Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 10
  1. #1
    Beginner  
    Geregistreerd
    17 March 2010
    Berichten
    2
    Bedankjes
    0
    Bedankt
    7 keer in 1 post

    Bluescreen zonder enige aanwijzing

    Beste,
    Ben nieuw hier op dit forum maar hoop dat jullie mij kunnen helpen of tips geven.
    Mijn probleem:
    In mei 2008 kocht ik een (dure) Laptop Toshiba Satellite P200-1H5. Na twee dagen al meteen twee keer Blue-screen. Laptop opnieuw naar dealer (3 dagen) probleem niet gevonden.
    Na 3 weken zonder problemen opnieuw 3 keer blue screen.
    Opnieuw 4 weken geen problemen en dan wederom Bluescreen, ditmaal 6 keer op 2 dagen. Opnieuw binnen bij dealer (alweer 4 dagen zonder laptop). Dealer vindt alweer geen probleem. Laptop helemaal geherformatteerd (zo’n 70 foto’s kwijt andere gegevens waren op externe schijf backed-up).
    Dan bijna anderhalve maand geen probleem, opnieuw 9 keer bluescreen op een 5-tal dagen.
    Terug naar dealer, deze stuurt de laptop terug naar een servicecenter in het buitenland
    è gevolg => Laptop iets meer dan een maand weg. De eerlijkheid gebied mij te melden dat ik gedurende deze periode wel een vervangtoestel kreeg van de dealer, vermits ik bij aankoop 100€ meer had betaald voor een “extended service” met inbegrip van een ‘gratis’ vervangtoestel bij terugzending naar fabrikant.
    Na meer dan 1 maand toestel teruggekregen van servicecenter die geen fouten konden bespeuren.
    Na slechts 2 weken alweer bluescreens (was ondertussen gestopt met tellen) en opnieuw naar dealer. Niks gevonden.
    = Overigens heb ik rond Kerst 2008 via telefoon alsook e-mail rechtstreeks contact gehad met Toshiba zelf, waar ze dan nog het lef hadden te insinueren dat ik het mij inbeeldde of ik iets fout deed. Ik heb hun na enig hen en weer geschrijf en gebel, voorgesteld mij een compleet ander, weliswaar nieuw toestel te verschaffen maar die reactie kan je al raden, vermoed ik. Terwijl een kennis dit wel verkreeg met betrekking tot zijn tv.
    = Sindsdien(+/- oktober 2008) steeds blijven verder sukkelen en zonder enige regelmaat ( soms 2 dagen na elkaar, soms 3-4 tot zelfs bijwijlen 6-7 weken geen probleem. (Fout van mij, besef ik nu maarja… men wordt dat heen en weer geloop zo moe en ze kunnen er schijnbaar toch niks aan doen).
    Tot een week of vier geleden. Opnieuw kortere periodes tussen de bluescreens.
    Nu ben ik het kotsbeu maar vermits mijn budget onlangs aan andere (belangrijkere) zaken is opgegaan, moet ik nog even sparen voor een nieuwe laptop (die er echter binnen dit en twee maand moet/zal gaan komen). Hoewel ik vermoedelijk toch naar de dealer zal moeten teruggaan(garantie tot eind april dit jaar) wil ik toch eerst jullie advies/hulp vragen.
    In 90% van de bluescreens, geeft de laptop geen specifieke reden/foutmelding aan maar de keren dat ie wel iets meldt heeft ie ’t over ATI en videokaart.
    Dat heb ik ook destijds gemeld bij de dealer èn servicecenter, maar die hebben, volgens mijn informatie nooit nieuwe onderdelen geplaatst. WEL hebben ze naar eigen zeggen 2maal nieuwe drivers voor de videokaart geïnstalleerd.
    Nu heb ik al die jaren toch de indruk gehad dat Toshiba een kwalitatief topmerk is binnen de gelederen van de laptops maar mijn vertrouwen in het merk is ondertussen onbestaande.
    = Mijn laptop draait op Windows Vista, heeft Norton Security Center en tot een 3-tal maanden geleden gebruikte ik geen ‘zware’ programma’s. Enkel internet, Word en Excel en Picasa(uiteraard voor fotobewerking. Sinds aldus een 3-tal maanden ben bezig met foto- en videobewerking terwijl ik Firefox als internetbrowser gebruik.
    Ik had al gedacht Norton eraf te gooien en het gratis Avast te installeren(waarover ik al goede dingen heb gelezen) omdat ook McAfee er bij mij niet meer opkomt.
    PS – Het BIOS is voor mij onbekend en (wegens angst tot verdere{ergere} problemen) niet toegankelijk terrein.
    Zo'n 4 weken geleden bij het heropstarten van de laptop na een bluescreen, werd een "automatisch systeemherstel" gedaan, door de laptop.
    En gisteren gebeurde hetzelfde met als gevolg; 2 uur aan videobewerking kwijt.

    Ik heb geprobeerd een lang verhaal zo kort maar volledig mogelijk te maken en hoop dat jullie mij toch tips kunnen geven.
    Met dank bij voorbaat.

  2. #2
    mam@minatica   compuchrisje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Waasland
    Berichten
    18.842
    Bedankjes
    15.657
    Bedankt
    37.036 keer in 15.353 posts
    Er bestaat nog altijd een garantie op herstelwerken, ik dacht zo'n 30 dagen. Maar alles bij elkaar denk ik dat je hier in een straatje zonder einde bent gesukkeld. De laptop deugt gewoon niet, en best mogelijk kan het met gewoon een nieuwe videokaart helemaal opgelost worden (ik ben geen hardware kenner, maar nog wel nuchter).
    Het is echt een verhaal voor ombudsman of Testaankoop. Je hebt betaald voor een systeem waarmee je je werk kon uitvoeren en opslaan en dat is er nog niet eens van gekomen. Integendeel, je hebt meer tijd besteed aan sukkelen met de machine dan ermee gewerkt. Als die dealer een klein beetje beroepseer wil tonen, zou hij zelf kunnen voorstellen je eenzelfde laptop, maar zonder problemen aan te bieden, zonder meerkost. Op die manier heb je op zijn minst nog wat vertrouwen in die dealer. Voor het service-center ben je maar een papiertje, voor die dealer een klant. Gedraag je dus als klant (=koning?) en eis je investering op.
    Probeer op deze pagina wat info te verzamelen om je positie te versterken.

    Helpers altijd welkom! Contacteer één van onze admins voor meer info.

  3. De volgende gebruiker bedankt compuchrisje voor deze nuttige post:

    peenif (18 March 2010)

  4. #3
    Erelid   PeterN's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Locatie
    Genk
    Berichten
    9.779
    Bedankjes
    9.879
    Bedankt
    15.592 keer in 6.003 posts
    Toshiba is idd geen slecht merk en hoort bij de betere. Maar in alle koren komt kaf voor en net daar laten alle pc merken je in de steek. Er zijn maar weinigen die een behoorlijke service bieden zoals het moet. Gelukkig is er een tussenpersoon gelijk CompuChrisje zegt die eigenlijk voor jou moet zorgen, de dealer.
    Fouten opzoeken die 'soms ' eens voor komen is niet makkelijk. Wat je wel eens kan doen is een geheugen test laten lopen. Bsods zijn meestal het gevolg van slechte hardware of drivers. Met de geheugen test die in Dos loopt check je naast je geheugen ook als de rest blijft werken. Je sluit windows en de alle andere drivers erin uit, terwijl de pc toch aan het werken is.
    Maar eigenlijk zou jij niet moeten zoeken naar fouten :s

  5. De volgende gebruiker bedankt PeterN voor deze nuttige post:

    peenif (18 March 2010)

  6. #4
    Beginner  
    Geregistreerd
    17 March 2010
    Berichten
    2
    Bedankjes
    0
    Bedankt
    7 keer in 1 post
    Beste,
    Met dank voor de vlotte reacties. Hier kan ik al wat mee.
    Zal deze tips zeker in overweging nemen.
    Met vriendelijke groet
    Geert

  7. #5
    Erelid   Phil O'Sophe's schermafbeelding
    Geregistreerd
    27 December 2005
    Locatie
    Temse
    Berichten
    5.348
    Bedankjes
    28.147
    Bedankt
    21.632 keer in 9.254 posts
    Heb ook iets dergelijks meegemaakt (dus ook met een Toshiba); via de verkoper naar de fabriek gestuurd; is ongeveer 2 à 3 maand "onderweg" geweest; herstel gratis; oorzaak bleek (bij mij) te zijn: slecht contact naar het scherm.
    Het waarom van de dingen zijn de dingen zelf

  8. De volgende gebruiker bedankt Phil O'Sophe voor deze nuttige post:

    peenif (19 March 2010)

  9. #6
    PC-Freak   Fakke_Berto's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 June 2005
    Berichten
    1.320
    Bedankjes
    944
    Bedankt
    947 keer in 644 posts
    Hou de temperatuur van de CPU eens in de gaten. Ik heb hier ergens een Toshiba van een familielid liggen die ook zo'n kuren had. Die heb ik opengedaan en bleek dat hij af en toe de warmte van de CPU niet snel genoeg kon afvoeren. Het is een laptop met Vista.
    Moest hij niet meer in garantie zijn zou ik zeggen, zet er eens een XP op, dat draait wat lichter, en kijk of hij het nog doet.

  10. De volgende 2 gebruikers bedanken Fakke_Berto voor deze nuttige post:

    peenif (19 March 2010), Phil O'Sophe (18 March 2010)

  11. #7
    mam@minatica   compuchrisje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Waasland
    Berichten
    18.842
    Bedankjes
    15.657
    Bedankt
    37.036 keer in 15.353 posts
    De reacties hier brengen natuurlijk ideeën op... en bij mij al zeker. Want nog heel recent had ik een laptop (merk weet ik al niet meer) die gewoonweg uitviel na een kwartiertje draaien, zonder dat enig programma actief was. De chassis was gloeiend heet, je kon er een ei op bakken. Hier was ook de grafische kaart het probleem, maar het was al een 'oudje'.
    Dank zij de productondersteuning van het merk kon ik een toepassing ophalen die het grafisch geweld wat op lager niveau wou brengen. Het gaat wel ten koste van de helderheid van je scherm, maar bleek ruim voldoende voor de zaken waarvoor die laptop moest dienen (surfen, chatten, een documentje maken).
    Best mogelijk dat op die laptop een dergelijk programma aanwezig is (cfr energiebeheer), waarin je die instellingen kunt aanpassen en laten opslaan. Even snuffelen dus?

    Helpers altijd welkom! Contacteer één van onze admins voor meer info.

  12. De volgende gebruiker bedankt compuchrisje voor deze nuttige post:

    peenif (19 March 2010)

  13. #8
    Geband  
    Geregistreerd
    11 May 2005
    Berichten
    980
    Bedankjes
    21
    Bedankt
    300 keer in 212 posts
    wel even verder gaan met dit bsod probleem

    iedereen die het ontmoet reageerd verkeerd ..... hoeveel maal heb je dit ? 1x .. 2x... in de week of per dag of continu ???
    in een bsod staat steeds vermeld wat verkeerd is , gewoon lezen ( t'ja mijn engels is ook niet altijd up to date )
    zoekmachines leveren bijna altijd een link maar hardware , soms is ook de av software de oorzaak , wat ik zie bij deze dat dit fenomeen zowat tijds gebonden is , raar maar waar , hou maar het forum in't oog
    dus niet over reageren is de boodschap , maar .....beter voorkomen dan genezen

  14. #9
    mam@minatica   compuchrisje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Waasland
    Berichten
    18.842
    Bedankjes
    15.657
    Bedankt
    37.036 keer in 15.353 posts
    Als er na 2 dagen al een BSOD op komt floepen kan je niet spreken over voorzien of voorkomen. Dan zijn de AV en alle toegevoegde programma's nog kakelvers. En trouwens vermeldt Geert hier volgende:
    In 90% van de bluescreens, geeft de laptop geen specifieke reden/foutmelding aan maar de keren dat ie wel iets meldt heeft ie ’t over ATI en videokaart.
    Of zou dat een afleidingsmanoeuver zijn?

    Helpers altijd welkom! Contacteer één van onze admins voor meer info.

  15. #10
    Geband  
    Geregistreerd
    11 May 2005
    Berichten
    980
    Bedankjes
    21
    Bedankt
    300 keer in 212 posts
    wel cc'tje ik lees in uw post nr 7 ook niks over de ouderdom ....
    en nogmaals een bsod geeft je een melding ATI of zoiets ... ? moet je niet gaan zoeken bij je printer
    geen melding ??? ooit al gehoord van een logboek ??? daar staat zeker uw fout in
    is het altijd over de zelfde fout ?? dit is uiteraard van groot belang
    en ja als het toestel terug bij de verkoper komt is het bijna altijd de fout van de gebruiker , bewijs maar het tegendeel ( de waarborg zegt : in originele staat , dus een nieuw prog en't t'is prijs ! )

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. muziek speelt zonder enige reden
    Door Pitbull76 in forum Audiovisueel
    Reacties: 9
    Laatste bericht: 4 August 2008, 08:30
  2. Bluescreen bij opstarten
    Door realrat in forum Windows
    Reacties: 19
    Laatste bericht: 7 March 2008, 18:35
  3. BlueScreen error :'(
    Door djeet in forum Windows
    Reacties: 5
    Laatste bericht: 18 November 2007, 17:54
  4. PC start opnieuw op zonder enige reden...
    Door CorsaBBoomer in forum Windows
    Reacties: 16
    Laatste bericht: 2 October 2007, 23:55
  5. Pc valt na enige tijd vast
    Door jeebkes in forum Processoren, moederborden en geheugen
    Reacties: 5
    Laatste bericht: 22 January 2006, 16:20

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •