Weergegeven resultaten: 1 t/m 4 van 4
  1. #1
    Beginner  
    Geregistreerd
    2 September 2009
    Berichten
    4
    Bedankjes
    0
    Bedankt
    0 keer in 0 posts

    email van telenet adres ontvangen via belgacom-lijn

    Ik heb op mijn thuisadres nog voor mijn zaak startte, een emailadres aangemaakt + een website. Aangezien dat het adres een info@naamvandefirma.eu is, wens ik deze natuurlijk te behouden. Dit is op ons telenet abonnement thuis aangemaakt.

    Nu heb ik een kantoor gevonden en daar ligt reeds Belgacom, dus de eenvoudigste manier is om deze lijn terug open te stellen. Dit gebeurt op 21/09.

    Nu vraag ik me af of het mogelijk zou zijn om dan toch die mail van de info te ontvangen via die lijn van Belgacom.

    Ik weet wel dat op andere telenetabonnementen in die mail gemakkelijk kon binnenhalen als volgt, bv op mijn werk. Ik exporteerde mijn account zodat ik een .iaf bestandje had en dat zette ik op een usb-stick, en dan op het werk importeerde ik die account. Maar daar hebben ze ook telenet natuurlijk.

    Zou ik het op deze manier ook kunnen als ik internet via Belgacom heb?

  2. #2
    Erelid   carl's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 June 2006
    Locatie
    Halle/Gent
    Berichten
    2.409
    Bedankjes
    1.846
    Bedankt
    1.827 keer in 1.102 posts
    Zolang je je telenet abbonnement niet opzegt blijf je de webruimte en mailboxen behouden. Wanneer je je telenet abbonnement opzegt zullen deze services stopgezet worden (mogelijk kan je deze ter betaling voortzetten maar daar ben ik niet zeker van).

    Om toegang te hebben tot je mails of website heb je doodgewoon een internetverbinding nodig. Of dat nu kabel, telefoonlijn, 3G, ... is maakt niet uit. De provider ook niet. Je gebruikt de internetlijn tenslotte om op de server van telenet je gegevens te raadplegen. Op de website van telenet kan je je aanmelden op webmail met je email adres en gekozen wachtwoord. (dit is wel op voorwaarde dat je e-mail adres bij telenet aangemaakt is ! als dit via hotmail, gmail, ... gaat moet je op die website wezen.

    PS: ik verplaats deze even omdat hij eerder thuis hoort in netwerken daar het gaat over een verbinding/abbonnement, niet over software.
    Laatst gewijzigd door carl; 2 September 2009 om 15:32

  3. #3
    Gevorderd   monne's schermafbeelding
    Geregistreerd
    12 May 2005
    Locatie
    Mechelen
    Berichten
    451
    Bedankjes
    616
    Bedankt
    1.623 keer in 374 posts
    Je kan eenvoudig je website verplaatsen naar een ander hostbedrijf (de naam is jouw eigendom) en dan kan je de mails doorsturen naar je belgacom adres. Je website blijft dan ook behouden.
    Trouwens Telenet is vrij duur qua hosting voor hetgeen ze bieden.

  4. #4
    Erelid   PeterN's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Locatie
    Genk
    Berichten
    9.779
    Bedankjes
    9.879
    Bedankt
    15.592 keer in 6.003 posts
    Ik denk dat het niet de bedoeling is telenet op te zeggen. Deze aansluiting met email en webruimte blijft thuis bestaan. Men wil gewoon via een andere provider telenet mail kunnen lezen.

    Via webmail zoals Carl beschrijft kan je eender waar je emails lezen.
    Maar als je echt email wil binnentrekken in bv outlook, dan denk ik niet dat het zal lukken. Ik heb het eens ooit geprobeerd en ik kreeg het altands niet voor elkaar. De pop3 server in.telenet.be krijg je niet te pakken volgens mij op een andere provider.

  5. De volgende gebruiker bedankt PeterN voor deze nuttige post:

    carl ( 3 September 2009)

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. animaties bewegen niet in ontvangen email
    Door Yvan in forum Internet
    Reacties: 7
    Laatste bericht: 28 March 2007, 18:06
  2. email ontvangen op pc en laptop
    Door jaenke in forum Internet
    Reacties: 5
    Laatste bericht: 27 April 2006, 20:57
  3. Email ontvangen in Outlook
    Door Ginola in forum Internet
    Reacties: 1
    Laatste bericht: 22 February 2006, 02:17
  4. email adres
    Door gert300 in forum Internet
    Reacties: 16
    Laatste bericht: 14 November 2005, 22:40

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •