Weergegeven resultaten: 1 t/m 2 van 2
  1. #1
    Up-to-date  
    Geregistreerd
    5 July 2007
    Berichten
    20
    Bedankjes
    30
    Bedankt
    8 keer in 7 posts

    Domeinnaam laten verwijzen naar iets anders dan een IP? (1-eurohost.com)

    Hoi,

    ik heb een domeinnaam geregistreerd (bij 1-eurohost.com), maar heb al een server die ik kan gebruiken. Het enige probleem is, dat de site waar het domeinnaam bij hoort in een map op die server staat, en ik dus niet het zuivere ip-adres van de hele server kan gebruiken, om de domeinnaam naar te laten verwijzen. (Er staat ook een andere site op, met zijn eigen domeinnaam, die wel naar het ip-adres verwijst.)

    Weet er iemand of het mogelijk is om die domeinnaam naar een map (in dit geval: http://82.171.27.14/musicologica/ of http://www.milenec.be/musicologica/) te laten verwijzen? Want telkens als ik dat invul op het Control Panel, krijg ik een foutmelding, dat ik enkel en alleen een ip-adres mag invullen...

    Vriendelijke groeten en hopend op het beste,

    Niels

  2. #2
    Gevorderd   downagain's schermafbeelding
    Geregistreerd
    27 November 2006
    Locatie
    Kempen
    Berichten
    140
    Bedankjes
    2
    Bedankt
    55 keer in 50 posts
    Bij eurohost moet je de nameserver (DNS server) ingeven. Je zegt dat je al een server hebt.. bedoel je dan een 1) shared hosting, of 2) een dedicated server?

    Ik denk dat je een shared hosting hebt. Bijgevolg zal de hostingsmaatschappij voor jou al een DNS server opgezet hebben, en moet je cia het CPanel enkel jouw domeinnaam ingeven.

    Als iemand dan naar jou site surft (www.milenec.be) gebeurt het volgende:
    (DNS werkt altijd van voor naar achter)
    1. Een van de DNS RouteServers wordt gecontacteerd om het IP adres te komen van de ".be" DNS server.
    2. Vervolgens wordt de belgische DNS server gecontacteerd om te vragen wat het IP adres is van de "milinec.be" site. Via het control panel bij 1-eurohost.com heb jij ingegeven dat deze moet gaan kijken naar het IP adres van de DNS server die jou hostingsmaatschappij voorziet.
    3. De DNS server van jou hostingsmaatschappij kent dan weer de webserver waar jouw shared hosting geplaatst is (www.milinec.be is te vinden op 82.171.27.14).
    4. De server (met adres 82.171.27.14) wordt gecontacteerd, en de apache (of andere) webserver weet dat www.milinec.be verwijst naar een bepaalde directory op de server.

  3. De volgende gebruiker bedankt downagain voor deze nuttige post:

    ultddave (16 September 2009)

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. met een foto eens iets anders maken
    Door Swatje in forum Grafisch algemeen
    Reacties: 11
    Laatste bericht: 15 August 2008, 11:47
  2. Iets anders dan messerger live
    Door Elias in forum Internet
    Reacties: 7
    Laatste bericht: 17 October 2007, 19:35
  3. Van word naar excel verwijzen
    Door ootje in forum Office
    Reacties: 6
    Laatste bericht: 11 February 2006, 19:37

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •