Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 23
  1. #1
    Up-to-date  
    Geregistreerd
    11 March 2006
    Locatie
    Maaseik
    Berichten
    14
    Bedankjes
    3
    Bedankt
    4 keer in 2 posts

    Netwerk met draadloze router USR5463

    Hey,

    Ik heb hier een draadloze router van US Robotics. Hij hangt met de kabel aan de PC en dat werkt voortreffelijk. MAAR, het probleem doet zich voor als ik de draadloze module wil inschakelen voor mijn laptop.

    In het begin liep alles fout, MAC adressen, WPA/WPA2, WEP, noem maar op... Dus terug van scratch begonnen.

    Als ik ALLE beveiliging afzet, dan werkt het prima. Maar ik wil natuurlijk geen onbeveiligd netwerk. Dus het makkelijkst is het MAC adres en de filter lijst te droppen.

    Dus een check voor MAC adres:
    Via ipconfig /all in de command prompt en voila, mijn adresje.
    Toch even checken via Systeem en hardware, en ja hoor zelfde nummers.
    Op de router (zonder beveiliging) staat zelfs in de DHCP list mijn laptop opgegeven met, jawel hoor, hetzelfde MAC adres.

    Dus gaan we naar de MAC filter list.

    MAC adres invoeren
    Allow acces activeren
    Filter enablen

    en BAM, laptop kan geen verbinding meer maken.

    Wat doe ik fout??? Iemand al met de USR5463 gewerkt???





    **EDIT**


    GRRRRRRRR

    Ik heb eens iets geprobeerd dat normaal gezien niet MAG werken.

    Als je de MAC table list hebt, kan je ALLOW of DENY aanvinken. In de help-functie zeggen ze dat ALLOW betekent dat enkel en alleen MAC adressen in de MAC table toegang krijgen tot de router. Bij DENY worden alle MAC adressen in de MAC table geblokkeerd van de router.

    Dus wat stel je in? Natuurlijk ALLOW en je eigen MAC adres. Maar dan deed hij het niet. Dus ik dacht, misschien is mijnheer de programmeur pas uit bed gekomen toen hij de opties linkte aan de functionaliteit en heeft hij de boel omgedraaid.

    Dus ik vink aan de hij de MAC table moet DENY-en voor entry.

    EN WAT DENK JE NU DAT GEBEURT?

    juist, ik heb verbinding met mijn router over het draadloos netwerk...

    Dus, nu zijn er twee opties.
    Ofwel is die allow-deny optie omgedraaid, ofwel zit ik hier met een verkeerd MAC adres...

    Welke stappen kan ik nu verder nemen om te zien welk van die twee opties het is? Met een netwerksleutel gaan werken??
    In afwachting op antwoord zal ik al wat proberen...
    Laatst gewijzigd door HumanSlave; 28 November 2007 om 00:09
    Voorkom ongevallen, doe dingen met opzet!

  2. #2
    Erelid   PeterN's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Locatie
    Genk
    Berichten
    9.779
    Bedankjes
    9.879
    Bedankt
    15.592 keer in 6.003 posts
    Voor mac adres filtering volgende in het oog houden:
    Iedere hardware heeft een eigen mac adres. Je pc heeft dus 2 mac adressen, die van je bekabelde netwerkaansluiting en die van je draadloze aansluiting. Via ipconfig all moet je dus opletten dat je het juiste, die van uw draadloze verbinding, ingeeft.
    Mac adres filtering werkt (meestal) enkel voor draadloze verbindingen. Het heeft immers geen zin om een bekabelde aansluiting netwerk toegang te verbieden.
    Als je draadloos werkt, moet je zorgen dat je geen kabel meer hebt steken tss pc en router. Anders gaat hij over het bekabelde natwerk.
    Het invullen van mac adres of wep/wpa sleutels is soms nogal verschillend. De ene maal in ascii, dan hexadecimaal, dan met spaties tss, dan weer met '-' tekens tss etc. Best vul je in en daarna controleer je door een refresh als alles juist staat. Dit kan je doen via een bekabelde aansluiting want die heeft altijd verbinding.
    Mss kan je ook eens kijken als de laatste firmware in je router steekt. Anders de laatste firmware er eens in flashen.

    Succes

  3. #3
    Up-to-date  
    Geregistreerd
    11 March 2006
    Locatie
    Maaseik
    Berichten
    14
    Bedankjes
    3
    Bedankt
    4 keer in 2 posts
    ik heb al eens gezocht op firmware, en de V0.04 staat erop en is kennelijk de laatste versie die beschikbaar is op de site.

    Het MAC adres in de table list moet ingevuld worden in tekstvakken. Tussen elk tekstvak staat een ":". Veel kan je niet mis doen dan. Het is ook een hex invulling, dat is al duidelijk.

    Ik heb vandaag al geprobeerd om een WEP security op te zetten, en dat werkt. Maar ik weet nog steeds niet of die MAC table werkt.

    Mijn MAC adres van mijn draadloze verbinding staat ingevuld. Als ik "allow" aanvink, dan werkt het niet, als ik "deny" aanvink, werkt het wel. Je zou dus denken dat het een fout MAC adres is. Maar ik heb op drie plaatsen het MAC adres opgevraagd, en overal is het dezelfde. En die staat nu ook in de MAC table.

    Enige methode om het te gaan testen, is wachten tot in het weekend. Mijn schoonbroerke neemt zijn laptop dan mee en gaat proberen om met de WEP sleutel op het netwerk te komen.
    Als hij erop geraakt, dan blokkeert hij (zoals hij nu is ingesteld) dus een MAC adres dat niet overeenstemt met de mijne.
    Als hij er niet op geraakt, dan weet ik dat de allow en deny opties in de software zijn omgewisseld.

    Het MAC adres heeft toch een vorm van 00:00:00:00:00:00
    In de router kan ik maar 2 cijfers invullen per tekstvak en ook 6 tekstvakken. Dan moet ik toch geen conversie gaan doen naar ASCII? Of wel?

    Welke vorm krijgt een MAC adres als die naar ASCII wordt omgevormd?
    Voorkom ongevallen, doe dingen met opzet!

  4. #4
    Erelid   Baloeke's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Beverst
    Berichten
    8.375
    Bedankjes
    19.867
    Bedankt
    14.256 keer in 6.986 posts
    Ik heb dezelfde router als die van jouw. Mijn netwerk is hier beveiligd. Heb daarvan notie's genomen hoe ik dat destijds gedaan heb, maar moet die nota eens zoeken.
    Ik ga er morgen eens achter zoeken en laat je dan wat weten.
    Groetjes Baloeke
    De beste manier om een probleem op te lossen, is de humor ervan te ontdekken.

  5. #5
    Up-to-date  
    Geregistreerd
    11 March 2006
    Locatie
    Maaseik
    Berichten
    14
    Bedankjes
    3
    Bedankt
    4 keer in 2 posts
    dat zou fijn zijn. Die van mij is nu ook beveiligd, maar enkel met de WEP. Heeft die van jou ook de MAC filter aanstaan?

    k zal op je bedanktknopje drukken als k het file-tje zie
    Voorkom ongevallen, doe dingen met opzet!

  6. #6
    Erelid   Baloeke's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Beverst
    Berichten
    8.375
    Bedankjes
    19.867
    Bedankt
    14.256 keer in 6.986 posts
    Mijn router is ook enkel via WEP beveiligd, is misschien wel onvoldoende maar tot nu toe heb ik nog geen andere oplossing gevonden om deze nog meer te beveilgen. Het zou moeten kunnen maar met die engelse termen en de handleiding is dan nederlands, is het niet simpel om te volgen. En mijn Engels is niet bepaald mijn sterkste kant .

    Ik heb wel 4 vaste sleutels die ik regelmatig wijzig. Op de laptop en pda zijn die sleutels wel ingegeven en hoef dan enkel wanneer ik wijzig, via een vaste lijn, de andere sleutel te kiezen. Moest ik nu die sleutels totaal gaan wijzigen, key enter method staat in HEX (tussen 0 en F), in een andere sleutel moet ik natuurlijk die op de laptop en pda ook gaan veranderen.

    Regelmatig een andere sleutel kiezen is dus bij mij toch een betere beveiliging dan geen.
    Groetjes Baloeke
    De beste manier om een probleem op te lossen, is de humor ervan te ontdekken.

  7. De volgende gebruiker bedankt Baloeke voor deze nuttige post:

    HumanSlave (29 November 2007)

  8. #7
    Erelid   PeterN's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Locatie
    Genk
    Berichten
    9.779
    Bedankjes
    9.879
    Bedankt
    15.592 keer in 6.003 posts
    Plaats eens een printscreen van de settingspagina 'mac adres controle' in de router met je mac adressen ingevuld zodat het niet werkt. En zet ook eens een copie van de tekst als je ipconfig/all doet.
    Mss dat je ergens overkijkt?

  9. #8
    Up-to-date  
    Geregistreerd
    11 March 2006
    Locatie
    Maaseik
    Berichten
    14
    Bedankjes
    3
    Bedankt
    4 keer in 2 posts
    PeterN en Baloeke,

    Dit geloven jullie nooit.

    Ik had een mail gestuurd naar US Robotics om mijn probleem aan te kaarten. Het heeft 4 dagen geduurd eer ik antwoord kreeg. En zonet had ik antwoord. En wat blijkt (komt letterlijk uit de email):

    The router ignores MAC addresses entered in the first row of the MAC Filtering Table. In order to have all of your allowed devices connect (or have all of your denied devices been dropped), you will need to ensure that all your entries in the table start from the second row, not from the first.
    Dus je moet het MAC adres niet op de eerste lijn typen, maar op de tweede lijn!!

    Ik heb het net getest, en eerst werkte het niet. Blijkt dat als je de eerste lijn op 00:00:00:00:00:00 laat staan en je vult de tweede lijn wel in, dan wordt alles opgeschoven naar de eerste lijn.
    Dus, op de eerste lijn vul je 10:00:00:00:00:00 in en vanaf de twee voer je de MAC adressen in die je wel wil toelaten. Daarna vink je "allow" aan en dan "save settings".

    Bij mij werkt het op deze manier. Dus eerste lijn fictief MAC adres invoeren, en je echte op de tweede lijn. VOlgende MAC adressen dan op lijn 3,4 enzovoort!!!

    Sebiet de key's gaan inschakelen en dan ben ik gerust dat het veilig is.

    Baloeke, als je hulp nodig hebt met die engelse tekst, dan laat je maar iets weten.
    Voorkom ongevallen, doe dingen met opzet!

  10. De volgende 3 gebruikers bedanken HumanSlave voor deze nuttige post:

    Baloeke (30 November 2007), Luc@s (12 December 2007), PeterN (30 November 2007)

  11. #9
    Erelid   Baloeke's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Beverst
    Berichten
    8.375
    Bedankjes
    19.867
    Bedankt
    14.256 keer in 6.986 posts
    Ga dat eens verder uitpluizen. Als ik hulp nodig heb voor mijn router verder te beveiligen weet ik wel iemand die mij kan helpen. Bedankt voor je aanbod Humanslave . Elke router zit toch anders in elkaar om te beveiligen.
    Groetjes Baloeke
    De beste manier om een probleem op te lossen, is de humor ervan te ontdekken.

  12. #10
    Beginner  
    Geregistreerd
    4 December 2007
    Locatie
    Gullegem
    Berichten
    6
    Bedankjes
    0
    Bedankt
    4 keer in 3 posts
    Hallo,

    Ik werk eveneens met zelfde router, ik werd ook met het probleem van die mac-adressen geconfronteerd, maar had er dan geen aandacht meer aan besteed omdat je ook via de Firewall van de router de mac-adressen kan ingeven die je wenst toe te laten.
    Ik gebruik ook de wpa2 beveiliging.
    Mocht iemand nog meer info wensen omtrent de instellingen van die wpa2 beveiliging, laat het mij horen.

  13. De volgende gebruiker bedankt stepdes voor deze nuttige post:

    PeterN ( 5 December 2007)

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. Geluid bij draadloze router
    Door Bartmen in forum Internet
    Reacties: 3
    Laatste bericht: 13 September 2007, 18:33
  2. Welke draadloze router?
    Door Frisbie in forum Netwerken en internetproviders
    Reacties: 5
    Laatste bericht: 16 September 2006, 17:07
  3. draadloze router belkin 802.11G
    Door spruit in forum Netwerken en internetproviders
    Reacties: 15
    Laatste bericht: 11 March 2006, 13:31
  4. Beveiligen draadloze router
    Door Mimosa in forum Netwerken en internetproviders
    Reacties: 9
    Laatste bericht: 24 July 2005, 09:49
  5. draadloze router
    Door vraagteken in forum Netwerken en internetproviders
    Reacties: 5
    Laatste bericht: 24 May 2005, 14:36

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •