Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PeterN Bekijk bericht
De 140Watt versie van de 965 is de oude versie. De nieuwe versie van de 965 is 125Watt. Als je naar de prestaties kijkt zijn ze gelijk. De nieuwe versie is wat verfijnder (C3 stepping ipv C2)en loopt koeler. Ga dus voor de nieuwste versie, de 125Watt, en dan is dat een kopzorg minder
Let wel goed op dat je de juiste hebt. Aan de gehele versie nummer kan je dat zien. Een xxx965FAxxx is een 140 Watt versie, een xxx965FBxxx is een 125Watt versie. Normaal is de 125Watt versie zelfs een paar euro goedkoper en tegenwoordig ga je niet zo veel meer de 140Watt versie tegenkomen. (vb van 125Watt versie)
DDR2 wordt gesupporteerd door de geheugen controller tot 1066MHz. Natuurlijk is DDR3 geheugen beter en kan je ook hoger gaan tot 1333MHz. Als je 4 latjes gebruikt is het enkel DDR3 dacht ik. Maar let op, wat geheugen je kan gebruiken hangt ook van je moederbord af. Veelal moet je ook een bios upgrade doen bij moederborden die al even uit zijn zodat deze AM3 socket CPU's ondersteunen. Kijk dus ook altijd naar de info bij je moederbord als deze de 965 aan kan.
Over de BIOS-update ben ik al op de hoogte, maar hebben jullie geen tutorial, hoe je een BIOS update zonder brokken te maken?
En in verband met het ram geheugen, ik heb over laatste nog 2 latjes gekocht van 1Gb per lat. Zullen deze nog werken, of moeten ze verkocht worden?