Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 16

Discussie: linksys WRT150N

  1. #1
    Gevorderd   gideon's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 March 2006
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    417
    Bedankjes
    143
    Bedankt
    55 keer in 34 posts

    linksys WRT150N

    Hey,

    ik heb een draadloze router van linksys. Zo nu en dan heb ik ineens geen verbinding meer. Ik moet dan de linksys uitzetten en opnieuw weer aanzetten en dan vind de laptop de linksys wel weer. Meestal gebeurd dit als ik de computer aanzet, maar ook wel eens zo uit het niets.
    De pc ziet overigens wel andere draadloze netwerken, maar uitgerekend die van mij weer niet!
    Wat kan ik hier tegen doen?

    thanks
    Check it out!!
    (\__/)
    (='.'=)
    (")_(")

  2. #2
    Up-to-date  
    Geregistreerd
    20 September 2008
    Berichten
    37
    Bedankjes
    25
    Bedankt
    15 keer in 11 posts
    Beste Gideon,
    Ik heb sedert een 7-tal maanden een Linksys WAG160N en zit met hetzelfde probleem, nl. na enige tijd valt de verbinding weg naar internet en de andere PC's, maar ik zie nog wel de router. Ik had dit vroeger niet, maar recentelijk heb ik een andere laptop met Windows 7 en zijn de problemen begonnen. Ik heb het internet al afgeschuimd naar oplossingen, maar dit is schijnbaar een veel voorkomend probleem bij deze router(s) en tot op heden heb ik nog nergens een oplossing tegengekomen. De meeste die dergelijke problemen hadden hebben als oplossing een andere router (van een ander merk) aangekocht !!!
    In Uw geval wat is je OS?, als hij je draadloos netwerk niet ziet is het misschien te wijten aan het feit dat de SSID-Broadcast is uitgeschakeld. (dit kun je terug aanvinken in de routerconfiguratie), hierdoor is uiteraard het probleem niet opgelost maar zie je wel je netwerk.
    Bij mijn type router (WAG160N) stel ik wel vast dat, dat ding gloeiend warm wordt, ik heb ( sedert gisteren) de opstelling iets aangepast zodat de koeling wat beter is, en sedertien is de verbinding niet meer uitgevallen, maar dit kan toeval zijn.
    Groeten.

  3. #3
    Gevorderd   gideon's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 March 2006
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    417
    Bedankjes
    143
    Bedankt
    55 keer in 34 posts
    Ik werk op vista!!

    Echt fucked zoiets, koop je zo'n duur ding en achteraf kom je erachter dat het zooi is. ooooow daar baal ik weer zo van!
    Avcon thanks, ik zal de SSID-Broadcast opzoeken in de router en te veranderen. haaaeeaadswa
    Check it out!!
    (\__/)
    (='.'=)
    (")_(")

  4. #4
    Erelid   PeterN's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Locatie
    Genk
    Berichten
    9.779
    Bedankjes
    9.879
    Bedankt
    15.592 keer in 6.003 posts
    Ik heb een Linksys WRT160N. Deze heb ik nog nooit moeten resetten of wat dan ook omdat er verbinding verbroken wordt. De firmware versie is v1.53.0 van Dec 19, 2007.
    Op deze router zijn 2 bedrade pc's (Win 7) en 3 draadloze pc's aangesloten (XP, Vista en MAC OS). Meer dan een jaar werkt dit alles zonder 1 maal verlies van connectie.
    Wat ik wil zeggen is dat ik er niet erg in geloof dat de router slecht zou zijn als het gaat om de router functie, niet een ingebouwde modem.
    Zo nu en dan heb ik ineens geen verbinding meer. Ik moet dan de linksys uitzetten en opnieuw weer aanzetten en dan vind de laptop de linksys wel weer. Meestal gebeurd dit als ik de computer aanzet, maar ook wel eens zo uit het niets.
    De pc zit overigens wel andere draadloze netwerken, maar uitgerekend die van mij weer niet!
    Als je andere draadloze netwerken wel ziet is de kans groot dat jullie elkaar storen. Alle wifi apparaten werken op 2,4GHz maar om meerdere apparaten in elkaars nabijheid te laten werken heeft men kanaal nummers. Ieder kanaal schuift een beetje op in die frequentieband zodat ze elkaar niet storen. Indien je elkaar stoort, verlies je verbinding.

    Als je andere draadloze netwerken ziet is dus de kans groot dat je dezelfde of te kort bij elkaars frequentieband zit. Hiervoor log je in op je router, en gaat naar de wireless settings. Hier kan je 'wide channel' of uw kanaal nr wijzigen van 3 tot 11. Stel dat je op 6 staat, zet het dan eens 3 hoger of lager. Dus op 3 of 9 en test zo gedurende een tijdje. Als je ver genoeg van elkaar verwijderd bent zullen er geen storingen meer zijn en connectie verlies.

    Ik heb sedert een 7-tal maanden een Linksys WAG160N en zit met hetzelfde probleem, nl. na enige tijd valt de verbinding weg naar internet en de andere PC's, maar ik zie nog wel de router. Ik had dit vroeger niet, maar recentelijk heb ik een andere laptop met Windows 7 en zijn de problemen begonnen.
    In dit geval blijft de router perfect werken, je zegt zelf dat alle pc's de router nog zien. Het heeft dus niks met je besturingssyteem te maken, nog de pc. Alles werkt zoals het moet, enkel de router verliest connectie met je provider, of omgekeerd. Het is dan in die richting dat je moet zoeken.
    ADSL verbinding is afhankelijk van verschillende dingen. Slechte connecties, draden etc, splitter etc maken dat je storingen kan krijgen. Met het plaatsen van je modem/router kan het zijn dat je connectors slecht contact geven. Maar meer waarschijnlijk is het probleem afstand tot centrale. Bij ADSL krijg je connectie verlies als je te ver van de centrale woont. Dit is ook afhankelijk met je snelheid. Veel kans dat ze uw abonnement sneller hebben gezet door de upgrades die de providers doen. Met 4Mbps kan mss nog alles goed werken als je niet te ver van de centrale ligt, maar op 4,5MBps kan je bv wel problemen krijgen, ergens ligt de grens
    Veelal is het terug dringen van de snelheid de enige oplossing om connectie verlies tegen te gaan bij ADSL. Natuurlijk eerst controleren dat alle kabels en connecties goed zijn.

  5. De volgende gebruiker bedankt PeterN voor deze nuttige post:

    Avcon (14 February 2010)

  6. #5
    Up-to-date  
    Geregistreerd
    20 September 2008
    Berichten
    37
    Bedankjes
    25
    Bedankt
    15 keer in 11 posts
    Ik kan uiteraard alleen de ervaring meegeven van de WAG160N, dit is wel een modem/router. Ik was in mijn vorig bericht iets te euforisch, de router is vandaag intussen reeds 2-maal uitgevallen, nu deze gewoon af en aanzetten is voldoende om weer verbinding te maken, zeer ergelijk !!!. Aan mijn router hangen 2 pC's en 1 netwerk-HDD(met kabels) en 2 laptops (draadloos), ik heb slechts één draadloos netwerk, dus van storen of interferenties is geen sprake. Ik heb intussen ook al de nieuwst firmware eropgezet, frequentie gewijzigd, enz.., maar dit brengt allemaal geen zoden aan de dijk.
    Een zoals reeds vermeld, op de internetforums baalt iedereen over deze router, dus ...., spijtig genoeg heb ik deze maar gelezen als het te laat was.
    PS
    Van support van Linksys heb ik tot op heden nog niets ontvangen, behalve de melding dat ze mijn vraag ontvangen hebben en binnen de 24 h gingen antwoorden, maar ik vermoed dat ze met andere tijdsnormen rekenen, want dit intussen al enkele weken geleden.

  7. #6
    Up-to-date  
    Geregistreerd
    20 September 2008
    Berichten
    37
    Bedankjes
    25
    Bedankt
    15 keer in 11 posts
    Had ik vergeten melden, ik verlies alleen de draadloze connectie, de PC's verbonden met kabels (via de router) blijven geconnecteerd en werken verder perfect.

  8. #7
    Erelid   PeterN's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Locatie
    Genk
    Berichten
    9.779
    Bedankjes
    9.879
    Bedankt
    15.592 keer in 6.003 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Avcon Bekijk bericht
    Had ik vergeten melden, ik verlies alleen de draadloze connectie, de PC's verbonden met kabels (via de router) blijven geconnecteerd en werken verder perfect.
    Ik kan bijna niet meer volgen want je zegt nu net het tegenovergestelde van daarstraks
    Dus als ik het goed voor heb, werkt alles perfect bedraad. Deze pc verliezen nooit connectie, niet met internet niet met router. Het is enkel je draadloze verbinding die connectie verliest? Tijdens dit verlies van draadloze connectie blijven je bedraade pc gewoon prima werken op internet?

    Als het bovenstaande juist is, heb je dus net hetzelfde als gideon aan de hand. Nabij gelegen draadloze netwerken kunnen storen, zoals bv geburen hun draadloos netwerk. Soms ook andere apparaten zoals draadloze telefoons ed.
    Andere oorzaken zijn de afstand. Slechte verbinding in gebouwen met veel beton en dus betonijzer. De afstand dus tss router en pc. Dit kan je makkelijk testen door eens naast je router een tijdje te werken. Gebeurt het dan niet meer, is de afstand te ver om te overbruggen.
    Nog een andere oorzaak is beveiliging. Mac adres beveiliging geeft geen probleem, maar WEP of WPA durven soms al eens voor problemen zorgen tss router en pc (het zou niet mogen, maar gebeurd wel) Om te zien als dit het geval is kan je deze beveiliging tijdelijk uitschakelen. Je behoudt enkel mac adres beveiliging gedurende de periode dat je test. Zo kan je bepalen als dit een probleem is.
    Natuurlijk zijn er nog redenen, maar dit zijn de meest voor komende. Een combinatie is ook altijd mogelijk.

    Vele fouten bij draadloze verbindingen worden op het draadloos apparaat geschoven. Toch is het meestal niet het apparaat maar de omstandigheden en instellingen. Veelal wordt er dan een ander gekocht, en dat werkt dan omdat het standaard anders staat ingesteld. Men moet er van uit gaan dat die dingen, en dan spreek ik mij niet uit over een bepaald merk en zeker geen bepaald type, getest worden en niet zomaar verkocht worden als ze om de minuut connectie verliezen. Doet zich zoiets voor hangt het van de omstandigheden en instellingen af waarin het apparaat gebruikt wordt. Anderen hebben net geen problemen terwijl het hetzelfde apparaat en type is.

    Dit wil niet zeggen dat er geen fout kan zijn of iets stuk kan gaan maar doorgaans zijn wij, spijtig genoeg, de zwakste schakel als iets niet werkt. Dat maakt het ook telkens zo moeilijk. Makers reageren al niet meer op email want voor de x-ste keer worden ze lastig gevallen voor problemen waar zij geen service voor bieden. Ergste is dat als het dan toch hun fout of onder hun service valt ze ook niet reageren en wij in de kou blijven staan.

    Btw, dit is wel een beetje topic hijacking van Gideon Maar aangezien jullie beide eigenlijk zelfde probleem hebben laat ik het samen Dit wil niet zeggen dat beide dezelfde oplossing hebben

  9. De volgende gebruiker bedankt PeterN voor deze nuttige post:

    Avcon (14 February 2010)

  10. #8
    Up-to-date  
    Geregistreerd
    20 September 2008
    Berichten
    37
    Bedankjes
    25
    Bedankt
    15 keer in 11 posts
    In de eerste topic had ik vermeld dat de router de verbinding verliest, voortgaande op de topic Gideon, maar had het dan uiteraard wel over de draadloze verbinding. Ik had wel niet verduidelijkt dat de bekabelde verbinding intact bleef.
    Tot zover deze info, ik heb echter Uw raadgevingen ter harte genomen, maar (gelukkig) heb ik geen last van nabijgelegen netwerken (ook niet van tel., enz.) is gecontroleerd met o.a. netstumbler, netspy en wirelesslock. Sedert de optredende problemen staat mijn laptop naast de router, heb teneinde raad naast WPA2 ook het Mac-adresbeveiligung uitgeschakeld, maar dat ding blijft maar uitvallen.
    Het rare is, dat dit fenomeen is beginnen optreden na aanschaf laptop met Windows 7, mijn vorige laptop werkte met XP en ik heb dit nooit voorgehad. Zoals reeds vermeld, bij wegvallen verbinding, kan ik nog wel de router zien, maar de netwerkverbinding naar andere PC's en internet is foetsie !!
    In ieder geval bedankt voor de ontvangen raadgevingen en reeds met dank bij voorbaat voor alle verdere tips die kunnen leiden tot een oplossing.

  11. De volgende gebruiker bedankt Avcon voor deze nuttige post:

    PeterN (14 February 2010)

  12. #9
    Erelid   PeterN's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Locatie
    Genk
    Berichten
    9.779
    Bedankjes
    9.879
    Bedankt
    15.592 keer in 6.003 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Avcon Bekijk bericht
    Zoals reeds vermeld, bij wegvallen verbinding, kan ik nog wel de router zien, maar de netwerkverbinding naar andere PC's en internet is foetsie !!
    Lees ik dit juist: Als je via uw draadloze verbinding geen internet meer hebt, heb je wel nog verbinding met de router? Of zie je hem enkel als je naar draadloze netwerken zoekt?

    Er zijn twee verschillende zaken. Verbinding met de router wil zeggen dat je pc de router kan zien en er mee kan communiceren bv om toegang te vragen met de gekozen beveiligingssleutel. Daarnaast krijg je toegang tot de router wat wil zeggen dat je wordt opgenomen in het netwerk en zo de andere pc's kan zien en internet kan gebruiken.

    Enkele vragen:
    1) Indien je draadloos internet weg valt, kan je gewoon verder werken en op internet met de bedrade pc's zonder enige actie aan de modem/router?
    2) Indien je draadloos internet weg valt, kan je met die laptop wel nog zoeken naar draadloze netwerken, je ziet uw draadloosnetwerk dan, maar je krijgt er geen toegang als je connecteerd?
    3) Indien je draadloos internet weg valt, kan je dan met de andere draadloze laptop wel nog zoeken gewoon verder werken zonder enige actie aan de modem/router?
    4) Wat geeft een volledige restart van de laptop nadat deze niet meer op internet kan? Hierbij niks aan de modem/router doen.
    5)Beide draadloze laptops hebben het zelfde probleem? Namelijk willekeurig connectie verlies.

    Met die vraagjes te beantwoorden (ja of nee is zelfs genoeg) kunnen we mss het probleem relateren naar een laptop of de router en verder zoeken wat er fout zou kunnen gaan. We kunnen maar proberen hé

  13. De volgende gebruiker bedankt PeterN voor deze nuttige post:

    Avcon (15 February 2010)

  14. #10
    Up-to-date  
    Geregistreerd
    20 September 2008
    Berichten
    37
    Bedankjes
    25
    Bedankt
    15 keer in 11 posts
    Dag Peter,
    Reeds bedankt voor je moeite om dit euvel te helpen oplossen
    Wat betreft je vragen :
    1) Indien je draadloos internet weg valt, kan je gewoon verder werken en op internet met de bedrade pc's zonder enige actie aan de modem/router?
    ---> ja, zonder enige actie kan ik verderwerken en ik heb ook toegang tot de bedrade PC's (niet de draadloze)

    2) Indien je draadloos internet weg valt, kan je met die laptop wel nog zoeken naar draadloze netwerken, je ziet uw draadloosnetwerk dan, maar je krijgt er geen toegang als je connecteerd?
    ---> ik zie nog mijn draadloos netwerk, maar kan inderdaad niet meer connecteren

    3) Indien je draadloos internet weg valt, kan je dan met de andere draadloze laptop wel nog zoeken gewoon verder werken zonder enige actie aan de modem/router?
    ---> neen, mijn verbinding met de 2° laptop (met XP) is ook weg

    4) Wat geeft een volledige restart van de laptop nadat deze niet meer op internet kan? Hierbij niks aan de modem/router doen.
    ---> na restart van laptop met Windows 7, wordt de connectie hersteld, zonder iets te doen aan de modem/router (ook connectie met 2° laptop is dan terug in orde, zonder hieraan iets te doen)

    5)Beide draadloze laptops hebben het zelfde probleem? Namelijk willekeurig connectie verlies
    ---> neen, dat is het rare, als ik de laptop met Windows 7 niet inschakel en alleen werk met de laptop 2 (XP), dan blijft alles OK

    Nogmaals met dank,
    Mvg,Avcon

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. Wrt150n
    Door gideon in forum Netwerken en internetproviders
    Reacties: 4
    Laatste bericht: 27 May 2008, 20:31
  2. linksys probleeem
    Door platooke in forum Netwerken en internetproviders
    Reacties: 2
    Laatste bericht: 30 January 2008, 23:07
  3. Linksys routers
    Door jerre1987 in forum Netwerken en internetproviders
    Reacties: 7
    Laatste bericht: 25 September 2005, 02:15

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •