Weergegeven resultaten: 1 t/m 7 van 7

Discussie: draadloos problemen

  1. #1
    Up-to-date  
    Geregistreerd
    19 December 2007
    Berichten
    16
    Bedankjes
    14
    Bedankt
    0 keer in 0 posts

    Ongelukkig draadloos problemen

    hallo, onlangs is mijn internet stil gevallen, ik heb al uren zitten zoeken, ook met hulp van anderen, maar nu zit ik op een dood spoor, ik weet niet meer wat gedaan.
    Ik heb drie pc op deze verbinding, ik gebruik een motorola modem, en een Dlink router, en glijk nog een ander bakje wat ik niet weet wat het is :s
    deze bakjes staan op zolder.
    Alle 3 de pc's zijn verbonden met dit netwerk, maar internet werkt niet,
    ik heb dan enkele dingen gedaan met hulp van iemand anders( eerst iets met cmd: ipconfig en dan die op een andere pc invoegen met ping ervoor) dan zei die dat ik alle kabels moest uittrekken van die bakjes, en alleen de modem erin laten, dan de kabel van de modem naar de router eruit gehaald, en van de modem naar mijn laptop geplaatst. Eerst marcheerde dit niet tot ik de kabel van het bakje dat ik neit weet wat het is, in het stopcontact stak.
    Nu marcheert deze lan verbinding, kan ik op internet, en typ ik dus dit bericht.
    Maar, hoe moet ik nu verder, ik kan nu wel op internet, maar alleen op zolder met mijn laptop
    Weet iemand hoe ik die andere draadloze verbinding nu kan herstellen?????
    gelieve zo rap mogelijk een antwoord te bieden, want ik kan hier niet lang blijven zitten, mijn laptopbatterij tikt langzaam richting 0
    Laatst gewijzigd door wel2die4; 29 January 2008 om 23:02

  2. #2
    Erelid   PeterN's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Locatie
    Genk
    Berichten
    9.747
    Bedankjes
    7.527
    Bedankt
    12.497 keer in 4.822 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door wel2die4 Bekijk bericht
    Nu marcheert deze lan verbinding, kan ik op internet, en typ ik dus dit bericht.
    Maar, hoe moet ik nu verder, ik kan nu wel op internet, maar alleen op zolder met mijn laptop
    Sorry is zeker geen leedvermaak, maar zal wel een grappig zicht zijn

    Er zijn een paar onduidelijke dingen: welke provider (aangezien je spreekt over verschillende kastjes en eentje dat je niet weet wat het is, zou het telenet kunnen zijn?) en gaat het hier over een draadloze router en draadloze pc's?
    Kan je het bakje identificeren aan de hand van een typenr dat erop staat en wat voor aansluitingen zijn eraan? Twaartussen is het juist aangesloten?

    Best ga je allesinds eerst te werk met kabel voor je draadloos verder gaat. Zoals ik versta heb je de kabel van de modem in je laptop gestoken en dat gaat.
    Dan moet je de kabel tussen router en modem terug insteken. Op de router moet die op de WAN poort die altijd wat apart staat aangesloten worden. Sluit nu je laptop aan met een kabel op 1 van de vier vrije lan poorten die ook op je router staan. Zorg dat de router voedingspanning insteekt en start je laptop. Ook nu zou je verbinding moeten krijgen. Heb je een telenet abonnement, dan moet je eerst de modem en router voor enkele minuten (tot soms een dik uur) van de voedingsspanning uittrekken en dan terug insteken. Telenet kijkt slechts af en toe naar wat is aangesloten en zal door de laptop rechtstreeks aan te sluiten en daarna de router geen ip geven.

    Check allesinds al dit en weet iets terug te melden over de bovenstaande vraagjes

  3. #3
    Up-to-date  
    Geregistreerd
    19 December 2007
    Berichten
    16
    Bedankjes
    14
    Bedankt
    0 keer in 0 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PeterN Bekijk bericht
    Er zijn een paar onduidelijke dingen: welke provider (aangezien je spreekt over verschillende kastjes en eentje dat je niet weet wat het is, zou het telenet kunnen zijn?) en gaat het hier over een draadloze router en draadloze pc's?
    Kan je het bakje identificeren aan de hand van een typenr dat erop staat en wat voor aansluitingen zijn eraan? Twaartussen is het juist aangesloten?
    Jah, ik heb telenet, ondertussen denk ik dat ik weet wat het 3de bakje is, het zou iets met de TV moeten te maken hebben, we hebben ook tv bij telenet.
    ik heb een laptop en 2vaste pc's thuis, waarvan de laptop nu weer is aangesloten op de modem, en de router zit niet in het stopcontact, de modem en de tv wel...
    bij de way, vroeger hadden we ook 2 vaste pc's die waren allemaal aangesloten met zo'n ding op usb dat uw draadloze verbinding ontvangt.
    Nu heb ik een nieuwe, en ligt de oude eruit, die nieuwe is op vista en in die pc zit glijk al een ontvanger, dus heb ik in principe die ontvanger op usb niet meer nodig, maar ik gebruik hem toch, omdat ik sterkere verbinding heb...( Ik heb die pc al een maand, en het internet heeft sindsdien goed gewerkt)
    de modem is van motorola
    lijkt verdacht veel op deze modem http://www.motorola.com/mot/image/2/2690_MotImage.jpg
    mijn router, is eentje van Dlink, hier wat info dat ik erop terug vindt:
    D-Link
    802.11g/2.4Ghz Wireless Router
    ModelI-524
    deze dus: http://www.digiparks.lv/public/UserF...6246DI-524.jpg
    er zit een gaatje waarop WAN staat, en dan nog 4 andere met dus 1,2,3 en 4 erboven,, eum,,, en verder nog iets voor int stopcontact te steken é
    eum, is er nog iets dat moet geweten zijn???
    verder hoop ik dat jullie mij uit mijn problemen kunnen helpen
    Dan moet je de kabel tussen router en modem terug insteken. Op de router moet die op de WAN poort die altijd wat apart staat aangesloten worden. Sluit nu je laptop aan met een kabel op 1 van de vier vrije lan poorten die ook op je router staan.
    Welke kabel moet ik gebruiken daarvoor?
    Laatst gewijzigd door wel2die4; 30 January 2008 om 14:39

  4. #4
    Gevorderd   permee's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 May 2005
    Locatie
    Deurne
    Berichten
    219
    Bedankjes
    72
    Bedankt
    56 keer in 42 posts
    De ethernet kabel, degene die je normaal in je pc steekt en die vertrekt vanuit je modem, als je niet draadloos zou surfen.
    Verder moet je waarschijnlijk de instellingen van de netwerkverbinding in je nieuwe pc's aanpassen voor draadloos surfen.

    Apple Intel iMac 20" 2Gb
    An Apple a day keeps the Doctor away.

  5. #5
    Up-to-date  
    Geregistreerd
    19 December 2007
    Berichten
    16
    Bedankjes
    14
    Bedankt
    0 keer in 0 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door permee Bekijk bericht
    De ethernet kabel, degene die je normaal in je pc steekt en die vertrekt vanuit je modem, als je niet draadloos zou surfen.
    Verder moet je waarschijnlijk de instellingen van de netwerkverbinding in je nieuwe pc's aanpassen voor draadloos surfen.
    ehh, ik gebruik altijd draadloos, nooit met kabel, want de man van telenet, belgacom en vele anderen zijn gekomen, en zeiden dat het in ons huis niet mogelijk was. We hebben nog zo'n oud huis, waar het ene hoog op zolder zit en het ander diep in de kelder. Als we met draad zouden willen, moeten we super veel kasten en weet ik veel doorboren, en mijn ouders willen dat niet.
    daarom heb ik draadloos internet.
    raar, het internet werkt nu alleen op de laptop, dus zoals daarnet via lan, met kabel in laptop en modem,,,
    maar nu blijkt hij ook weer te werken draadloos, maar dan alleen op deze laptop, en niet op de andere pc's

  6. #6
    Gevorderd   permee's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 May 2005
    Locatie
    Deurne
    Berichten
    219
    Bedankjes
    72
    Bedankt
    56 keer in 42 posts
    Wel, 't is die kabel die van de modem naar de router moet.
    Dan zou er bij die router ook nog een utp kabel moeten zitten en die steek je in een van die vier lan poorten en vandaar naar je laptop, inloggen op het adres van je router en zo alles configureren. En dan zou het moeten werken.

    Apple Intel iMac 20" 2Gb
    An Apple a day keeps the Doctor away.

  7. #7
    Up-to-date  
    Geregistreerd
    19 December 2007
    Berichten
    16
    Bedankjes
    14
    Bedankt
    0 keer in 0 posts
    het is ondertussen al opgelost, mijn moeder had naar de pc winkel gebeld, en die hebben het redelijk vlotjes kunnen oplossen, jammergenoeg weet ik niet hoe

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. router draadloos problemen
    Door cowboy1 in forum Netwerken en internetproviders
    Reacties: 9
    Laatste bericht: 10 December 2007, 02:53
  2. Problemen met draadloos netwerk
    Door kevindewachter in forum Netwerken en internetproviders
    Reacties: 13
    Laatste bericht: 18 February 2007, 13:16
  3. problemen (draadloos) internet
    Door djatwork in forum Netwerken en internetproviders
    Reacties: 13
    Laatste bericht: 23 September 2006, 13:25
  4. Problemen draadloos internet
    Door vdby in forum Netwerken en internetproviders
    Reacties: 14
    Laatste bericht: 27 May 2006, 15:31
  5. Problemen met draadloos netwerk
    Door nightraver in forum Netwerken en internetproviders
    Reacties: 34
    Laatste bericht: 8 August 2005, 06:47

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •