Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 12
  1. #1
    Expert   Y-Ssin's schermafbeelding
    Geregistreerd
    6 October 2008
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    504
    Bedankjes
    337
    Bedankt
    125 keer in 116 posts

    Windows 7 64-bits ja/nee?

    Ik heb een laptop(hp dv7 1165eb) met 4GB ram. Momenteel staat er een vista home premium 32-bits op diek er dan by heb gekrege met de aankoop. Maar kben vanplan om er binnekort een windows 7 ultimate op te zetten, maar ktwijfel of ik nu een 32 of een 64bits moet nemen. 64bits zou wel beter zijn om die 4GB te benutten, maar kheb gehoord dat 64bits OSen soms moeilijkheden hebben met het goed kunnen draaien van programma's en games.... Ik ken iemand die bv moeilijkheden had om visual studio op zn vista 64bits te draaien, en kheb dat programma ookwel nodig...
    Of is dit mss allemaal verholpen in windows 7??
    Kan iemand me helpen met deze beslissing?
    Thnx
    ----Een bedankje kan af en toe geen kwaad----

  2. #2
    Gevorderd   Maxstar's schermafbeelding
    Geregistreerd
    13 October 2008
    Berichten
    164
    Bedankjes
    115
    Bedankt
    352 keer in 186 posts
    Ik zou zeker eens de Windows 7 upgrade advisor draaien, dan krijg je eventuele problemen in één oog opslag te zien.

    Verder adresseert een 32 Bit versie wel tot 4GB alleen krijg je maar 3.x GB te zien.
    Een 64 bit versie kan tot 128GB adresseren.

    Om welke versie van Visual Studio gaat het precies.?

    Groet Maxstar

  3. #3
    Up-to-date  
    Geregistreerd
    25 November 2007
    Berichten
    97
    Bedankjes
    22
    Bedankt
    16 keer in 12 posts
    ben na een crash overgestapt naar nieuwe pc (vorige was 7 jaar oud) met windows7 64bit versie. Had ik op voorhand geweten dat het installeren van sommige programma's zoveel problemen geeft had ik de 32bit genomen. Probleem is dat zoiets in een grote winkel niet meegedeeld wordt, bij een kleine pc-winkel krijg je nog wel wat extra info.
    Ik heb het opgelost door een virtuele XP 32bit onder windows7 64bit te laten draaien.
    Enkele de externe hardware geeft nog wat problemen.
    Dus moraal van het verhaal,heb je die 64 bit wel nodig? Want anders vind ik het nog te vroeg.
    Keerzijde is dan weer dat binnen een bepaalde tijd de 64bit standaard is, en de softwareproducenten zich wel moeten aanpassen.

  4. #4
    Gevorderd  
    Geregistreerd
    1 July 2009
    Berichten
    141
    Bedankjes
    32
    Bedankt
    73 keer in 55 posts
    Ik draai hier de RC windows 7 64 bit, en ik heb geen problemen met programma's die niet werken.
    (behalve dan software van 10 jaar oud fzo)

  5. #5
    Up-to-date  
    Geregistreerd
    25 November 2007
    Berichten
    97
    Bedankjes
    22
    Bedankt
    16 keer in 12 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door azziplekkus Bekijk bericht
    Ik draai hier de RC windows 7 64 bit, en ik heb geen problemen met programma's die niet werken.
    (behalve dan software van 10 jaar oud fzo)
    dat is een beetje het probleem tegenwoordig, als bedrijf krijg je bepaalde software bij aanschaf van bepaalde machines. En die doen perfect hun werk nog ongeacht de leeftijd. En die installeren op een 64 lukt gewoon niet.
    En niet alleen software, maar hardware geeft soms problemen.Om maar een voorbeeld te geven, wij draaien 2 progs die beveiligd zijn door een sleutel op de parallelle poort. Converter via usb lukt niet, moet je nu maar eens op zoek gaan naar een pc die dat nog heeft. Het bestaat nog wel, maar je moet er op voorhand wel rekening me houden.
    Maar kan me voorstellen dat je als particulier de recente uptodate programma's gebruikt dit minder een probleem geeft om onder 64 te draaien. Meestal zijn dat progs die door veel gebruikers aangekocht worden en de softwareaanpassingen volgen dan iets sneller de vernieuwingen van het Operating System (lees Windows).

    grtz
    Rudi
    Laatst gewijzigd door R3G; 22 November 2009 om 21:29

  6. #6
    Administrator   ultddave's schermafbeelding
    Geregistreerd
    24 June 2006
    Locatie
    Genk
    Berichten
    1.527
    Bedankjes
    5.389
    Bedankt
    2.577 keer in 1.271 posts
    Ik draai Microsoft Visual Studios 2008 op Windows Vista 64bit voor anderhalf jaar. Geen probleem gehad bij de installatie, en ik gebruik het dagelijks, en ook in het gebruik geen problemen gehad tot nu toe.

    Mvg,
    Dave
    Laatst gewijzigd door ultddave; 22 November 2009 om 22:58
    "Friendship. It's the hardest thing in the world to explain. It's not something you learn in school. But if you haven't learned the meaning of friendship, you really haven't learned anything." ~ Muhammad Ali

  7. #7
    Erelid   PeterN's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Locatie
    Genk
    Berichten
    9.779
    Bedankjes
    9.879
    Bedankt
    15.592 keer in 6.003 posts
    De problemen aangehaald mag je wel niet verwarren

    Overstappen van xp naar windows 7 geeft problemen voor sommige hard en software. Dat is meestal niet te wijten aan 32 of 64 bit. Diegene die de overstap van xp naar vista al hadden gemaakt hebben dit al tegengekomen en kunnen nu zonder veel problemen overstappen naar win7.
    De problemen die R3G aanhaalt zijn waarschijnlijk problemen met oude hard en software. Deze problemen zou hij ook hebben als hij naar vista 32 bit zou zijn gegaan. Er is een groot verschil tss xp en de nieuwere bedrijfsystemen. Microsoft heeft geleerd uit de release van Vista dat het nodig is de oude soft en hardware nog een kans te geven, vandaar dat Windows 7 ultimate je nog de optie geeft xp virtueel te draaien. Dit is een noodoplossing en het enige wat je koopt hiermee is tijd.

    Ik ben een maand nu overgestapt van vista 64bit naar windows 7 64 bit. De overgang ging soepel (zoals ik hier boven al schreef was dit niet het geval bij de overgang xp naar vista) Alles werkt prima in de 64 bit versie. Ook games ed werken goed onder 64 bit als we spreken over de games sinds vista 64 bit uit is.
    Oude software van 7 jaar geleden kan problemen geven, maar meestal hebben die ook al problemen op de huidige 32 bit versies

    @Maxstar: 32 bit systemen kunnen idd 4GB adresseren maar doordat io ed ook een adres nodig heeft heb je maar +-3GB ter beschikking. 4GB in je pc heeft dus geen zin want die laatste GB zit er voor spek en bonen in
    64 bit systemen kunnen wel het volledige geheuhgen adresseren en benutten.

    Ter info: Windows 7 zal het laatste bedrijssysteem zijn dat microsoft nog in 32 bit versie zal uitbrengen.

  8. De volgende 2 gebruikers bedanken PeterN voor deze nuttige post:

    Baloeke (23 November 2009), slijkdabberke (24 November 2009)

  9. #8
    Gevorderd   slijkdabberke's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 June 2005
    Berichten
    368
    Bedankjes
    37
    Bedankt
    64 keer in 41 posts
    hier ook geen probleem
    ongeveer een maand windows 7 64 bit
    op een pc met harde waren van +/- 5 jaar oud
    draai wel geen games , dus daar kan ik niet over meespreken

  10. #9
    Up-to-date   JBL173's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 October 2009
    Locatie
    kortrijk
    Berichten
    13
    Bedankjes
    2
    Bedankt
    14 keer in 8 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Maxstar Bekijk bericht
    Ik zou zeker eens de Windows 7 upgrade advisor draaien, dan krijg je eventuele problemen in één oog opslag te zien.

    Verder adresseert een 32 Bit versie wel tot 4GB alleen krijg je maar 3.x GB te zien.
    Een 64 bit versie kan tot 128GB adresseren.

    Om welke versie van Visual Studio gaat het precies.?

    Groet Maxstar
    Ja, zeker eens de Windows 7 upgrade advisor laten draaien, heb een HP pc gekocht en deze is nog geen jaar oud. Heb ook die Windows 7 upgrade advisor laten draaien, resultaat, mijn pc is niet geschikt. Nochthans een intel core 2 quad 2.33Ghz en 5 GB ram

  11. #10
    Erelid   PeterN's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Locatie
    Genk
    Berichten
    9.779
    Bedankjes
    9.879
    Bedankt
    15.592 keer in 6.003 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JBL173 Bekijk bericht
    Ja, zeker eens de Windows 7 upgrade advisor laten draaien, heb een HP pc gekocht en deze is nog geen jaar oud. Heb ook die Windows 7 upgrade advisor laten draaien, resultaat, mijn pc is niet geschikt. Nochthans een intel core 2 quad 2.33Ghz en 5 GB ram
    Daar moet dan toch een reden bij staan waarom? Welk type HP juist want dit vind ik toch wel straf.

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. probleem windows mail (vista 64 bits)
    Door frietje in forum Internet
    Reacties: 1
    Laatste bericht: 10 August 2008, 19:23
  2. Windows Vista 32 Bits
    Door franky in forum Windows
    Reacties: 2
    Laatste bericht: 22 May 2007, 00:03

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •