28 November 2007
    Locatie
    antwerpen
    Berichten
    148
    Bedankjes
    46
    Bedankt
    28 keer in 26 posts
    als je toch nog even wilt dootgaan met je oude pc dan zou ik gaan voor ati radeon sapphire x1950 ddr 3 512 mb.....

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. Pc upgraden
    Door Monkey in forum Volledige systemen, laptops en netbooks
    Reacties: 2
    Laatste bericht: 28 October 2007, 11:57
  2. Upgraden oud systeemke...
    Door Tibo in forum Volledige systemen, laptops en netbooks
    Reacties: 11
    Laatste bericht: 21 November 2006, 09:28
  3. Configuratie upgraden
    Door chriko in forum Processoren, moederborden en geheugen
    Reacties: 23
    Laatste bericht: 2 June 2006, 23:15

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •