Hey iedereen,
een vriend van mij heeft een probleem met zijn 2 jaar oude PC. Hier zijn de specs al vast:

my memory ram is 1024mb (1.00 GB).
Processor: Intel Pentium 4 CPU 3.00GHz 2.99 GHz
Hard Drive: 120 GB
Operation system:32-bit Vista Home Basic (deze verbruikt 512 RAM)
Graphix card: ATI RADEON EPRESS 1100
PCI express slot (z)

Het probleem is dat de PC heel heel traag loopt tijdens het gamen. De persoon in kwestie weet dat hij geen crysis kan draaien op deze PC, maar hij heeft problemen met Command & Conquer en Red Alert 1 (beiden uit 1995) en met het onlinespel Runescape (Low definition). Na een half uur -2u spelen, begint het spel enorm traag te lopen, als hij dan ergens klikt in het spel, duurt het 5sec voor zijn actie geaccepteerd is, en de eenheden bewegen nog eens in slowmotion.

Mijn eerste gok was uiteraard de CPU+RAM, dus hebk zijn task manager gevraagd, vlak na het opstarten van de PC, en na het gamen.


Vlak na het opstarten van de PC
Processen: 74
CPU usage: 0-30%
Physical memory:65%
Vlak na het gamen:
Processen: 77
CPU Usage: 100%
Physical Memory: 81%
C is 62.3GB free of 106GB
D is 904MB free of 5.77GB
En hij voegt nog toe:

Oh and I can regularly play CnC for about 2 hours before it slows down, red alert for about 1 hour, and my dad can watch his movies without it being slow for a long time (only after he closes the program, if that things running, everything is like the slow that I experiance when CPU usage is around 100%). <!--IBF.ATTACHMENT_20478-->
En dat de microsoft score voor zijn computer 2.4 op 10 is.

Is de PC gewoon te traag? Dat lijkt me zo op het eerste zicht, maar ik kan het nogaltijd moeilijk geloven aangezien de games uit 1995 zijn? Of is Vista gewoon te zwaar voor de PC?

- Dave -