Pagina 4 van 5 EersteEerste ... 2345 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 42

Discussie: Dvd

  1. #31
    mam@minatica   compuchrisje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Waasland
    Berichten
    18.844
    Bedankjes
    15.657
    Bedankt
    37.036 keer in 15.353 posts
    Had het kunnen denken, heb die versie wondershare ppt2dvd geprobeerd, en wist niet eens welk formaat. Heb met Aimersoft video een mpeg1 gemaakt van alles, maar nu lijkt nero er een probleem mee te hebben. Ik snap dus geen bal van video maken.
    Ik kan het hier ook niet uitproberen omdat we zelf geen videospeler hebben. De bedoeling is, dat de ppt (nu wel omgezet zonder problemen met powersoft, die trial melding is niet zoooo erg), samen met enkele documentaire-filmpjes op een dvd-rw raken. Die DVD komt van stiefpa zelf, omdat hij weet dat een andere het niet zal doen. Bedoeling is dat de filmpjes via de dvd dan op hun telenetgedoe komt (zij hebben zo'n fullpack) op hun harde schijf.
    Al wie me in the movies kan krijgen... sleuren maar!

    Helpers altijd welkom! Contacteer één van onze admins voor meer info.

  2. #32
    PC-Freak   2B's's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 May 2005
    Locatie
    Schelle (Antwerpen)
    Berichten
    1.982
    Bedankjes
    2.082
    Bedankt
    2.797 keer in 1.121 posts
    Mpeg1 bestanden is niet zo'n goede keuze Chrisje. Mpeg2 geeft een voor Nero aanvaardbare video. Je moet eveneens nakijken of je de bestanden in NTSC of PAL gaat maken. Er zijn namelijk DVD spelerkes die enkel PAL kunnen lezen. Bovendien, maar ik denk dat je dat al weet, kunnen niet alle dvd spelers mpeg weergeven. Chrisje, je kan natuurlijk altijd je PPS even naar mij doormailen (met al dan niet bijbehorende muziek) dan zal ik eens kijken wat ik voor je kan doen.
    Bedankt. Omdat je mij bedankt.

  3. #33
    mam@minatica   compuchrisje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Waasland
    Berichten
    18.844
    Bedankjes
    15.657
    Bedankt
    37.036 keer in 15.353 posts
    Pataat!!! fout gegokt dus, had de eerste maar genomen omdat ik er zoals jullie al zien geen bal van afweet. Van de DVD's die ze thuis gebruiken weet ik dat ze - (min) moeten zijn, vandaar dat ze er ééntje hebben meegegeven. Nero 7 stond hier origineel op mijn pc, maar dank zij wat poetsproducten (lees progs) lijkt het ding van slag te zijn. Zo intens wordt het hier gebruikt . Met Burn XP Pro lukte het ook al niet. Dat wordt hier dus weer een zoeken tot..
    Bedankt voor het aanbod 2B's, als ik er gebruik van wil maken, vind je het wel in je PM-buske.

    Helpers altijd welkom! Contacteer één van onze admins voor meer info.

  4. #34
    mam@minatica   compuchrisje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Waasland
    Berichten
    18.844
    Bedankjes
    15.657
    Bedankt
    37.036 keer in 15.353 posts
    Ziezo, omzetting naar mpeg 2 is gebeurd, maar dan kwam Nero weer aan de beurt. 'k Heb zowat alle mogelijke opties aangeklikt, maar het zelf samenstellen van een dvd zit er niet in. Of toch wel, maar dan wordt er gevraagd naar tsh en vob bestanden, en voor zover ik mijn brilleke nog kan vertrouwen, staat daar enkel mpeg 2. Wat nu?
    Het is dus géén VCD of SVCD, het is een DVD-RW he. Dus voorlopig maar gebrand als data-drager, maar 'k heb zo'n scheef vermoeden dat het ginder niet zal werken.

    Helpers altijd welkom! Contacteer één van onze admins voor meer info.

  5. #35
    PC-Freak   2B's's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 May 2005
    Locatie
    Schelle (Antwerpen)
    Berichten
    1.982
    Bedankjes
    2.082
    Bedankt
    2.797 keer in 1.121 posts
    Chrisje, ik weet niet precies wat je aanvangt maar je moet perfect een mpeg kunnen branden op een dvd. Doe eens het volgende:
    Open Nero smart start. Ik neem aan dat je terechtkomt op een schermpje waar je kan aanduiden wat je precies wilt doen. Daar stel je in dat je een DVD wil maken maar een DATA dvd. Brand die mpeg gewoon als data en upsa, klaar is kees. De DVD speler moet het bestand kunnen lezen...
    Bedankt. Omdat je mij bedankt.

  6. #36
    mam@minatica   compuchrisje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Waasland
    Berichten
    18.844
    Bedankjes
    15.657
    Bedankt
    37.036 keer in 15.353 posts
    Voorlopig dus maar als data-DVD gebrand, met wat geluk zie ik vandaag (alias morgen, alias zondag) wat het effect ginder gaat worden.
    Wat ik aanvang? Een tocht door het duister , vooral als het over film gaat dan. Een muziek cd-tje krijg ik nog wel gearrangeerd, maar de rest .... pfff

    Helpers altijd welkom! Contacteer één van onze admins voor meer info.

  7. #37
    PC-Freak   2B's's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 May 2005
    Locatie
    Schelle (Antwerpen)
    Berichten
    1.982
    Bedankjes
    2.082
    Bedankt
    2.797 keer in 1.121 posts
    Ok, ik hoop dat je project geslaagd is maar ik wil toch graag nog een opmerking kwijt. De meeste DVD spelers kunnen ook VCD formaten af. Je hebt nu een DVD, waar tenslotte 4.7 gig op kan, versmost aan een powerpoint presentatie van slechts enkele mb. Ik hoop dus dat je een herschrijfbare schijf hebt genomen. Probeer ook eens gewoon je mpeg op een cd te branden, wedden dat je het resultaat ook op de DVD speler kunt zien.
    Bedankt. Omdat je mij bedankt.

  8. #38
    Erelid   Phil O'Sophe's schermafbeelding
    Geregistreerd
    27 December 2005
    Locatie
    Temse
    Berichten
    5.348
    Bedankjes
    28.147
    Bedankt
    21.632 keer in 9.254 posts
    Heb al dikwijls pps'jes op een cd gebrand met Nero, en zonder problemen;
    zowel cd-R als cd-Rw; ook al op DVD (liefst +RW natuurlijk!)
    Mijn methode:
    Klik op Nero Smart; kies bovenaarn ofwel cd of dvd (volgens wat je wilt doen);
    kies "data cd" aanmaken (of data dvd); de rest gaat vanzelf.
    Het waarom van de dingen zijn de dingen zelf

  9. #39
    mam@minatica   compuchrisje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Waasland
    Berichten
    18.844
    Bedankjes
    15.657
    Bedankt
    37.036 keer in 15.353 posts
    Verslag: alles negatief, de schijf werd wél gevonden, maar het formaat niet. Het gaat hier om een digicorder van telenet. Heb dus het hele ding laten formatteren dus, zodat formaat wél overeen zou komen. Moet nog zien of mijn pc het dan nog wel wil herkennen.
    Ook kregen we telkens op het scherm dat de schijf moet gefinaliseerd worden. Maar spijtig genoeg was die optie niet te vinden in data wegschrijven naar dvd met nero. 3,5 giga film dus gewoon terug weggeveegd :(

    Helpers altijd welkom! Contacteer één van onze admins voor meer info.

  10. #40
    PC-Freak   2B's's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 May 2005
    Locatie
    Schelle (Antwerpen)
    Berichten
    1.982
    Bedankjes
    2.082
    Bedankt
    2.797 keer in 1.121 posts
    Shhhhhhhhhhht. Normaal finaliseert Nero vanzelf de brandprocedure. Beschrijf eens even de procedure die je volgde voor het branden van je DVD Chrisje, is echt niet normaal hoor.
    Bedankt. Omdat je mij bedankt.

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •