Hallootjes,

Enkele dagen geleden heb ik Windows 7/64 geinstalleerd. Geen probleem, alles werkt vlot en toch stel ik mij vragen of deze installatie wel gebruik maakt van mijn Raid opzet in de bios.
Met het moederbordboekje bij de hand heb ik een Raid Array geconfigureerd en dat ziet er goed uit voor de eerste keer dat ik dit doe. Het is een Raid 0 (striped, size 128KB) op twee samsung HD642JJ.
De vraag is: hoe kan ik nu weten of windows de data mooi verdeelt over de beide harde schijven? Bestaat er een middel tot controle in Windows, iets als een test of een tekstje of een kleurtje...?
Ik stel deze vraag omdat ik vind dat het hele gebeuren niet extra veel sneller gaat dan Vista. Windows 7 gaat wel vlot maar ik had de snelheidswinst hoger voorgesteld nu ik Raid 0 heb ingesteld.
Het betreft een Gigabyte EP45-DS3R moederbord met een ICH10R. (82801JR South Bridge).
En is het waar dat men met Windows7/64 de Intel ICH10R Sata Raid Controller niet meer moet installeren als men het schermpje met Load Driver krijgt? Op dit schermpje heb ik, te lange laatste en na vergeefse pogingen om een Raid controller te vinden die aanvaard werd, op Next geklikt en de installatie begon!