Weergegeven resultaten: 1 t/m 4 van 4
  1. #1
    PC-Freak   Merel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    7 June 2006
    Locatie
    Meise
    Berichten
    1.985
    Bedankjes
    961
    Bedankt
    1.287 keer in 833 posts

    Pijltje UBUNTU vergeleken met Windows

    Gewoon ter informatie :

    Onder de ruime ruime ducumentaties (en de zeer actieve en hulpvaardige "community") zijn bepaalde websites echte aanraders.

    Voor wie geïnteresseerd is in Ubuntu kan ik de website aanbevelen van Leo Cardinaals. Men vindt er nuttige informatie en tips over Ubuntu. Meer specifiek een vergelijking met Windows is HIER te lezen.

    Het geeft alleszins wat meer inzicht aan diegenen die zich vragen stellen omtrent de verschillen tussen beide. Ook het waarom van de uiteenlopende houdingen en reacties tegenover "een ander dan gewoonlijk" OS worden met redenen omkleed.
    Oplossing vinden gaat soms sneller dan een vraag stellen.

  2. #2
    Gevorderd   Booster's schermafbeelding
    Geregistreerd
    16 May 2005
    Locatie
    belgië
    Berichten
    293
    Bedankjes
    68
    Bedankt
    52 keer in 45 posts
    Ubuntu is ‘gebruiksklaar’ na installatie.
    Na de installatie zijn alle programma’s die een gemiddelde gebruiker gebruikt gereed voor gebruik. Programma’s zoals de internetbrowser, mail, office, muziek, cd’s branden, fotobeheer, enz.
    Windows is ook gebruiksklaar na installatie. In ubuntu moet je ook nog de driver van je grafische kaart en eventuele andere kaarten installeren. Het enige wat niet bij windows zit na de installatie is Office.

    Toch vind ik de installatie van Ubuntu minder omdat je niet kan kiezen welke applicaties je wilt installeren en welke niet. (Open)Suse is op dit vlak wel beter.

  3. #3
    Erelid   AMD's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 May 2005
    Locatie
    Bilzen
    Berichten
    616
    Bedankjes
    161
    Bedankt
    150 keer in 93 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Booster Bekijk bericht
    Windows is ook gebruiksklaar na installatie. In ubuntu moet je ook nog de driver van je grafische kaart en eventuele andere kaarten installeren. Het enige wat niet bij windows zit na de installatie is Office.

    Toch vind ik de installatie van Ubuntu minder omdat je niet kan kiezen welke applicaties je wilt installeren en welke niet. (Open)Suse is op dit vlak wel beter.
    Sorry maar dat is niet altijd zo dat je drivers moet bij-installeren. En trouwens onder Windows kan je dit ook perfect voorhebben.
    Iedereen denkt maar dat Windows altijd ready-to-use is na installatie maar niets is minder waar. Heel vaak moet je ook je grafische kaart updaten etc...

    Sommige versies van Linux zijn inderdaad wel "slimmer" dan andere maar als je enkel je grafische kaart en netwerkkaart drivers moet installeren vind ik dat wel de moeite. Want na de installatie van een Linux distro heb je wel meteen een office pakket, brandsoftware, chatsoftware, ... meteen klaar voor gebruik.

    Na het installeren van Windows moet ik nog: Office, WIndows Live messenger, Nero, antivirus, antispyware, ... moet ik nog verder gaan?

    Welke linux distro je moet gebruiken hangt van type gebruiker.
    Sommige distro's zijn erg interessant voor beginners in Linux zoals Ubuntu en Suse.
    Iemand die meer ervaren tot zelfs expert is, kiest dan weer voor een distro zoals bv slackware, Debian of unitedLinux.
    SP-ENGINEERING BVBA
    ZONNE-ENERGIE

  4. #4
    Jule
    Gast
    Bedankt voor het aantonen van de site. Ik zal er mogelijks gebruik van maken! Wat uw titel betreft, ga ik volledig akkoord met wat op de link beschreven staat: Linux en Windows vallen niet te vergelijken ...

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. Tijd niet gesynct windows - ubuntu
    Door carl in forum Windows
    Reacties: 4
    Laatste bericht: 7 July 2008, 23:33
  2. grafka's vergeleken
    Door MADtm in forum Grafische kaarten & monitors
    Reacties: 3
    Laatste bericht: 22 August 2006, 16:41
  3. Multiboot Systeem Windows XP & Ubuntu
    Door RoestVrijStaal in forum Mac OS, Linux en andere
    Reacties: 14
    Laatste bericht: 17 July 2006, 10:27

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •