Weergegeven resultaten: 1 t/m 9 van 9

Discussie: Stemsysteem met SMS

  1. #1
    PC-Freak  
    Geregistreerd
    10 December 2006
    Locatie
    Earth.
    Berichten
    1.029
    Bedankjes
    273
    Bedankt
    587 keer in 395 posts

    Stemsysteem met SMS

    Helloo ,

    Op onze Chiro hebben we een DJ Contest georganiseerd. Verschillende DJ's mogen dan draaien, en de bezoekers mogen stemmen wie er het beste is. De winnaar krijgt dan een bon om meer platen te gaan kopen (h). Nu, het stemsysteem. Vroeger ging dat altijd met papiertjes, zo invullen en in een doos doen. Best ouderwets vond ik! Maar overlaatst toen ik op een andere contest was zag ik iets moois ^^. Stemmen per sms! En op een groot scherm werd dan de stand live geprojecteerd. Nu vraag ik mij af hoe ze dit gedaan zouden hebben.

    Manueel, dus elke sms gewoon tellen en dat projecteren dus zelf aanpassen, of met een programma dat al de stemmen verzamelt fzo.

    Iemand een idee? Of hoe ik dit het beste zou kunnen doen? Dankje !

    Hier kan je trouwens de affiche zien (h). Laat me ook maar weten wat jullie er van vinden :P. Hij is zwart wit omdat we helemaal geen geld in deze fuif willen steken :P . Daarom ook een DJ contest! Gewoon een klein tussendoortje. En zwart wit mogen we gratis afdrukken op het gemeentehuis (h).

    EDIT: En ik zou dit het liefst zonder dure apparatuur fzo willen doen!

    Ik ben in het bezit van een samsung met PC Studio enzo, dus op pc kan ik ook mijn sms lezen. Mr ik denk niet dat er een mogelijkheid is om deze hier automatisch uit te halen fzo?

    En ik vond dit: www.polleverywhere.com Helemaal perfect is dat! De mensen sturen code naar de nummer, en het word volledig automatisch aangepast! Maar het spijtige hiervan is dat het freeplan maar 30 stemmen kan ontvangen :(.

    Het schijnt is er ook geen internetverbinding in het JH waar het DJ Contest komt.. Dat maakt de mogelijkheden ook alweer wat kleiner.. zou het dus via een programma op de computer fzo moeten gaan.. maar ik vrees dat er dat niet is :o.
    Internetverbinding zou eventueel nog wel geregeld kunnen worden..
    Laatst gewijzigd door Fck_; 10 May 2009 om 20:04
    https://twitter.com/Fck___

  2. #2
    mam@minatica   compuchrisje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Waasland
    Berichten
    18.844
    Bedankjes
    15.657
    Bedankt
    37.036 keer in 15.353 posts
    'k Zou het simpeler doen. Wie een voorkeur heeft voor een DJ, zet er een pintje bij. De DJ die het meest dronken is op 't einde van de avond/nacht, is gewonnen. Wie verliest mag de zaal opruimen
    Afhangen van al of niet een internetverbinding is al gokken. 'k Zou gewoon met kleurcodes werken; kaartjes in diverse kleuren, voor elke DJ ééntje.
    Of, je kan hier op het forum een PM sturen naar filip, die kan wel dingetjes in elkaar knopen.

    Helpers altijd welkom! Contacteer één van onze admins voor meer info.

  3. De volgende gebruiker bedankt compuchrisje voor deze nuttige post:

    Fck_ (11 May 2009)

  4. #3
    PC-Freak  
    Geregistreerd
    10 December 2006
    Locatie
    Earth.
    Berichten
    1.029
    Bedankjes
    273
    Bedankt
    587 keer in 395 posts
    Ik heb het gevraagd, en er is geen internetverbinding. Maar we ontvangen daar wel een draadloze verbinding van iemand die we kennen, dus dat is nogwel te regelen.

    Hoe we het gaan doen is nog niet zeker, dat met die kleuren is ook wel een idee!
    En dat is gewoon Filip? Wat kan hij zoal knutselen ^^?
    https://twitter.com/Fck___

  5. #4
    Erelid   Baloeke's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Beverst
    Berichten
    8.375
    Bedankjes
    19.867
    Bedankt
    14.256 keer in 6.986 posts
    Filip is (denkelijk) een expert op gebied van excel. Hij kan goed overweg met formules.
    Misschien eens een vraag lanceren in het office gedeelde. Daar gaat filip regelmatig wel kijken, of hij hier,in dit gedeeldte, komt weet ik eigenlijk niet. Ben eigenlijk ook benieuwd of filip zo iets in elkaar kan knutselen
    Groetjes Baloeke
    De beste manier om een probleem op te lossen, is de humor ervan te ontdekken.

  6. De volgende gebruiker bedankt Baloeke voor deze nuttige post:

    Fck_ (14 May 2009)

  7. #5
    PC-Freak  
    Geregistreerd
    10 December 2006
    Locatie
    Earth.
    Berichten
    1.029
    Bedankjes
    273
    Bedankt
    587 keer in 395 posts
    Okéé. Wil een moderator dit dan verplaatsen, of moet ik een nieuw topic aanmaken ^^?
    https://twitter.com/Fck___

  8. #6
    Erelid   Baloeke's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Beverst
    Berichten
    8.375
    Bedankjes
    19.867
    Bedankt
    14.256 keer in 6.986 posts
    Maak een nieuw topic aan. En lanceer daar je vraag voor een excel file. Je kan natuurlijk altijd ook hier verwijzen.
    Kan zijn dat er nog een lid hierop een antwoord weet.
    Groetjes Baloeke
    De beste manier om een probleem op te lossen, is de humor ervan te ontdekken.

  9. De volgende gebruiker bedankt Baloeke voor deze nuttige post:

    Fck_ (13 May 2009)

  10. #7
    PC-Freak  
    Geregistreerd
    10 December 2006
    Locatie
    Earth.
    Berichten
    1.029
    Bedankjes
    273
    Bedankt
    587 keer in 395 posts
    Ik heb iemand gevonden hier in de buurt die een progje heeft geschreven voor in linux, dat gekregen sms automatisch van een gsm uitgelezen kunnen worden (Wel alleen oudere nokia type's zei hij), en dit programma kan dit dan automatisch omzetten in een mooie grafiek enzo ^^ .

    Perfect wat ik zoek dus !

    Ik heb het programma momenteel nog niet, omdat ik nog op school zit, maar zodra ik het heb, zal ik er hier wat meer uitleg over geven!

    Mijn mail van die persoon ^^ :

    Het werkt alsvolgt.. Alle sms'en worden gewoon naar een GSM gestuurd.
    De pc (laptop) die langs de gsm staat leest die sms'en automatisch uit
    via bluetooth en leest dan de inhoud. Indien hij een nummer (dus het
    dj ID) terugvind in de SMS wordt dat geregistreerd en komt het dus op
    het grote scherm te staan.

    De timetable moet op voorhand even ingegeven worden in een database.
    De enige voorwaarde aan de pc is dat er linux op geinstalleerd staat
    aangezien ik een linux tooltje gebruik om de gsm uit te lezen. Ik wil
    eventueel mijn laptop wel ter beschikking stellen als ik er bij kan
    zijn. (Ik hoop niet dat het feestje tijdens mijn examen valt )

    Er is ook een administratieprogrammatje gemaakt, het kan nog niet veel
    maar je kan er op aanduiden wie momenteel aan het draaien is. Ik was
    nog van plan om meer mogelijkheden toe te voegen maarja, ik had een
    beetje tijdsgebrek toen.
    Laatst gewijzigd door Fck_; 14 May 2009 om 11:47
    https://twitter.com/Fck___

  11. De volgende gebruiker bedankt Fck_ voor deze nuttige post:

    Baloeke (20 May 2009)

  12. #8
    Erelid   carl's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 June 2006
    Locatie
    Halle/Gent
    Berichten
    2.409
    Bedankjes
    1.846
    Bedankt
    1.827 keer in 1.102 posts
    Je kan ook gewoon een stemwebsite met formulier voorzien met een aantal optionboxes en deze laten doormailen. Je zal dan wel een paar "stem-ps'c" moeten voorzien . Voordeel is dat je geen linux of kabeltje/bluetooth ofzo nodig hebt. (en mensen met smartphones en andere wifi aparaten kunnen gelijk stemmen -gratis !- )
    Je kan anders ook wel eens vragen aan een mobile operator of ze iets dergelijk aanbieden, maar dat zal je wss wel een flinke noot kosten ...
    Laatst gewijzigd door carl; 23 May 2009 om 10:00

  13. #9
    Erelid  
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Locatie
    Roeselare, België
    Berichten
    1.623
    Bedankjes
    774
    Bedankt
    818 keer in 492 posts
    Het is niet per sé nodig om dit via linux te gaan doen, maar als je het programma al hebt, des te gemakkelijker (je kan hiervoor ook een livecd gebruiken indien je voor dit programma geen linux wilt installeren).

    Dat met die oude nokia's zal waarschijnlijk werken op de standaard AT commands, sommige recente gsm's hebben dit ook. Je kan verbinden met bluetooth (recentere gsm's) of met een kabel (voor heel oude gsms die geen bluetooth hebben). Of je gsm dit ondersteunt, kan je eens via een hyperterminal verbinden ermee (kijken in apparaatbeheer welke com poort je bluetooth-gsm mee is verbonden) en het volgende typen:
    Code:
    AT
    AT+CMGF=1
    AT+CMGS= +32499122225
    Mijn Tekstbericht
    Waarbij +32499122225 het nummer is waarnaar je een testbericht wilt verzenden.
    Op het einde gebruik van je testbericht gebruik je de toetsencombinatie ctrl+z.
    Let op, dit is een terminalverbinding, alles wat je typt, inclusief backspace, wordt verzonden, dus vanaf je een typfout maakt, moet je eerst eens je verbinding sluiten en heropenen.
    Mits de juiste AT commands, zal je op dezelfde manier ook de inbox kunnen uitlezen op je gsm.

    EDIT:
    verbindingsinstellingen indien nodig voor een hyperterminal-verbinding:
    BaudRate = 9600
    Parity = None
    DataBits = 8
    StopBits = One
    Handshake = RequestToSend
    DtrEnable = true
    RtsEnable = true

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. stemsysteem
    Door sammetjuuh in forum Webdevelopment & Programming
    Reacties: 2
    Laatste bericht: 25 September 2008, 17:18

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •