Weergegeven resultaten: 1 t/m 9 van 9

Discussie: Setpoint 2.12b

  1. #1
    Beginner  
    Geregistreerd
    11 May 2005
    Berichten
    2
    Bedankjes
    1
    Bedankt
    6 keer in 2 posts

    Setpoint 2.12b

    Beste allen

    Weet vooral ik ben een beginner en een leek in alle pc termen en uitspraken.

    Al 2 weken op sukkel.
    Plots kon ik niet overschakelen naar andere vensters en kon ik taakbeheer ook niet openen, zodoende dat ik telkens moest afsluiten-herstarten.
    Maar toen ik wilde typen werkte mijn draadloos toetsenbord niet meer maar nog enkel muisbewegingen.
    Kombinatie draadloos toetsenbord en muis Logitech LX300.
    Kreeg ook melding logitech destopmessenger "lacks a"-" (in the id separator)
    LDM na veel moeite verwijderd met eror wizerd daar cclaener er niets over vond. Ook had ik in opstart programs voordien nog LDM zien staan en heb ik dit uitgevinkt. Deze vervelende melding krijg ik dus niet meer.
    Ik weet niet wat LDM doet en of ik dit echt nodig heb of zomaar terug kan herinstalleren. Of werkt dit samen met WLM en is er daar soms ook nog een verborgen probleem(heb serdertdien nog niet met webcam gewerkt)
    Probleem is nu nog altijd mijn toetsenbord. Ongeveer 3 jaar oud.
    Setpoint al enkele keren dé- en terug geinstaleerd. Ik krijg telken maar het tablad van de muis en niet meer van toetsenbord,ook na update naar 4.80. Soms wilde het ledje van de ? (verdelerer niet aangaan, maar dus bij op connect onderaan toetsenbord te drukken word er schijnbaar geen verbinding ermee tot stand gebracht. (De batterijen duiden voldoende spanning aan)
    Heb nu ook program geinstaleerd om optimale drivers te instaleren. Nog steeds geen sucses.
    Ik kan nu toch normaal werken met mijn oud compaq toetsenbord en muis, maar zodra ik draadloos wil gaan terug de problemen zoals gemeld van vensters niet meer te kunnen sluiten en te switschen, taakbeheer, toetsenbord.
    Bijgevoegde bestanden Bijgevoegde bestanden

  2. #2
    Erelid  
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Berichten
    6.700
    Bedankjes
    1.651
    Bedankt
    8.252 keer in 3.245 posts
    Plaats eens een HijackThislogje in dat forumgedeelte

  3. #3
    mam@minatica   compuchrisje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Waasland
    Berichten
    18.844
    Bedankjes
    15.657
    Bedankt
    37.036 keer in 15.353 posts
    LDM (Logitech Desktop Messenger) is een beheersprogramma voor je toetsenbord en muis combinatie. En ja, die kan behoorlijk van zijn oren maken. Het heeft dus vooral te maken met de manager en niet je toetsenbord op zich denk ik.
    Kijk even bij je opstartitems. Dit doe je door in het startmenu op Uitvoeren te klikken en daar

    msconfig

    in te tikken en op OK te klikken.

    In het nieuwe venster selecteer je de tab 'Opstarten'. Haal daar alle vinkjes weg die te maken hebben met LDM of Logitech Manager. Klik dan op 'Toepassen'; je zal nu moeten rebooten (pc heropstarten), dan zou die melding al weg moeten zijn, maar je krijgt er een nieuwe bij ivm de aanpassing van je opstartconfiguratie. Zet daar een vinkje in het hokje voor '... iets met opstarten' en klik op OK.
    Je kan LDM gerust deïnstalleren en zo laten, zolang muis en toetsenbord werken toch.

    Maar voor alle zekerheid: volg ook maar de raad van g_man op. Er zal wel wat ruimwerk nodig zijn.

    Helpers altijd welkom! Contacteer één van onze admins voor meer info.

  4. #4
    Gevorderd   Iced Dragon's schermafbeelding
    Geregistreerd
    8 November 2007
    Locatie
    Gent
    Berichten
    438
    Bedankjes
    281
    Bedankt
    248 keer in 182 posts
    setpoint durft inderdaad soms nogal eens raar te doen.
    Extinctie door geen ethische drift

    "It is far better to grasp the universe as it really is, than to persist in delusion, however satisfying and reassuring." - Carl Sagan

  5. #5
    Erelid  
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Berichten
    6.700
    Bedankjes
    1.651
    Bedankt
    8.252 keer in 3.245 posts
    Mss een overbodige vraag, maar welk OS heb je?
    Ik zit met een cordless desktop, waarvan de buttons ook dienst weigeren sinds de komst van vista... met XP geen probleem. Heeft het daar mss mee te maken?
    Beter ten halve gekeerd dan helemaal verkeerd.

  6. #6
    Erelid   PeterN's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Locatie
    Genk
    Berichten
    9.779
    Bedankjes
    9.879
    Bedankt
    15.592 keer in 6.003 posts
    Ik heb nog een oud logitech draadloos toetsenbord/muis combinatie, nog van de tijd dat er geen type nr's werden aangegeven en enkel 'cordless keyboard' noemde Deze werkte zowel op Vista 64 bit en nu op Windows 7 nog steeds . Ik moet erbij vertellen dat ik wel nooit al die software heb zitten installeren en het gewoon gebruik. Zonder de meegeleverde software werken zelfs in windows 7 nog steeds de knoppen voor email, favo, cd afspelen en al die andere aparte knoppen die op het toetsenbord staan
    Dus waarom al die dingen installeren die enkel weer residentieel draaien en plaats innemen.

    De muis heeft het na jaren dienst begeven, waardoor ik een andere aparte draadloze muis nu heb, maar het keybord heb ik nog steeds


  7. #7
    Erelid   peenif's schermafbeelding
    Geregistreerd
    6 December 2005
    Locatie
    De mooiste stad van Vlaanderen : Brugge
    Berichten
    5.084
    Bedankjes
    26.621
    Bedankt
    15.012 keer in 5.620 posts
    Met die setpoint stuff niks dan problemen gehad...sinds lang eraf gesmeten en die MX laser muis en diNovo Edge toetsenbord werken perfect met alles erop en eraan.

  8. De volgende gebruiker bedankt peenif voor deze nuttige post:

    PeterN (21 November 2009)

  9. #8
    Administrator   ultddave's schermafbeelding
    Geregistreerd
    24 June 2006
    Locatie
    Genk
    Berichten
    1.527
    Bedankjes
    5.389
    Bedankt
    2.577 keer in 1.271 posts
    Ik gebruik al 1 jaar een logitech toetsenbord + muis die verbonden zijn via bluetooth aan een ontvanger (met USB aansluiting). Ik heb ook setpoint op de PC staan om het LCD display & batterij niveau te regelen, en alles werkt goed (ik gebruik vista).

    Ik heb daarvoor alleen de software van de CD geinstalleerd die erbij zat. Het enige wat ik soms heb is dat het toetsenbord of muis niet goed reageert. En dan trek ik gewoon even die USB aansluiting uit, en steek ik die terug in. En dan werkt alles goed. Ofwel duw ik op de "reconnect" knop op de muis/toetsenbord zelf.

    Greetz,
    Dave
    "Friendship. It's the hardest thing in the world to explain. It's not something you learn in school. But if you haven't learned the meaning of friendship, you really haven't learned anything." ~ Muhammad Ali

  10. #9
    Erelid   PeterN's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Locatie
    Genk
    Berichten
    9.779
    Bedankjes
    9.879
    Bedankt
    15.592 keer in 6.003 posts
    Ondertussen zijn ze wel officieel voor de lx 300 aan versie 4.72 voor setpoint. Mss eens updaten Wel opletten dat je de juiste versie neemt voor uw besturingssysteem.

  11. De volgende gebruiker bedankt PeterN voor deze nuttige post:

    peenif (22 November 2009)

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •