Weergegeven resultaten: 1 t/m 4 van 4

Discussie: Belgacom Box

  1. #1
    Gevorderd   namaste's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 July 2005
    Berichten
    265
    Bedankjes
    200
    Bedankt
    307 keer in 150 posts

    Vraag Belgacom Box

    Mijn schoonzus heeft zich onlangs digitale televisie aangeschaft + internet (bij belgacom wel te verstaan).

    Zij krijgt een heel pakket van belgacom en moet er haar plan met zien te trekken... (gevolg, ik moet er mijn plan met zien te trekken )

    Het pakket bevat dus een B-box en alle kabels en splitters die erbij horen.

    Ik sluit alles netjes aan volgens de handleiding en zet die box op, hier stuit ik dus op het probleem dat er geen inkomend signaal is, nl. adsl icoontje flikkert zoals normaal maar na 2 minuten moet het gewoon aan blijven, maar het blijft flikkeren.

    Wat is mijn conclusie: er is geen inkomend signaal uit het telefoonaansluitpunt (waar een splitter op zit).

    Gevolg: ze laten iemand komen van Belgacom

    Zijn conclusie: Er is geen lokale verbinding (zoals ik dacht).En ze moet een wireless modem kopen...?

    Bedenking 1:Maar wat kan ze daar nu met doen als er geen lokale verbinding is..?
    Ik heb hier thuis ook wifi modem staan, en bij mijn weten moet die nog altijd rechtstreeks met kabel worden aangesloten op internet om daarna het wifi signaal te kunnen uitzenden.

    Bedenking 2: Die B-box is toch een modem, die ook wifi signaal kan uitzenden...?

    De verbinding voor digi tv en internet kan toch alleen via de telefoonaansluiting komen, waar een splitter word opgezet en die verbind je met een internet kabel met je b-box. toch niet meer dan dat? (en dan daaarna een verbinding maken met je tv uiteraardt enzoverder..)

  2. #2
    Erelid   PeterN's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Locatie
    Genk
    Berichten
    9.779
    Bedankjes
    9.879
    Bedankt
    15.592 keer in 6.003 posts
    Daar ik telenet heb weet ik niet juist hoe het zit met zo'n aansluiting bij belgacom maar
    die b-box heeft idd draadloos internet.
    Had ze voorheen al internet?

    Kan het zijn dat je volgende situatie hebt?
    De plaats waar je nu uw b-box aansluit heeft geen adsl signaal. Hiervoor heb je dacht ik 4 draden nodig. Oude gewone telefoonkabel heeft slechts 2 kabels. Men gaat dan de b-box verplaatsen naar de plaats waar de telefoonlijn binnenkomt met 4 draadjes zodat deze wel goed kan aangesloten worden. Daar er geen ethernet kabel vanuit dat punt ligt gebruikt men de wifi van de b-box om naar het punt te gaan waar jij nu de b-box hebt staan met ethernet aansluiting. Men plaatst dan daar een accesspoint om alles verder aan te sluiten.

    Om uitsluitsel te geven en mee te kunnen volgen wat die mannen allemaal van plan zijn zou ik zelf de b-box aansluiten op de plaats waar de telefoon binnenkomt met 4 draadjes. Eens aangesloten neem een gewone ethernet kabel (patch kabel) en sluit je laptop eens aan. Die zou toch al internet moeten hebben. Dan ben je zeker dat alles tot daar toch al inorde is

  3. De volgende gebruiker bedankt PeterN voor deze nuttige post:

    namaste ( 1 May 2009)

  4. #3
    Gevorderd   namaste's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 July 2005
    Berichten
    265
    Bedankjes
    200
    Bedankt
    307 keer in 150 posts
    Bij die 4 draden kan ik niet volgen...
    (En ik weet niet zeker of de vorige eigenaar internet had.)

    Mijn schoonzus heeft een 5 polige telefoonaansluiting, hierop heb ik een splitter gezet om het dsl en telefoon signaal te scheiden.
    En vandaaruit een kabel rechtstreek op de router/modem aangesloten.

  5. #4
    Erelid   PeterN's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Locatie
    Genk
    Berichten
    9.779
    Bedankjes
    9.879
    Bedankt
    15.592 keer in 6.003 posts
    Die splitter moet je dus op de hoofdaansluiting plaatsen, daar waar je telefoon binnenkomt.

    Als je nu een computer neemt en deze met kabel aan je modem/router aansluit, dan kan je naar de settings van de router/modem surfen door het ip adres van de router in te geven (zie je handleiding) Dat zou zo wie zo al moeten lukken. Daarna kan je de settings van uw modem/router instellen voor adsl.
    Daarna zou je toch al op internet moeten kunnen. Je kan de lampjes op de modem/router controleren als die flikkeren.

  6. De volgende gebruiker bedankt PeterN voor deze nuttige post:

    namaste ( 1 May 2009)

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. Belgacom
    Door sammetjuuh in forum Netwerken en internetproviders
    Reacties: 4
    Laatste bericht: 7 September 2008, 21:57
  2. Belgacom kit
    Door theo2602 in forum Internet
    Reacties: 6
    Laatste bericht: 7 April 2008, 08:50
  3. Belgacom TV
    Door mXX in forum Audiovisueel
    Reacties: 11
    Laatste bericht: 9 December 2007, 14:48
  4. Belgacom/tele 2
    Door boterblommeken in forum Internet
    Reacties: 5
    Laatste bericht: 26 March 2007, 10:51
  5. belgacom als provider
    Door rap in forum Internet
    Reacties: 45
    Laatste bericht: 16 January 2007, 22:33

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •