Weergegeven resultaten: 1 t/m 5 van 5
  1. #1
    Up-to-date   nicos's schermafbeelding
    Geregistreerd
    17 May 2005
    Berichten
    76
    Bedankjes
    0
    Bedankt
    2 keer in 1 post

    PC uit slaapstand halen (met Vista)

    Mijn PC zou ik 's avonds in slaapstand willen zetten, om net voor 24u automatisch terug uit slaapstand te halen om updates te doen voor mijn website. (Programma Weatherlink om weergegevens online te plaatsen)
    Sedert ik ben overgeschakeld naar vista Home, kan ik die instellingen niet meer terug vinden.
    Kan iemand me verder helpen ?

  2. #2
    Beginner   davidh's schermafbeelding
    Geregistreerd
    21 December 2007
    Berichten
    7
    Bedankjes
    2
    Bedankt
    2 keer in 2 posts
    leeg gooien en xp pro er op dat is beten en simpeler vista is kut had zelf oop vista ultimate is niet me te werken misschiem als alle kinder ziektes er uit zijn

  3. #3
    Erelid   PeterN's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Locatie
    Genk
    Berichten
    9.779
    Bedankjes
    9.879
    Bedankt
    15.592 keer in 6.003 posts
    Alles wat nieuw is is even aanpassen maar daarom niet voor altijd slecht.
    Vista begint langzamerhand goed te draaien (mag ook wel want is al even op de markt).
    Ik draai hier thuis sedert een maandje de vista home premium 64 bit, en na wat sukkelen in het begin loopt nu hier alles vlot

    Wat betreft de vraag: Om zulke zaken te doen moet je een schema of taak maken, net als in XP. Bij vista vind je een programma hiervoor na het installeren. Bij uw programma's onder de map 'systeemwerkset' vind je het programma 'taakplanner'. Hierin kan je dit doen.

    Nu moet je wel opletten want ik weet niet direct als dit ook in de gewone home versie aanwezig is. Ik zal het even opzoeken

    Edit: Normaal zit het in iedere versie volgens mij. Een gemakkelijke weg om er te komen: Configuratiescherm daar kies je 'systeembeheer'. In het nieuwe geopende venster kan je nu rechts in het lijstje 'taakplanner' dubbel klikken.
    Voor de instellingen zie http://www.microsoft.com/netherlands...akplanner.aspx

  4. #4
    Up-to-date   nicos's schermafbeelding
    Geregistreerd
    17 May 2005
    Berichten
    76
    Bedankjes
    0
    Bedankt
    2 keer in 1 post

    Slaapstand werkt niet

    Als ik de PC op slaapstand zet, komt die direct terug en gaat niet in slaapstand. Is er ergens een instelling die ik nog moet activeren om de PC in slaapstand te doen gaan? Mag ik het programma die moet werken, actief laten wanneer ik de computer in slaapstand zet ?

  5. #5
    Erelid   PeterN's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Locatie
    Genk
    Berichten
    9.779
    Bedankjes
    9.879
    Bedankt
    15.592 keer in 6.003 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nicos Bekijk bericht
    Als ik de PC op slaapstand zet, komt die direct terug en gaat niet in slaapstand. Is er ergens een instelling die ik nog moet activeren om de PC in slaapstand te doen gaan? Mag ik het programma die moet werken, actief laten wanneer ik de computer in slaapstand zet ?
    Denk niet dat je een programma actief kan zetten en toch slaapstand gebruiken. Als jij slaapt ben je ook niet meer actief
    Onder actief versta ik hier niet enkel een programma open laten staan, maar ook dat het programma iets doet.

    Als de pc in slaapstand is werkt bijna niets meer en zijn het enkel triggers die de pc terug uit slaapstand kan brengen. Deze triggers kunnen komen van de muis keyboard etc, of de klok.
    Vandaar dat je via taakplanner bepaalde dingen kan doen. De klok geeft een trigger om uit slaapstand te komen. In de taakplanner kan je dan aangeven wat de pc moet doen.

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. Slaapstand in Vista
    Door Sofiekebieke in forum Windows
    Reacties: 5
    Laatste bericht: 19 May 2007, 20:23
  2. Slaapstand en Stand-by
    Door lacer in forum Windows
    Reacties: 2
    Laatste bericht: 30 April 2007, 09:41

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •