Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 21
  1. #1
    Expert   teken's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Berichten
    791
    Bedankjes
    199
    Bedankt
    111 keer in 79 posts

    Antivirus kopen maar welke ?

    welke bevelen jullie aan ? avg of kaspery ?
    norton is overbodig zwaar en piekt alle ram die hij kan. die moet ik niet.

    dus welke van de 2 zou ik kopen...hm

    thnx alvast

  2. #2
    Erelid   Emphyrio's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 April 2008
    Locatie
    Mechelen, Belgiê
    Berichten
    668
    Bedankjes
    317
    Bedankt
    583 keer in 266 posts
    Hoi Teken,

    Ikzelf zou gaan voor Avira AntiVir Personal Free. Lekker licht en gemakkelijk in het gebruik.

    Emphyrio
    ASAP & Unite Member

  3. De volgende gebruiker bedankt Emphyrio voor deze nuttige post:

    Adnilleke (20 November 2009)

  4. #3
    Gevorderd   downagain's schermafbeelding
    Geregistreerd
    27 November 2006
    Locatie
    Kempen
    Berichten
    140
    Bedankjes
    2
    Bedankt
    55 keer in 50 posts
    Ik heb goeie ervaringen met Kaspersky

  5. #4
    Expert   strikerfox's schermafbeelding
    Geregistreerd
    30 May 2005
    Locatie
    wervik
    Berichten
    581
    Bedankjes
    125
    Bedankt
    292 keer in 202 posts

    Glimlach nod32

    Ik gebruik al jaren nod32 antivirus(eset)voor mij een van de betere.
    Eagle pass

  6. #5
    Beginner  
    Geregistreerd
    20 November 2009
    Berichten
    2
    Bedankjes
    2
    Bedankt
    6 keer in 2 posts
    Hallo Teken


    Om even in te pikken op jouw feedback op Norton. Sinds de 2009 editie heeft Symantec zijn best gedaan om de impact ervan naar omlaag te brengen. Enkele weken geleden hebben we Norton Internet Security 2010 gelanceerd, welke daar nog meer rekening mee houdt. Dit is door onafhankelijke testagentschappen getest en erkend.

    Hier in België zijn er trouwens ook journalisten die met de software aan de slag geweest zijn. Op Computertaal vind je bvb. het verslag van Peter D'Hollander: http://computertaal.info/2009/11/07/...y-2010-getest/.

    Hopelijk kan Peter jou overtuigen van de vernieuwde mogelijkheden van Norton Internet Security. Als je vragen hebt over het product kan je ze hem steeds zelf stellen in het reactie-veld.

    Groetjes

    Pieter De Wit
    voor Symantec's consumentenproducten Norton
    Laatst gewijzigd door pieterdewit; 20 November 2009 om 14:01 Reden: typos

  7. De volgende 4 gebruikers bedanken pieterdewit voor deze nuttige post:

    Nostradamus (20 November 2009), peenif (21 November 2009), PeterN (20 November 2009), ultddave (20 November 2009)

  8. #6
    Gevorderd  
    Geregistreerd
    3 November 2007
    Berichten
    244
    Bedankjes
    25
    Bedankt
    69 keer in 48 posts
    De virusscanner/Internet Security die mijn grote voorkeur heeft is Norton Internet Security 2010. NIS 2010, omdat het eigenlijk gewoon alles bevat wat een virusscanner nodig heeft. Het detecteert virussen, spyware, rootkits, wormen, Trojan horses, backdoors, trailers, jokers en etc. Het heeft inbraakbeveiliging, een tweerichting firewall, ID-guard, antiphishing, netwerkbeveiliging, botnetbescherming, browserbeveiliging, websiteverificatie, antispam etc.

    NIS 2010 is tevens uitgerust met de nieuwe SONAR-technologie. SONAR staat voor Symantec Online Network for Advanced Response en dit is real-time beveiliging die met behulp van heuristische detectie nieuwe dreigingen kan herkennen.

    Wat ook een groot voordeel is dat ze door een hun eigen technologie (Norton Insight-technologie) de scantijd heel erg kunnen verkorten! Het grootste voordeel aan dit Norton pakket vind ik dat het gewoon echt stukken sneller is. Echt geweldig in vergelijking met vorige pakketten.

    CPU-gebruik / periode 90 minuten (geel is Norton)



    Geheugengebruik / periode 90 minuten (geel is Norton)



    Norton Internet Security 2009


    __________________________________________________ _____________________

    Norton Internet Security (NIS 2009/2010) is qua werking en lay-out niet te vergelijken met eerdere versies van Norton. Is veel geavanceerder, sneller en beter. Er zit zelfs een speciale modus op voor gamers. Mijn geplaatste afbeeldingen zijn van NIS 2009.
    --------------------------------------------------------------------------------
    Norton Internet Security_Stille modus
    Norton Internet Security biedt een groot aantal oplossingen en functies voor de afhandeling van virussen en andere beveiligingsbedreigingen. Norton Internet Security laat u ook via waarschuwingen en meldingen weten hoe virussen en andere beveiligingsbedreigingen worden gedetecteerd en opgelost. Wanneer u belangrijke taken op uw computer uitvoert, wilt u waarschijnlijk geen waarschuwingsberichten ontvangen. In Stille modus worden waarschuwingen en meldingen onderdrukt, en de meeste achtergrondactiviteiten tijdelijk onderbroken. Als Norton Internet Security een beveiligingsbedreiging detecteert wanneer Stille modus is ingeschakeld, wordt de waarschuwing niet weergegeven maar wordt een toepasselijke actie ondernomen om uw computer te beschermen.

    Wanneer u een film bekijkt, games speelt of een presentatie geeft, wordt de toepassing vaak uitgevoerd op het volledige scherm. Norton Internet Security detecteert dat de toepassing op het volledige scherm wordt uitgevoerd en gaat over op de Stille modus. Minimale achtergrondactiviteit verzekert optimale prestaties van uw computer.

  9. De volgende 3 gebruikers bedanken De Hulk voor deze nuttige post:

    peenif (21 November 2009), pieterdewit (20 November 2009), ultddave (20 November 2009)

  10. #7
    Administrator   ultddave's schermafbeelding
    Geregistreerd
    24 June 2006
    Locatie
    Genk
    Berichten
    1.527
    Bedankjes
    5.389
    Bedankt
    2.577 keer in 1.271 posts
    @Pieter;

    Ik vraag me af in hoevere journalisten zoals Peter D'Hollander die geen informatica/ICT studies heeft gedaan, een goede review kan schrijven over een virusscanner?

    http://www.linkedin.com/pub/peter-d-hollander/1/a40/306

    Education
    - Institute of Children's Literature
    - Academie voor Schrijfkunst
    - 'Karel de Grote' Hogeschool Antwerpen
    Want opzich is het gewoon een review over de GUI & het uitleggen van de basisfeatures van een virusscanner (Want hij spreekt daar over rootkitdetectie, maar dat zit tegenwoordig al in bijna alle virusscanners). U zal normaal gezien wel Usability tests hebben laten uitvoeren door mensen met meer kennis van zaken, doorheen het ontwikkelingsproces. Ik denk dat het beter is om die mensen een soort review te laten schrijven. (En desnoods een journalist vragen om die reviews te bekijken en te herschrijven in leesbare taal).

    Zodat er meer specifieke technische informatie in de artikels staan.

    PS: Ik bedoel niet dat de review slecht geschreven is. Maar ik bedoel dat de review weinig inhoud bevat. Het is allemaal nogal vaag, zoals "minder geheugenverbruik". Hoeveel minder? Ten opzichte van welk programma? Ten koste van wat is er minder verbruik? Of steunt het vooral op het feit van de nieuwe hardware? Waardoor mensen met oude hardware dus eigenlijk geen snelheidswinst zullen ervaren,...

    @DeHulk; Handige post

    Mvg,
    Dave
    "Friendship. It's the hardest thing in the world to explain. It's not something you learn in school. But if you haven't learned the meaning of friendship, you really haven't learned anything." ~ Muhammad Ali

  11. De volgende 3 gebruikers bedanken ultddave voor deze nuttige post:

    peenif (20 November 2009), pieterdewit (20 November 2009), wolfskin (21 November 2009)

  12. #8
    Erelid   Emphyrio's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 April 2008
    Locatie
    Mechelen, Belgiê
    Berichten
    668
    Bedankjes
    317
    Bedankt
    583 keer in 266 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pieterdewit Bekijk bericht
    Pieter De Wit
    voor Symantec's consumentenproducten Norton
    Tja
    ASAP & Unite Member

  13. De volgende 3 gebruikers bedanken Emphyrio voor deze nuttige post:

    peenif (21 November 2009), ultddave (20 November 2009), wolfskin (21 November 2009)

  14. #9
    Beginner  
    Geregistreerd
    20 November 2009
    Berichten
    2
    Bedankjes
    2
    Bedankt
    6 keer in 2 posts
    @ultdave

    Die vraag mag je hem uiteraard steeds zelf stellen. Ik geef echter graag een Belgische site door als referentie.

    Het staat je voor alle verdere info vrij om via Google andere tests op te zoeken als je graag meer technische info wenst.

    @emphyrio

    Inderdaad

  15. De volgende 2 gebruikers bedanken pieterdewit voor deze nuttige post:

    peenif (21 November 2009), ultddave (20 November 2009)

  16. #10
    Sarana
    Gast
    Op mijn pc die ik aankocht in januari stond Norton Internet Security 2009 als testprogramma.
    Ik stond in het begin ook heel sceptisch tegenover Norton wegens alle negatieve berichtgeving over het feit dat Norton je halve pc platlegt.

    Wel ik was blij verrast over de versie van 2009.
    Sterk positieve punten die ik vond:
    - het systeem draait op de achtergrond zonder dat je er ook maar iets van merkt. Werkelijk geen enkele vertraging kon ik waarnemen.
    -het systeem valt je niet lastig met allerlei berichtjes die te pas en te onpas opduiken en vraagt je niet telkens om advies of je iets wel of niet wil toelaten.
    -het detecteert echt heel veel en kan het ook werkelijk van je pc halen.
    -het scannen verloopt snel.


    Het enige nadeel vond ik de aankoopprijs en het feit dat je dat bedrag elk jaar opnieuw moet ophoesten.

    Toen de gratis versie verviel heb ik me Bitdefender Internet Security, deze is 3 jaar werkzaam, laten aansmeren en tegenover Norton is dit toch wel heel veel minder.
    De scans duren heel lang. De menu's zijn onoverzichtelijk en de lay-out lijkt werkelijk nergens naar. Het systeem geeft constant vervelende pop-up berichten en laat af en toe toch vrolijk een virus binnenwandelen. Als het een virus vindt kan het soms niet verwijderd worden.

    Dus nu snap ik het enorme prijsverschil en ik denk er dan ook serieus over na deze terug naar Norton over te schakelen.

    @teken: Je kan een proefversie van Kaspersky downloaden:
    http://www.kaspersky.com/internet_security_trial
    Pas als iets op je eigen pc draait weet je of het je ligt of niet. Wat voor de ene een snelle en goede scanner is is het daarom nog niet voor de ander denk ik. Veel heeft ook met je eigen verwachtingen te maken.
    Laatst gewijzigd door Sarana; 20 November 2009 om 19:47

  17. De volgende 2 gebruikers bedanken Sarana voor deze nuttige post:

    peenif (21 November 2009), ultddave (20 November 2009)

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. Welke zou ik kopen de.....?
    Door ghost in forum Fotografie
    Reacties: 10
    Laatste bericht: 11 August 2008, 18:46
  2. Nieuwe pc kopen maar probleempje
    Door belgiumW in forum Volledige systemen, laptops en netbooks
    Reacties: 1
    Laatste bericht: 9 October 2007, 16:08
  3. Welke kopen ?
    Door arachnox in forum Opslagmedia
    Reacties: 3
    Laatste bericht: 24 June 2007, 18:30
  4. Welke server kopen?
    Door jekrussek in forum Netwerken en internetproviders
    Reacties: 9
    Laatste bericht: 16 October 2006, 23:02
  5. Reacties: 2
    Laatste bericht: 21 December 2005, 20:40

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •