Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 10
  1. #1
    Up-to-date  
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Wachtebeke
    Berichten
    27
    Bedankjes
    18
    Bedankt
    7 keer in 5 posts

    Capture van videocamera naar pc

    Hallo,
    Heb een groot probleem. Namelijk, ik bezit een Sony videocamer, type DCR-HC27. Wil mijn filmpjes overzetten naar pc met Adobe Permiere Pro 2. Dus heb ik mij een Firewire (PCI TO IEEE1394 CARD) kaartje, en een
    i.link-kabel ( van 4 pins naar 4 pins, zoals in het gebruikersboekje van Sony is vermeld) aangeschaft. Heb het FireWire kaartje in de pc geplugd, maar........ als ik Adobe premeire opstart herkend deze de videocamera niet. Heb ook geprobeerd met Ulead VideoStudio 11, ook zonder resultaat.
    Wat doe ik verkeerd, of mis ik drivers???? Weet het echt niet meer.
    Wie kan mij helpen???
    Mvg, Rudi

  2. #2
    Geband  
    Geregistreerd
    16 October 2007
    Locatie
    In mijn bed :D
    Berichten
    561
    Bedankjes
    5
    Bedankt
    141 keer in 112 posts
    Om de videobeelden te streamen naar de computer gebruik je een firewire kabel. Deze zit niet in de doos, maar dien je zelf aan te schaffen bij de camera. Laptops en desktops gebruiken twee verschillende type aansluitingen. Een desktop gebruikt een 6-pins aansluiting en een laptop een 4-pins aansluiting.

    Als je de juiste kabel hebt gekocht, dan sluit je de camera aan op de PC en zet dan de camera aan op de weergave stand (playback of VCR) of op de PC stand (bij bijvoorbeeld Panasonic). Je ziet nu een ballontje opkomen in de taakbalk. Zet nu je capture programma aan (vaak niet meegeleverd met de camera), zoals het gratis te gebruiken Microsoft Windows Movie Maker. In dit programma kun je kiezen voor de optie “vastleggen vanaf videoapparaat”. De camera zal nu de beelden gaan afspelen terwijl de computer opneemt.
    Nog even een paar kleine tips. Houd rekening met de grote hoeveelheid ruimte die een DV opname inneemt. 1 uur film is circa 13 GB aan data. Voor optimale snelheid en minste kans op frame drops, kun je de beelden het beste op een tweede fysieke HDD plaatsen (dus niet op een andere partitie, maar echt op een tweede HDD).
    Waarom zit er dan toch een USB aansluiting op mijn camera hoor je sommigen al vragen. De reden hiervoor is vrij simpel, vaak heeft een camera met USB aansluiting een geheugenkaartslot om digitale foto´s mee te maken. Om deze foto´s van je camera af te halen gebruik je de USB kabel. Daarnaast kun je via USB de camera soms als webcam gebruiken.
    ----------------------------------
    Hier wat aan?

  3. De volgende gebruiker bedankt rody2 voor deze nuttige post:

    rudi ( 2 December 2007)

  4. #3
    Up-to-date  
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Wachtebeke
    Berichten
    27
    Bedankjes
    18
    Bedankt
    7 keer in 5 posts
    als ik de camera aansluit aan de pc wordt deze niet herkend, denk dat het probleem aan de firewire kaart ligt( is nogthans al de 2de kaart) of aan mijn moederbord

  5. #4
    PC-Freak   zariash's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 May 2005
    Locatie
    limburg
    Berichten
    1.223
    Bedankjes
    111
    Bedankt
    271 keer in 218 posts
    ben je zeker dat je van 4 pin naar 4 pin moet want mijn vriend heeft dezelfde en dat is van 6 naar 4 pin welk merk van kaartje heb je en staat er bij aparaatbeheer iets bij.
    grtjs

  6. #5
    PC-Freak   Fakke_Berto's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 June 2005
    Berichten
    1.320
    Bedankjes
    944
    Bedankt
    947 keer in 644 posts
    Kijk ook even naar je netwerkverbindingen of je 1394-verbinding wel ingeschakeld is.

  7. #6
    Erelid   Baloeke's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Beverst
    Berichten
    8.375
    Bedankjes
    19.867
    Bedankt
    14.256 keer in 6.986 posts
    Zat er geen cd bij om de software eerst te installeren en daarna moet je normaal de kaart in je pc steken.
    Groetjes Baloeke
    De beste manier om een probleem op te lossen, is de humor ervan te ontdekken.

  8. #7
    Up-to-date  
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Wachtebeke
    Berichten
    27
    Bedankjes
    18
    Bedankt
    7 keer in 5 posts
    Zariash,
    Volgens de bijgeleverde gebruiksaanwijzing van de camera moet je een 4 pins naar 4 pin gebruiken, heb het ook met een 6 pin naar 4 pin geprobeerd, maar niets lukt.Bij aparaatbeheer vind ik niets terug, en het kaartje is van Topmedia met nummer CKoo15/C/E/F.

    Fakke Berto,
    Wat bedoel je met netwerkverbinding nakijken, wat bedoel je daar eigenlijk mee???

    En tot laatste,
    Baloeke,
    Neen er zat geen cd met software bij, op het doosje staat enkel, plug and play

    Bij deze wil ik iedereen bedanken voor de moeite om mij te helpen dit probleem te proberen oplossen, verder info steeds welkom

    Mvg, Rudi

  9. #8
    Geek   dannyma's schermafbeelding
    Geregistreerd
    4 June 2006
    Locatie
    antwerpen
    Berichten
    2.789
    Bedankjes
    766
    Bedankt
    990 keer in 777 posts
    toen je dit in je pc plugde zei de pc dan dat klaar was voor gebruik of niet ? kijk is bij hardware of het daadwerkelijk bij staat .

  10. #9
    PC-Freak   Fakke_Berto's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 June 2005
    Berichten
    1.320
    Bedankjes
    944
    Bedankt
    947 keer in 644 posts
    Ik kan mijn firewire in- en uitschakelen. Kijk eens bij Start --> verbinding maken --> alle verbindingen weergeven en kijk bij 1394-verbinding of deze ingeschakeld is.
    Gr.

  11. #10
    Up-to-date  
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Wachtebeke
    Berichten
    27
    Bedankjes
    18
    Bedankt
    7 keer in 5 posts
    Probleem opgelost, door te blijven proberen is de kaart toch aanvaard.
    Dank aan iedereen die de moeite gedaan heeft om mij te helpen.
    Groeten en tot het volgende probleem
    Rudi
    Mag slotje op
    Laatst gewijzigd door rudi; 5 December 2007 om 17:48

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. Video capture software
    Door Emtec in forum Audiovisueel
    Reacties: 2
    Laatste bericht: 26 January 2006, 15:50
  2. Software voor Sony videocamera
    Door deeya in forum Audiovisueel
    Reacties: 2
    Laatste bericht: 15 November 2005, 19:28
  3. het delen van een capture card
    Door kurt0015 in forum Netwerken en internetproviders
    Reacties: 3
    Laatste bericht: 28 May 2005, 22:20

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •