Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 12

Discussie: Telenet en router

  1. #1
    Beginner  
    Geregistreerd
    6 August 2009
    Berichten
    5
    Bedankjes
    0
    Bedankt
    0 keer in 0 posts

    Telenet en router

    Gegroet,
    Ik ben net verhuisd en wil internet voor 4 pc's/mac's. Bij telenet zou dit betekenen dat ik zo'n Expressnet XL (4 pc's toegelaten) zou moeten nemen, maar dat kost nogal veel vind ik. Is het niet mogelijk om gewoon een Basicnet te nemen (1 pc toegestaan) en op de modem een router aan te sluiten? Kan ik dan 4 pc's aansluiten of begrijp ik de functie van die router dan verkeerd?

    Graag bedankt voor jullie steun.
    Greetz
    Fre

  2. #2
    Gevorderd   downagain's schermafbeelding
    Geregistreerd
    27 November 2006
    Locatie
    Kempen
    Berichten
    140
    Bedankjes
    2
    Bedankt
    55 keer in 50 posts
    Wat je zegt klopt.

    Maar hou er wel rekening mee dat 4 computers ook 4 keer zoveel bandbreedte gebruiken -> dus snelheid en maandelijks volume zijn mss niet voldoende?

  3. #3
    Beginner  
    Geregistreerd
    6 August 2009
    Berichten
    5
    Bedankjes
    0
    Bedankt
    0 keer in 0 posts
    download met een snelheid van 6 Mbps.
    verstuurt en ontvangt maandelijks tot 4 GB aan gegevens

    Is dit goed genoeg? Kheb er geen idee van eigenlijk?

  4. #4
    Erelid   carl's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 June 2006
    Locatie
    Halle/Gent
    Berichten
    2.409
    Bedankjes
    1.846
    Bedankt
    1.827 keer in 1.102 posts
    De snelheid hangt ervan af wat je hiervoor gewoon bent. Indien je het met 4 tegelijk zal gaan delen zou het kunnen dat het surfen toch wat langzamer zal gaan. Meestal zal dit voldoende zijn (aangezien de 4 pc's wss niet tegelijk gebruikt worden).
    Download limiet is evenwel een andere zaak 4GB is heeeeeel weinig. Als elk van die 4 pc's elke week 4 youtube filmpjes bekijkt zit je er wss al over. Ik zou je toch expressnet (XL) aanraden of iets met een datavolume van 15GB (of meer).
    Bij welke provider en welke formule zit je nu ?
    PS: ja met een router die je zelf aankoopt kan je met een ongelimiteerd aantal pc's op internet.

  5. #5
    Beginner  
    Geregistreerd
    6 August 2009
    Berichten
    5
    Bedankjes
    0
    Bedankt
    0 keer in 0 posts
    bedankt voor jullie snelle en goede antwoorden! Tot nu was ik student in Leuven en heb ik altijd gebruik kunnen maken van kotnet, maar dat zal vanaf nu niet meer gaan.
    Dan zal ik maar expressnet nemen (2 pc aansluitingen) en zet ik er een router tussen.
    Ik begrijp het echter allemaal niet zo goe. Als je nu bij telenet ook de optie draadloos neemt bijvoorbeeld (hetgeen nu in promotie is: slechts 1 euro), dan komen ze zelf toch ook een router plaatsen? Dus dan kan je automatisch toch ook al met meer computers dan 2 op het net? Wat is dan het nut nog van expressnet XL, buiten dan extra gb's misschien? Of kunnen ze extra pc's blokkeren?

  6. #6
    Erelid   carl's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 June 2006
    Locatie
    Halle/Gent
    Berichten
    2.409
    Bedankjes
    1.846
    Bedankt
    1.827 keer in 1.102 posts
    Als zij zelf een router plaatsen dan is dit een wireless acces point. Dat is te vergelijken met een splitter (switch). Het bakje voorziet wel het draadloos, maar het is de modem die de plak zwaait en maar 1/2/3/4/X IP adressen uitdeelt. Dat neemt niet weg dat je gewoon die switch er tussenuit haalt en lekker je eigen router op zet
    Expressnet(en beter) geeft je een hogere snelheid (voor zowel up- als download) en een hogere limiet. Daarnaast heb je met toenemende abonnementen ook meer webruimte, mailboxen (die je perfect elders kan nemen zoals hotmail, gmail, ...), ... De details kan je op de website terugvinden.
    Kotnet zou een limiet van 4GB hebben, dus ik vrees eigenlijk dat 4GB te weinig zal zijn voor die 4 pc's thuis. Maar ik weet natuurlijk niet wat jouw verbruik is
    Laatst gewijzigd door carl; 6 August 2009 om 13:23

  7. #7
    Gevorderd   downagain's schermafbeelding
    Geregistreerd
    27 November 2006
    Locatie
    Kempen
    Berichten
    140
    Bedankjes
    2
    Bedankt
    55 keer in 50 posts
    Je kan natuurlijk ook altijd proberen te werken met Basicnet.. upgraden van een abonnement bij telenet kan je snel zelf online.. en is normaal gratis. (downgraden kost 50 euro).

    Echter, toen ik in Leuven studeerde had ik bij kotnet geen download limiet.. als dat bij jou ook zo was zou je wel is kunnen verschieten hoeveel je eigenlijk per dag "download". Het hoeft niet altijd via p2p te zijn, of torrents etc om je verbruikt te zien weg smelten. Alle informatie die van het internet op jouw pc verschijnt = download.

    4GB = 33MB per dag per aansluiting (4 PC's 30 dagen per maand)... daarvoor hoef je niet veel te doen.

  8. #8
    Beginner  
    Geregistreerd
    6 August 2009
    Berichten
    5
    Bedankjes
    0
    Bedankt
    0 keer in 0 posts
    geniaal, merci!

  9. #9
    Erelid   PeterN's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Locatie
    Genk
    Berichten
    9.779
    Bedankjes
    9.879
    Bedankt
    15.592 keer in 6.003 posts
    Btw, het draadloze van telenet moet je niet nemen als het extra kost. Je moet toch voor je 4 aansluitingen zelf een router kopen. Een draadloze router of niet draadloze kost evenveel tegenwoordig. Deze draadloze routers verdelen je internet en hebben achteraan 4 aansluitingen om pc's aan te sluiten via kabel. Daarnaast zijn ze draadloos en kan je nog meer pc's draadloos erbij aansluiten. Denk hierbij dat waar je de mogelijkheid hebt aan te sluiten met kabel, ik dit zou doen. Aansluiting met kabel is stabiel (nooit geen slechte ontvangst etc), de snelheid is groter (met draadloos verlies je wat snelheid) en is eenvoudig op te zetten (geen beveiliging nodig). Draadloze aansluiting gebruik je daar waar je pv mobiel moet blijven en waar het niet mogelijk is de bedrading aan te leggen.

  10. #10
    Geek  
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Hulshout (Antwerpen)
    Berichten
    3.030
    Bedankjes
    59
    Bedankt
    3.145 keer in 2.294 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Frebio Bekijk bericht
    download met een snelheid van 6 Mbps.
    verstuurt en ontvangt maandelijks tot 4 GB aan gegevens

    Is dit goed genoeg? Kheb er geen idee van eigenlijk?
    BasicNet heeft maar 1 GB volume en een downloadsnelheid van 1Mbps!
    Hiermee kom je geen week toe, alhoewel u kunt gebruik maken van "nachtsurfen" (Tussen 00.00 uur en 10.00 uur wordt u volumeverbruik maar voor de helft aangerekend.

    Uw gegevens zijn van ComfortNet en kost € 30,64 per maand.
    J.W.
    Google is uw vriend

  11. De volgende gebruiker bedankt J.W. voor deze nuttige post:

    PeterN ( 6 August 2009)

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. Draadloos adsl router => telenet?
    Door NickB in forum Netwerken en internetproviders
    Reacties: 4
    Laatste bericht: 26 June 2008, 13:42
  2. Linksys router krijgt geen extern telenet IP-adres
    Door ivo1952 in forum Netwerken en internetproviders
    Reacties: 2
    Laatste bericht: 11 March 2007, 20:05
  3. Telenet Internet Mono vs. Telenet ExpressNet
    Door Nikolas in forum Netwerken en internetproviders
    Reacties: 5
    Laatste bericht: 27 January 2006, 20:39
  4. Router instellen voor telenet
    Door Hilaire in forum Netwerken en internetproviders
    Reacties: 2
    Laatste bericht: 30 July 2005, 11:43
  5. Telenet voert werken uit aan Mijn Telenet
    Door Dirkske in forum Netwerken en internetproviders
    Reacties: 2
    Laatste bericht: 15 May 2005, 21:39

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •