Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 14
  1. #1
    Up-to-date   rick's schermafbeelding
    Geregistreerd
    12 May 2005
    Berichten
    44
    Bedankjes
    5
    Bedankt
    2 keer in 2 posts

    Samenwerking Word Excel of Access.

    Kan iemand mij zeggen of het volgende mogelijk is en mij eventueel op weg zetten?

    Elke maand maak ik voor mijn klanten een factuur, dit op basis van het aantal keren ik hen gezien heb. Tot nu toe doe ik dat op volgende manier. Ik heb een agenda aangemaakt in Excel en typ daar dan telkens de naam in van de klant per afspraak. Elders in het werkblad verschijnt dan achter de naam van de klant het aantal afspraken van die maand. Deze informatie verschijnt dan in het factuur in Word dmv een permanente link. Nadeel van deze werkwijze is dat ik telkens elke nieuwe maand de agenda moet leegmaken en terug aanvullen. En ook de naam van de klant moet invullen om zijn gegevens in de Excel-Word link te krijgen.

    Kan het eenvoudiger? Bv door een klantenlijst waar ik telkens achter de naam van een klant de datum van afspraak noteer en ik ook elke maand in Word een factuur kan afdrukken op basis van de afspraken van die maand. Hoe kan ik Excel duidelijk maken dat het dan enkel over die laatste maand gaat, terwijl alle data (van de afgelopen maanden) daar ook nog staan? Ik heb ook al gemerkt dat te veel permanente links het systeem vertragen dus wil ik deze tot een minimum beperken.

    Hoop dat dit wat duidelijk geformuleerd is en dank op voorhand.

  2. #2
    Geband  
    Geregistreerd
    16 October 2007
    Locatie
    In mijn bed :D
    Berichten
    561
    Bedankjes
    5
    Bedankt
    141 keer in 112 posts
    lang geleden voor mij dat ik ex gebruikte. maar als ik het nog beetje weet kan je met een macro aangeven wat er in de factuur verwerkt moet worden. En dit kun je dan bepalen aan bv dag/week/maand/kwartaal e.d.

    handige forum is ook: http://office.webforums.nl/forum/portal.php
    staan ook veel tips en trucks bij
    Laatst gewijzigd door rody2; 4 December 2007 om 19:48

  3. #3
    Gevorderd   filip's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    regio OVL
    Berichten
    358
    Bedankjes
    547
    Bedankt
    428 keer in 234 posts

    Cool

    rick,
    In welke versie van office wil je het ? 97-2003 , xp , 2007 ?
    Als je dat wil maak ik voor u eens een bijoutje , maar ik heb dan het een en ander nodig, je kan me eens een blanco factuur opsturen via pm zodat ik weet hoe ze er moet uitzien, eventueel uw logo en ook welke gegevens je allemaal wil opslaan bij elke klant een grove schatting van het aantal klanten (doe er maar 1000 bij ), wat wil je kunnen opvragen van elke klant om u een duidelijk beeld te geven .... uitprintmogelijkheden klantenlijst op naam , op gemeente , lijst met afspraken per week , per dag / uur , per maand , aantal afspraken per klant allee noem maar op ik zou graag hebben dat je er eerst eens goed over nadenkt en uw wensen zullen in vervulling gaan, ik ga niet verder bouwen op uw bestaande ding want zoals ik hoor werkt het al vertragend en dit is zeker met de huidige computers niet normaal dus zitten er overbodige nesten in.
    Ik vraag dit uit ervaring omdat ik anders nooit weet waar ik ga uitkomen aan het einde van de reis en meestal op het einde als ik dan alles in elkaar gebokst heb met veranderen langs hier en daar herbegin ik dan eens om het programmeerwerk properder te maken, dus dit meerwerk zou ik mezelf willen besparen.

    Groetjes Filip.
    Laatst gewijzigd door filip; 4 December 2007 om 21:55
    Het goede weer is op komst.

  4. #4
    Jule
    Gast
    @ Rick: als ik van u was, ik zou op het aanbod van Filip in gaan. Hij doet een zeer mooie geste!

  5. #5
    Erelid   Baloeke's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Beverst
    Berichten
    8.375
    Bedankjes
    19.867
    Bedankt
    14.256 keer in 6.986 posts
    Inderdaad filip is daar zeer goed in
    Groetjes Baloeke
    De beste manier om een probleem op te lossen, is de humor ervan te ontdekken.

  6. #6
    Up-to-date   rick's schermafbeelding
    Geregistreerd
    12 May 2005
    Berichten
    44
    Bedankjes
    5
    Bedankt
    2 keer in 2 posts
    Filip, dit is inderdaad een fantastisch! voorstel en je geeft mij meteen heel wat hoop in de zin dat ik dacht dat zoiets eigenlijk toch niet mogelijk is.
    Anderzijds wil ik jou ook niet opzadelen met mijn werk, want als ik het zo lees komt er heel wat bij kijken.
    Ik stel voor dat ik er inderdaad eerst eens over nadenk hoe het juist zou moeten in elkaar zitten en dit dan naar jou doorstuur(kan wel eventjes duren). Zeg jij dan maar of je dit wil doen. Maar voor alle duidelijkheid, met een aantal aanwijzingen ben ik ook al blij.
    Anderzijds, als je denkt dat een leek daar toch niets van bakt, moet ik er zelf niet aan beginnen.
    Nogmaals bedankt voor je aanbod.

    ps: ik werk met office 2007

  7. #7
    Up-to-date   rick's schermafbeelding
    Geregistreerd
    12 May 2005
    Berichten
    44
    Bedankjes
    5
    Bedankt
    2 keer in 2 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rody2 Bekijk bericht
    lang geleden voor mij dat ik ex gebruikte. maar als ik het nog beetje weet kan je met een macro aangeven wat er in de factuur verwerkt moet worden. En dit kun je dan bepalen aan bv dag/week/maand/kwartaal e.d.

    handige forum is ook: http://office.webforums.nl/forum/portal.php
    staan ook veel tips en trucks bij
    Heb er al veel rond gelezen maar dit kende ik nog niet, bedankt

  8. #8
    Jule
    Gast
    Als u het zelf wil doen, alle respect. Maar ook dan dient u te weten wat u wilt. En dan nog kan de opmaak helemaal anders zijn dan u verwacht om het resultaat te bekomen die u wenst. Dus zal u veel vragen moeten stellen. Dit is geen probleem op dit forum.

  9. #9
    Gevorderd   filip's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    regio OVL
    Berichten
    358
    Bedankjes
    547
    Bedankt
    428 keer in 234 posts

    Knipoog

    Rick,
    Je kan het zelf ook doen met enige uitleg en wat meer info van u kunnen we u wel helpen maar uw probleem is dat het nu al slecht begint te draaien door kringverwijzingen of allerlei aanpassingen dus dan ga je via parijs naar je buurman en het wordt een vuilbakje dat op zichzelf bijna niks moet doen en toch gans het vermogen van je processor opslorpt zodat je pc bijna vastzit,
    wat moet vermeden worden zijn codes die een nutteloze herberekening in gang steken en zonder gans je bestaande codes uit te pluizen is het een blinde raadgeving dus kan je best voor zoiets best een nieuw blad maken ik zou alles in excel houden voor uw gemak dan heb je maar één bestand , database erin uw factuuropmaak , en alle toeters en bellen die je maar kan wensen het moet er wat proper uitzien ook he.Je moet gewoon denken wat moet het allemaal doen zodat ik nadien zo weinig mogelijk werk zou hebben, wat tenslotte de bedoeling is van een pc, en zet dit allemaal eens op papier.
    Maar ik weet uw wensen liefst op voorhand....
    Groeten Filip.
    Het goede weer is op komst.

  10. #10
    Up-to-date   rick's schermafbeelding
    Geregistreerd
    12 May 2005
    Berichten
    44
    Bedankjes
    5
    Bedankt
    2 keer in 2 posts
    Ok, geef me even de tijd om dit uit te werken. Dan kan jij me zeggen of ik er zelf aan kan beginnen of niet.
    Thanks!

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. Etiketten in word linken met excel
    Door franky in forum Office
    Reacties: 6
    Laatste bericht: 26 March 2007, 12:25
  2. Word en Excel op internet
    Door Spoorzoeker in forum Tips & Trucs
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 16 October 2006, 09:10
  3. Van word naar excel verwijzen
    Door ootje in forum Office
    Reacties: 6
    Laatste bericht: 11 February 2006, 19:37
  4. Ledenlijst Excel of Access
    Door TusH in forum Office
    Reacties: 9
    Laatste bericht: 14 October 2005, 20:52

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •