Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 11
  1. #1
    Gevorderd   DriesCORE's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 October 2009
    Berichten
    212
    Bedankjes
    52
    Bedankt
    52 keer in 34 posts

    Vraag Upgraden naar Windows 7

    Hallo,

    Ik ben van plan Windows 7 te kopen en te installeren. Maar allereerst voor ik me op iets ga verheugen, moet ik wel zeker zijn of ik dit echt wel wil! Daarom heb ik jullie mening nodig (= Gebruikers van Windows 7).

    • Dit is een computer om te gamen en grafische programma's te gebruiken. Zijn al alle programma's en games compatibel voor Windows 7? En ik heb gehoord dat er een xp-mode is, kan je me hierover wat meer uitleg geven? (Wat het allemaal inhoud)
    • ik heb ook een algemene printer hierop aangesloten voor de hele familie, maar ik heb al mensen horen klagen, die Windows 7 op hun computer hebben gezet, en dat de Vista computers de printer niet meer konden vinden.
    • Wel pakket zou het beste passen bij mijn computergebruik? Home premium, Professional of Ultimate?

    Bedankt,
    Dries.

  2. #2
    Erelid   Baloeke's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Beverst
    Berichten
    8.291
    Bedankjes
    16.589
    Bedankt
    12.204 keer in 6.001 posts
    Over het gamen kan ik weinig melden, ben geen gamer.

    Wat je printer aangaat, kan je best eens op de website zien van de fabrikant, of er drivers beschikbaar zijn voor Win7.

    Wat misschien wel belangrijk is, is eens kijken of niet alleen je printer geschikt is voor Win7 maar ook je andere randapparatuur, drivers,... Hiervoor hoef je even de Upgrade Advisor laten lopen.

    Welk pakket je aankoopt laat ik aan jezelf over. Maar je kan de verschillen, tussen alle Win7 versies hier bekijken.

    Als gewone gebruiker denk ik dat je al ver komt met de gewone Home Premium versie. Hoe uitgebreider de functies worden, hoe duurder je aankoop gaat zijn.
    Groetjes Baloeke
    De beste manier om een probleem op te lossen, is de humor ervan te ontdekken.

  3. #3
    mam@minatica   compuchrisje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Waasland
    Berichten
    18.725
    Bedankjes
    13.665
    Bedankt
    33.617 keer in 13.857 posts
    Voor je overstapt goed nadenken, da's al een prima idee! Want hier mag ik zowel scanner als printer weggooien omdat ze een paar jaartjes te oud zijn voor Windows 7 (wel 64-bits).
    Er bestaat wel een compatibiliteitsmodus, maar dat geeft geen garantie dat spellen zullen werken zoals het hoort, hoewel je kan instellen in welke vorige Windows-versie het spel het wel goed deed.
    Vista hou je best buiten beschouwing, je kan het een miskleun noemen. Met Windows 7 zijn er meer mogelijkheden, die XP-mode is echter niet beschikbaar in de goedkoopste versies. Daarvoor moet je al naar de duurste gaan.

    Helpers altijd welkom! Contacteer één van onze admins voor meer info.

  4. #4
    Gevorderd   DriesCORE's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 October 2009
    Berichten
    212
    Bedankjes
    52
    Bedankt
    52 keer in 34 posts
    Oke! Dus ik kan best de Ultimate kiezen, aangezien die wel de xp-mode heeft? En ik denk wel dat mijn printer compatibel is met Windows 7 aangezien hij nog maar 3 maanden oud is. (Canon Pixma 550), en voglens de upgrade advisor kunnen mijn muis en toetsenbord dit ook aan!

  5. #5
    Erelid   Baloeke's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Beverst
    Berichten
    8.291
    Bedankjes
    16.589
    Bedankt
    12.204 keer in 6.001 posts
    De Professional heeft toch ook de XP-mode. Kijk eens goed in de tabel (verschillen, tussen alle Win7 versies) die ik plaatste in post #2
    Groetjes Baloeke
    De beste manier om een probleem op te lossen, is de humor ervan te ontdekken.

  6. #6
    Beginner  
    Geregistreerd
    10 May 2010
    Berichten
    2
    Bedankjes
    0
    Bedankt
    0 keer in 0 posts
    Probeer eens www.ictnow.be

  7. #7
    PC-Freak   salmax's schermafbeelding
    Geregistreerd
    4 February 2008
    Locatie
    Absurdistan en beschamend om te zeggen waar ik vandaan kom
    Berichten
    1.983
    Bedankjes
    9.561
    Bedankt
    3.150 keer in 1.916 posts
    @compuchirisje

    printer weggooien dach dat ook te doen met een printer die niet goed werkte op mijn windows 7 64 bit.
    heb printer op windows xp pro en windows 7 verwijderd na dat deze niet goed werkte met windows 7.
    en deze dan terug geinstalleerd op windows xp pro.
    bij installatie vraagt hij op hij automatiche update mag doen dat vinkte ik uit.
    instaleerde hem op windows xp pro 32 bit en windows 7 64 bit vondt hem zelf en print nu probleemloos.

  8. #8
    mam@minatica   compuchrisje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Waasland
    Berichten
    18.725
    Bedankjes
    13.665
    Bedankt
    33.617 keer in 13.857 posts
    Toevallig, Salmax, vond ik hier nog een usb-kabeltje op overschot, dat even toevallig ook op mijn printer kon. In de dual-boot printer aangesloten onder xp, en die werkte, zonder installatie zelfs. Start ik Win 7 op, zit die printer daar toch ook zeker! En werkt! Hoeraaa!!! Moet dus nog enkel wat vinden voor mijn scanner, waarmee mijn pc-boer me uitlachte, omdat die al wat jaartjes telt.

    Helpers altijd welkom! Contacteer één van onze admins voor meer info.

  9. #9
    Erelid   PeterN's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Locatie
    Genk
    Berichten
    9.747
    Bedankjes
    7.527
    Bedankt
    12.497 keer in 4.822 posts
    - In principe werken alle games onder windows 7. We zijn er hier nog geen tegengekomen welke niet werkt We spreken dan niet over Duke Nukem maar recente spelen van de laatste jaren. In windows 7 zit een compatibiliteit modus die je bij oudere games soms moet gebruiken. Dit is niet de xp-mode waarvan sprake , maar zoals je in xp hebt 'draaien in windows 98 compatibele mode'.
    - Voor hardware moet je oppassen. Printers scanners, foto toestellen, camera's en alle andere randapparatuur moet je nagaan als je hiervoor windows 7 drivers kan vinden bij de originele fabrikant. Uw printer is geen probleem, net opgezocht.
    - Maak een keuze 32 bit of 64 bit windows 7. Alles gaat stilaan naar de 64 bit en een volgend besturingssysteem zal waarschijnlijk al niet meer 32 bit te verkrijgen zijn. Let wel dat je pc dit kan.
    - Ga na wat software je gebruikt en als hiervoor een windows 7 variant voor bestaat. Enkel oude software geeft hier problemen.
    - Koop een home premium versie en steek de rest van het geld op zak Prijs minder dan 100 euro. De xp mode heb je niet nodig omwille van twee redenen vind ik:
    1) voor alle software die niet draait onder windows 7 zoek je een alternatief. Dergelijke software is oud, niet meer up to date en zelfs gevaarlijk wegens beveiligingslekken. Up to date software heeft steeds een windows 7 variant. Mss zelfs eens goed om je zelf te verplichten mee te gaan met je tijd
    2) software die om één of andere reden niet in windows 7 werkt, niet te verkrijgen is in win 7 en van levensnoodzakelijk belang kan je altijd draaien in een virtuele omgeving. Dit is de xp mode waarvan sprake. Het is een programma dat eigenlijk een lege pc emuleerd en waarop je dan xp kan installeren. Die virtualisatie heb je ook in aparte programma's zoals VMWare etc.
    Verder heb je in de home premium wel backup mogelijkheid maar niet over netwerk.

    Ik ben snel overgeschakeld naar vista 64 bit en daarna ook weer snel naar win7 64 bit. De overschakeling naar vista heeft bij mij enkel problemen gebracht met verouderde hardware. Na veel gesukkel toen vista pas uit was heb ik alles kunnen gebruiken behalve een printer en scanner van meer dan 5j oud op dat moment (HP). Ook software was er op dat moment nog niet veel te vinden in 64 bit, maar met alternatieve dingen heb ik mij altijd weten te behelpen. Virtualisatie heb ik nooit moeten gebruiken. Nu zoveel jaren later en met overschakeling naar windows 7 was er natuurlijk geen enkel probleem meer voor mij.

  10. De volgende gebruiker bedankt PeterN voor deze nuttige post:

    peenif (11 May 2010)

  11. #10
    mam@minatica   compuchrisje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Waasland
    Berichten
    18.725
    Bedankjes
    13.665
    Bedankt
    33.617 keer in 13.857 posts
    Excuseer, maar Home Premium heeft geen virtuele modus voorzien, dit kan enkel in de Ultimate, en die kost wel ietsje meer dan 100 euro. In dat geval is een dual-boot met XP een perfecte oplossing als je nog oudere software wil verder gebruiken. Slechts af en toe komt het 64-bits probleem parten spelen, maar dat is miniem.

    Helpers altijd welkom! Contacteer één van onze admins voor meer info.

  12. De volgende gebruiker bedankt compuchrisje voor deze nuttige post:

    peenif (11 May 2010)

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. van windows vista naar windows xp omgezet en nu
    Door dirty_dancing_2 in forum Windows
    Reacties: 14
    Laatste bericht: 22 February 2008, 16:41
  2. Overschakelen van windows 2000 naar windows xp
    Door Euroke0 in forum Windows
    Reacties: 12
    Laatste bericht: 9 December 2006, 20:01

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •