Weergegeven resultaten: 1 t/m 8 van 8

Discussie: draadloos netwerk

  1. #1
    Up-to-date  
    Geregistreerd
    14 February 2009
    Berichten
    13
    Bedankjes
    5
    Bedankt
    1 keer in 1 post

    Pijltje draadloos netwerk

    Hallo,
    Ik heb een vervelend probleem met mijn thuisnetwerk en ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.

    Het gaat hier over een Philips router, de SNA6600/18 ( blauwe kapje).
    deze is via lan aangesloten op een desktop pc en werkt zonder problemen.
    Wanneer ik wil verbinden met mijn laptop duikt het probleem op, vroeger ging dit zonder problemen.

    De laptop 'ziet' het netwerk maar kan er niet mee verbinden.
    Wanneer ik dit probeer krijg ik de melding "Het maken van een draadloze verbinding is mislukt omdat geen reactie is ontvangen van de draadloze router of het draadloos toegangspunt"

    Dit vind ik toch bizar, omdat de laptop het netwerk wel ziet?
    De laptop draait op Vista home premium...

    Alvast bedankt!!

    Edit: wanneer ik een bijna identieke modem( die met het rode kapje) aansluit ipv de blauwe is er geen probleem...
    Laatst gewijzigd door den_phille; 14 February 2009 om 17:33

  2. #2
    Erelid   PeterN's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Locatie
    Genk
    Berichten
    9.779
    Bedankjes
    9.879
    Bedankt
    15.592 keer in 6.003 posts
    Een draadloze zender/ontvanger in je laptop zal altijd alle in de buurt liggende draadloze netwerken 'zien'. Zien wil daarom niet zeggen er op inloggen.
    Door beveiliging (zoals wep, wpa, mac adres beveiliging) kunnen deze netwerken worden beveiligd tegen onbevoegden. Slechts na het invoeren van dezelfde beveiliging op je laptop als er staat ingesteld in je router, zal je verbinding krijgen. 'Verbinding' wil zeggen dat je mee opgenomen wordt als participant in het beveiligd netwerk.
    Na een scan naar draadloze netwerken kan je dezelfde beveiliging instellen als in je router staat. Natuurlijk moet je wel weten wat beveiliging in de router staat en het wachtwoord.

  3. #3
    Up-to-date  
    Geregistreerd
    14 February 2009
    Berichten
    13
    Bedankjes
    5
    Bedankt
    1 keer in 1 post
    Allereerst bedankt voor het snelle antwoord!
    Maar ik was vergeten te melden dat ik al veel geprobeerd heb rondwpa,wep enz.
    Nu staat de beveiliging helemaal uit, mijn laptop vindt een onbeveiligd netwerk.
    Daaraan kan het dus volgens mij niet liggen?

    Wanner ik de lan kabel inplug in de laptop werkt het zonder problemen...

  4. #4
    Erelid   PeterN's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Locatie
    Genk
    Berichten
    9.779
    Bedankjes
    9.879
    Bedankt
    15.592 keer in 6.003 posts
    Aangezien je zegt dat het draadloos connecteren van de laptop met een andere router (rode kapje) wel gaat zou ik het niet direct gaan zoeken bij de laptop.
    Als je het draadloos netwerk als onbeveiligd netwerk ziet, moeten het andere instellingen in de router zijn.
    - Mac adres filtering is ook wel een beveiliging, maar ik denk niet dat dit als 'beveiligd' wordt aangeduid. In de settings van je router staat dan ergens een lijstje van mac adressen die toegang krijgen. Als jouw draadloosnetwerkkaartje van de lapttop er niet bij staat krijg je geen connectie.
    - Staat de ip pool groot genoeg? In de router heb je een setting waar je de range van ip's kan instellen. Zet je dat op 1, dan zal de router maar 1 ip kunnen uitdelen. Heb je bv al een bedrade pc aanhangen en je wil dan met een laptop connectie maken, dan zal de router geen ip's meer kunnen geven daar hij enkel een ip pool heeft van 1. Zet deze pool dus groter.
    - Zorg allesinds dat dhcp op staat in de router en dat op je laptop 'automatisch verkrijgen van ip adres' opstaat.

    Kan je de specifieke error opgeven want de error 'Het maken van een draadloze verbinding is mislukt omdat geen reactie is ontvangen van de draadloze router of het draadloos toegangspunt', ben ik eigenlijk nog nooit tegen gekomen, of in welk programma geeft hij deze fout :s

  5. De volgende gebruiker bedankt PeterN voor deze nuttige post:

    den_phille (14 February 2009)

  6. #5
    Up-to-date  
    Geregistreerd
    14 February 2009
    Berichten
    13
    Bedankjes
    5
    Bedankt
    1 keer in 1 post
    Ik heb eens rondgeneusd in de settings van de router en heb de WEP beveiliging aangezet. MAC filters e.d. zijn niet actief, ik kan er 32 instellen die toegang krijgen, maar dit is niet nodig als deze beveiliging niet geactiveerd is zeker?
    De ip pool staat open van .2 tot .254 dus dit moet wel voldoende zijn hoop ik...
    Verder staat DHCP aan, maar nog steeds hetzelfde resultaat :s

    De specifieke error:
    wanneer ik het netwerk aanklik en wil verbinden krijg ik de melding: " er kan geen verbinding met ... worden gemaakt"
    met eronder: Probleem vaststellen of Verbinding met een ander netwerk maken.
    Wanneer ik op probleem vaststellen klik krijg ik de melding " Het maken van een draadloze verbinding is mislukt ....... "
    met onderaan 2 groene pijlen, " klik hier voor meer informatie over het oplossen van problemen met slechte kwaliteit van draadloze signalen" en "Geef de beschikbare draadloze netwerken weer"
    maar dan kom ik dus in het windows help en ondersteuningsmenu terecht waar ik niet veel wijzer van word

    Waar kan ik juist het IP adres van de laptop terugvinden? om misschien toch een filter in te stellen op dit specifieke adres. Is dit via ipconfig?

    Bedankt!

  7. #6
    Up-to-date  
    Geregistreerd
    14 February 2009
    Berichten
    13
    Bedankjes
    5
    Bedankt
    1 keer in 1 post
    ondertussen heb ik het mac adres enz gevonden, het toegevoegd aan de lijst met toegestane adressen in de router setup.
    Toch nog steeds hetzelfde probleem :s

  8. #7
    Erelid   PeterN's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Locatie
    Genk
    Berichten
    9.779
    Bedankjes
    9.879
    Bedankt
    15.592 keer in 6.003 posts
    Srry, ik heb niet direct dan een idee. Normaal met zulke fouten, dat de pc de router wel ziet maar geen toegang krijgt, is het steeds te wijten aan niet dezelfde beveiliging tss beide of een firewall die roet in het eten gooit.

    Daar het wel werkt met de router met rode kap kan het niet een firewall zijn. Je hebt geprobeerd zonder beveiliging en nog steeds niets. Alles staat goed dat je een ip zou krijgen, dus dat kan het ook niet zijn.

    Enigste wat ik nog kan bedenken is dat de router mss nog op verkeerde mode staat... zet netwerk mode op mixed en niet op N, G of B specifiek. Zet eventueel ook eens een ander kanaal. Staat hij op kanaal 7 ga eens naar kanaal 11 bv. Het kan zijn dat geburen te dicht bij jouw draadloosnetwerk zitten en op het zelfde kanaal. Na een rescan heb je terug contact na een kanaal wissel.

    Het vreemde is dat je zegt dat het altijd heeft gewerkt, en nu ineens niet meer. Wat is er verandert? Mss dat we zou een gedacht krijgen. Ofwel heeft de router de geest gegeven...

  9. De volgende gebruiker bedankt PeterN voor deze nuttige post:

    den_phille (15 February 2009)

  10. #8
    Up-to-date  
    Geregistreerd
    14 February 2009
    Berichten
    13
    Bedankjes
    5
    Bedankt
    1 keer in 1 post
    Ik heb eens geprobeert met mixed, maar nog steeds hetzelfde :s
    Het channel van 1 naar 8 gezet, niets.

    Bij mijn weten is er niets verandert, dus ik begin ook meer en meer te denken dat de router de geest gegeven heeft...
    Ik ga eens gaan kijken voor een nieuwe dan
    Allesinds dikke merci voor de hulp!!!

    greetz

  11. De volgende gebruiker bedankt den_phille voor deze nuttige post:

    PeterN (16 February 2009)

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. Draadloos netwerk .
    Door Fck_ in forum Netwerken en internetproviders
    Reacties: 9
    Laatste bericht: 7 September 2008, 21:49
  2. Draadloos netwerk
    Door smulders0606 in forum Netwerken en internetproviders
    Reacties: 5
    Laatste bericht: 3 April 2007, 17:58
  3. Draadloos netwerk
    Door Jaaanskeh in forum Netwerken en internetproviders
    Reacties: 4
    Laatste bericht: 11 March 2007, 23:32
  4. Draadloos netwerk + netwerk via router
    Door Gertjeeuuhh in forum Netwerken en internetproviders
    Reacties: 6
    Laatste bericht: 21 May 2006, 21:48
  5. draadloos netwerk
    Door caztan in forum Netwerken en internetproviders
    Reacties: 2
    Laatste bericht: 4 December 2005, 00:54

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •