Weergegeven resultaten: 1 t/m 9 van 9
  1. #1
    Up-to-date  
    Geregistreerd
    3 October 2008
    Locatie
    Herentals
    Berichten
    32
    Bedankjes
    5
    Bedankt
    1 keer in 1 post

    Programma in DOS opent niet meer

    Ik werk sinds 1992 met en programma waarin al mijn bestanden van klanten en producten zitten. Dit programma werd indertijd geschreven in DOS (1992 weet je wel) maar functioneerde tot op heden perfect.

    Sedert een week krijg ik echter steeds de melding dat het paswoord niet juist is (bestaat uit drie letters, en is door de ontwerper van het programma ingesteld). Duizenden malen heb ik het programma met deze drie letters geopend, en nu krijg ik dit. Ik ben, dus al mijn klantengegevens en daarbihorende info verloren...

    Het programma staat op een diskette (zo klein is het). Ik heb echter geen diskette-ingang meer, en kopieren naar een stick lukt ook al niet.

    De maker van het programma is al jaren overleden...

    Weet iemand hoe ik hier kan aan beginnen?

  2. #2
    Erelid  
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Berichten
    6.700
    Bedankjes
    1.651
    Bedankt
    8.252 keer in 3.245 posts
    Bij iemand anders, die wel een diskettestation heeft eens kijken?
    Beter ten halve gekeerd dan helemaal verkeerd.

  3. #3
    Up-to-date  
    Geregistreerd
    3 October 2008
    Locatie
    Herentals
    Berichten
    32
    Bedankjes
    5
    Bedankt
    1 keer in 1 post
    Bedankt voor het antwoord. Ik zal dan misschien best ook mijn stick meenemen waarop dagelijks debackups gezet zijn?

  4. #4
    Erelid  
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Berichten
    6.700
    Bedankjes
    1.651
    Bedankt
    8.252 keer in 3.245 posts
    Tja, kan zijn dat het door de jaren heen een beetje corrupt is geworden. 't Is enkel maar te hopen dat de diskette niet corrupt is geworden door de jaren heen, want dat heb ik ook al meegemaakt.
    Beter ten halve gekeerd dan helemaal verkeerd.

  5. #5
    Erelid   PeterN's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Locatie
    Genk
    Berichten
    9.779
    Bedankjes
    9.879
    Bedankt
    15.592 keer in 6.003 posts
    Mss stil aan toch tijd om naar iets nieuws over te stappen. Je zal waarschijnlijk niet tot in de eeuwigheid hiermee verder kunnen.
    Je zegt dat je backups hebt op stick: heb je enig idee in wat formaat of welke extentie de bestandjes hebben. Mss kan je met kladblok de data zien en bv met excel inlezen?

    Je mag altijd, als je mij vertrouwt, eens zo'n backup sturen. Dan kan ik eens zien als ik de data ergens met een huidig pakket kan openen. Eens open ben je verder, je kan dan een nieuw database gebruiken en de data daarin lezen

  6. #6
    Up-to-date  
    Geregistreerd
    3 October 2008
    Locatie
    Herentals
    Berichten
    32
    Bedankjes
    5
    Bedankt
    1 keer in 1 post
    Bedankt voor het antwoord. Het probleem om over te stappen naar iets anders is niet zo evident. Er bestaan slechts enkele dergelijke paketten op de markt. Dan nog meestal enkel geschikt voor de grote bedrijven en dus EN onbetaalbeer EN niet echt nodig in de uitgebreide vorm. Mijn programma was de eerste Nederlandstalige versie van een franstalige database in deze vorm. In Wallonië bestonden er al een aantal van deze paketten en de oprichter was bezig met zich terdege te omringen toe hij ziek werd en enkele weken later overleed. Ik ben al lang op zoek naar iemand die een dergelijk programmatje voor me kan maken in Windows, doch nog niet gevonden.

    Ik heb dus mijn diskette naar iemand meegenomen dewelke nog een diskette drive heeft op de computer. Als ik het basis programma open met mijn wachtwoord, dan opent het wel. Er staan dan uiteraard geen gegevens in.

    Ik heb er geen enkel probleem mee om alles eens aan jou door te sturen, met plezier zelfs doch je zou me moete,n laten weten HOE ik dat dien te doen, en WAT ik dien door te sturen. Op dat domein ben ik echt een leek.

    Alvast nogmaals bedankt voor de belangstelling voor mijn immens groot probleem. Want als ik dit niet meer aan de praat krijg, kan ik mijn boeken dichtdoen (qua werk wel te verstaan).

    Nonno

  7. #7
    mam@minatica   compuchrisje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Waasland
    Berichten
    18.842
    Bedankjes
    15.657
    Bedankt
    37.036 keer in 15.353 posts
    'k Heb hier ook nog een pc met ingebouwd diskette station, er staat wel Linux op, maar da's mss zelfs een voordeel. Bij deze pc (waar ik dagelijks aan zit) heb ik een USB-diskettestation. Excelbestanden van voor de eeuwwisseling openen hier nog steeds.
    Dus als het bij onze chef niet zou lukken, niet nalaten het ook hier even te proberen. 'k Heb geen bedrijf dus zal je geen klanten afpikken

    Helpers altijd welkom! Contacteer één van onze admins voor meer info.

  8. #8
    Erelid   PeterN's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Locatie
    Genk
    Berichten
    9.779
    Bedankjes
    9.879
    Bedankt
    15.592 keer in 6.003 posts
    Ik heb je pm gedaan naar waar je het kan sturen. Als je het programmaatje samen met een bestand stuurt kan ik eens zien wat het juist is en mss is het met een standaard database gemaakt.
    Als we het kunnen lezen kunnen we mss de functies in een hedendaags pakket programmeren.

  9. #9
    Erelid   PeterN's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Locatie
    Genk
    Berichten
    9.779
    Bedankjes
    9.879
    Bedankt
    15.592 keer in 6.003 posts

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. Link opent niet
    Door sporting29 in forum Internet
    Reacties: 9
    Laatste bericht: 14 January 2007, 19:06
  2. mail in incredimail opent niet
    Door biep in forum Internet
    Reacties: 2
    Laatste bericht: 3 January 2007, 12:11
  3. Hotmail opent niet
    Door HeDu in forum Internet
    Reacties: 9
    Laatste bericht: 19 August 2006, 01:28
  4. java toepassing opent niet meer ?
    Door Ludanto in forum Overige software
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 26 November 2005, 01:38
  5. m3u opent niet
    Door novice in forum Audiovisueel
    Reacties: 3
    Laatste bericht: 2 September 2005, 20:17

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •