Weergegeven resultaten: 1 t/m 5 van 5

Discussie: DVD- of DVD+

  1. #1
    PC-Freak  
    Geregistreerd
    5 April 2008
    Berichten
    1.016
    Bedankjes
    294
    Bedankt
    282 keer in 216 posts

    DVD- of DVD+

    Ik heb een HD-DVD recorder, waarop ik vaak films ed van TV opneem. Wat HD betreft geen probleem, maar de DVD's die ik maak geven vaak bij herbekijking storingen. Nochtans speel ik elke schijf, ter controle, volledig af als ze pas gemaakt is en bewaar ik mijn DVD's altijd in doosjes op een niet vochtige plaats. Ik gebruik TDK of Sony DVD+. Nu is er iemand die beweert dat ik dit probleem niet zou hebben als ik DVD- zou gebruiken. Ik heb verschillende DVD spelers en bij allemaal krijg ik dezelfde problemen, dus ligt het wel degelijk aan de schijven.
    Wie heeft voldoende ondervinding om daar zijn mening over te geven. Met dank, Theo
    Laatst gewijzigd door theo2602; 26 October 2009 om 15:13

  2. #2
    Erelid  
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Berichten
    6.700
    Bedankjes
    1.651
    Bedankt
    8.252 keer in 3.245 posts
    Ik gebruik ook DVD+R en ik moet zeggen dat ik regelmatig ook storingen heb bij het afspelen, die ik op de PC niet heb. Maar ik durf niet te zeggen dat het aan de kwaliteit van de DVD's ligt of aan de -/+ . Schijnt dat dit vroeger wel een rol speelde maar tegenwoordig niet meer.
    Dit lees ik op wiki :
    Een voordeel van de dvd+r is dat deze technisch voor loopt op de dvd-r en dat videobewerken rechtstreeks mogelijk is vanaf een herschrijfbare dvd+r (oftewel een dvd+rw). Dvd-r heeft als voordeel dat het door meer dvd-spelers wordt ondersteund.

  3. #3
    Gevorderd  
    Geregistreerd
    1 July 2009
    Berichten
    141
    Bedankjes
    32
    Bedankt
    73 keer in 55 posts
    probeer eens iets op een CD-r(w ) te zetten, en probeer dit af te spelen op je DVD speler.

    Werkt het? Dan kan het hieraan zeker niet liggen.
    Werkt het niet? Dan heb je een iets kieskeuriger type van DVD speler, welek alleen CD+ en DVD+ aanvaard

    EDIT:nu ik je bericht nog eens herlees (zou dit vaker meoten doen ) zie ik dat je storing hebt, ik denk niet dat dit probleem veroorzaakt kan worden door het gebruik van een CD- (of dvd-)
    (heb er toch nog nooit van gehoord)


    EDIT2: domme welcome smiley hierboven moest dus ( w ) zijn ^^
    Laatst gewijzigd door carl; 27 October 2009 om 08:55 Reden: welcome smilie weggehaald

  4. #4
    PC-Freak  
    Geregistreerd
    5 April 2008
    Berichten
    1.016
    Bedankjes
    294
    Bedankt
    282 keer in 216 posts
    Beste azziplekkus, zelfs op TV zie je vaak dat het programma blijft hangen en dat er 'blokjes' komen. Als het op die professionele DVD spelers kan, zeker op gewone.
    Overigens voor ALLEN: Ik heb VERSCHILLENDE DVD spelers en als op één speler de DVD blijft hangen en er blokjes in beeld komen gebeurt dat bij de andere DVD spelers op dezelfde plaats. Fout ligt dus ZEKER in de DVD.
    Laatst gewijzigd door theo2602; 27 October 2009 om 09:34

  5. #5
    Erelid  
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Berichten
    6.700
    Bedankjes
    1.651
    Bedankt
    8.252 keer in 3.245 posts
    Als je zo zeker bent koop dan gewoon andere DVD's en probeer het uit. Komt de storing mss niet voort uit het bezig zijn met andere dingen op de PC tijdens het decoderen/branden...

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •