Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 24
  1. #1
    Minatica Moderator   Obsessed's schermafbeelding
    Geregistreerd
    14 June 2005
    Locatie
    Hagenland
    Berichten
    3.188
    Bedankjes
    16.890
    Bedankt
    17.684 keer in 7.891 posts

    Image van harde schijf

    Ik ga kortelings mijn nieuwste aankoop op m'n PC installeren.
    Win7 en Office 2010

    Nu ben ik van plan om na die installatie + updates een image van de harde schijf aan te maken.
    De software daarvoor heb ik (nog) niet in mijn bezit.
    Daarom dat ik eerst hier eens wil informeren welk programma jullie eventueel gebruiken en of jullie daarover tevreden zijn. Misschien zelfs een ander aanraden??

    De vraag luidt dus: "Welke software is goed, zoniet de beste , om een volledige image aan te maken onder Win7 64bit?"

    Alvast bedankt voor elke reactie
    * NIL VOLENTIBUS ARDUUM *

  2. De volgende gebruiker bedankt Obsessed voor deze nuttige post:

    peenif (20 September 2010)

  3. #2
    Erelid   Baloeke's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Beverst
    Berichten
    8.375
    Bedankjes
    19.867
    Bedankt
    14.256 keer in 6.986 posts
    Heb eens gebruik gemaakt van True image, en heb eigenlijk nooit problemen ondervonden.
    Nu maak ik gebruik van de functie Nero BackItUp 10 (zie Nero 10 onder de loep)

    Ik maak wel gebruik van Win7 32 bit, maar denk niet dat dit veel uitmaakt om een Image te maken, met zulk programma.

    Een gratis programma voor een image te maken bestaat natuurlijk ook. Nl DriveImage XLM of als je een harde schijf hebt van het type Seagate of Maxtor kan je ook gebruik maken van MaxBlast
    Groetjes Baloeke
    De beste manier om een probleem op te lossen, is de humor ervan te ontdekken.

  4. De volgende 2 gebruikers bedanken Baloeke voor deze nuttige post:

    Obsessed (21 September 2010), peenif (20 September 2010)

  5. #3
    PC-Freak   mXX's schermafbeelding
    Geregistreerd
    16 May 2005
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    1.090
    Bedankjes
    301
    Bedankt
    254 keer in 157 posts
    hoe werkt een image eigenlijk? als je een backup neemt van uw hd, dat bv 1Tb groot is, is uw image dan ook 1TB?
    en als je het terug zet, komen dan alle geinstalleerd programmas er terug bij?

  6. #4
    Geek   dannyma's schermafbeelding
    Geregistreerd
    4 June 2006
    Locatie
    antwerpen
    Berichten
    2.789
    Bedankjes
    766
    Bedankt
    990 keer in 777 posts
    True Image van Acronis werkt altijd en maakt perfecte spiegel .

  7. De volgende 2 gebruikers bedanken dannyma voor deze nuttige post:

    Obsessed (21 September 2010), peenif (21 September 2010)

  8. #5
    Erelid   Baloeke's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Beverst
    Berichten
    8.375
    Bedankjes
    19.867
    Bedankt
    14.256 keer in 6.986 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mXX Bekijk bericht
    hoe werkt een image eigenlijk? als je een backup neemt van uw hd, dat bv 1Tb groot is, is uw image dan ook 1TB?
    en als je het terug zet, komen dan alle geinstalleerd programmas er terug bij?
    Een image is een systeemback-up. Als er bv door een virus je computer raar doet, kan je de image gebruiken om je systeem te herstellen. De geinstalleerde programma's die je later hebt toegevoegd, de update's van windows en andere programma's,... zal je dan terug moeten uitvoeren.

    Met True image, Nero 10,... kan je een compressie gebruiken om je image bestand kleiner te maken. Deze functie heb ik nog nooit gebruikt.
    Groetjes Baloeke
    De beste manier om een probleem op te lossen, is de humor ervan te ontdekken.

  9. De volgende 3 gebruikers bedanken Baloeke voor deze nuttige post:

    Mrjraider (14 December 2010), mXX (21 September 2010), peenif (21 September 2010)

  10. #6
    Erelid   PeterN's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Locatie
    Genk
    Berichten
    9.779
    Bedankjes
    9.879
    Bedankt
    15.592 keer in 6.003 posts
    Acronis werkt op 64 bit. Ik heb hier nog de oude home Versie 11 en deze werkt zelfs op mijn windows 7 64 bit.
    Acronis komt ook met enkele handige opties bij. Zo heb je 'try and decide'. Met deze functie aan te zetten worden alle veranderingen vanaf dat moment in een aparte beveiligde partitie bijgehouden. Stop je de functie kan je beslissen om de veranderingen te behouden of niet. Bij een herstart van de pc wordt automatisch de veranderingen te niet gedaan ter beveiliging. Zeer handige functie om dingen te testen zonder steeds uw systeem te laten dichtslippen. Een ander optie bij de nieuwere versies, maar die optie heb je tegenwoordig ook bij andere merken, is dat je in uw image bepaalde bestanden kan aanduiden en deze enkel kan laten terug zetten zonder hde gehele versie terug te zetten.
    Een andere optie dan acronis en niet betalend is windows 7 zelf. Hierin zit een backup systeem. Meer kan je daarover lezen binnen enkele dagen op je favoriete site Minatica

    @MMx: een image is een één op één copy van je hardeschijf, het is dus echt alles. Je kan het vergelijken als een foto van je hd. Zowel wndows, data instellingen programma's zitten hierin. Ze tje uw image terug op een harde schijf staat de pc in exact dezelfde staat als toen je de image hebt gemaakt, zelfs de inhoud van je vuilbak is gebleven Enigste wat je moet doen is terug updates binnen halen en je virusscanner definities updaten want die zijn ook van de tijd dat je de image maakte en dus veroudert op dat moment. Een image heeft altijd nog een compressie algoritme. De data worden zoals een zip bestand bijeen geperst waardoor de grootte vermindert. Hoe hoger je de cmpressie instelling zet des te kleiner wordt je bimage, maar des te langer werkt hij hieraan. Images zijn bedoelt om je systeem snel terug te zetten en niet om data te backuppen. Data is net als bj zippen meestal weinig te compressen dus plaats winst haal je er bijna niet uit. Daarbij 1TB lezen/schrijven, heb je dat al eens ooit gedaan? Zo niet moet je dat eens proberen, ik kom dan overmorgen eens vragen hoe het is geweest
    Neen een image van 1TB wordt niet direct gedaan Van een systeem met programma's wordt een image genomen, van data wordt een backup (copy) normaal genomen. Vandaar dat je best data altijd mooi scheidt van de rest

  11. De volgende 4 gebruikers bedanken PeterN voor deze nuttige post:

    Baloeke (20 September 2010), Mrjraider (14 December 2010), mXX (21 September 2010), Obsessed (21 September 2010)

  12. #7
    Minatica Moderator   Obsessed's schermafbeelding
    Geregistreerd
    14 June 2005
    Locatie
    Hagenland
    Berichten
    3.188
    Bedankjes
    16.890
    Bedankt
    17.684 keer in 7.891 posts
    Mmmmm, de voorkeur gaat hier blijkbaar naar Acronis TrueImage
    Dan zal ik eens naar de prijzen rondkijken.
    * NIL VOLENTIBUS ARDUUM *

  13. De volgende gebruiker bedankt Obsessed voor deze nuttige post:

    peenif (21 September 2010)

  14. #8
    Erelid   PeterN's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Locatie
    Genk
    Berichten
    9.779
    Bedankjes
    9.879
    Bedankt
    15.592 keer in 6.003 posts
    Ik denk dat acronis één van de meest gebruikte is en daarom ga je ook altijd daar meer reactie over krijgen. Dit wil niet zeggen dat anderen slecht zijn, het is enkel dat je er minder reactie over gaat krijgen.
    Nu het nadeel van acronis is dat het betalend is, ergens net onder de 50 euro dacht ik. Voordeel wat je meestal terug vindt is de duidelijke gebruikersinterface en veelal de snelheid tov andere. Natuurlijk nederlandstalig.
    Ik heb ook ooit eens gezien dat ze het pakket ook in de vorm van een usb stick verkopen. Zo heb je een kleine geheugen stick extra, maar wel geen cd.

  15. De volgende 3 gebruikers bedanken PeterN voor deze nuttige post:

    mXX (21 September 2010), Obsessed (21 September 2010), peenif (21 September 2010)

  16. #9
    Minatica Moderator   Obsessed's schermafbeelding
    Geregistreerd
    14 June 2005
    Locatie
    Hagenland
    Berichten
    3.188
    Bedankjes
    16.890
    Bedankt
    17.684 keer in 7.891 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PeterN Bekijk bericht
    Ik denk dat acronis één van de meest gebruikte is en daarom ga je ook altijd daar meer reactie over krijgen. Dit wil niet zeggen dat anderen slecht zijn, het is enkel dat je er minder reactie over gaat krijgen.
    Nu het nadeel van acronis is dat het betalend is, ergens net onder de 50 euro dacht ik. Voordeel wat je meestal terug vindt is de duidelijke gebruikersinterface en veelal de snelheid tov andere. Natuurlijk nederlandstalig.
    Ik heb ook ooit eens gezien dat ze het pakket ook in de vorm van een usb stick verkopen. Zo heb je een kleine geheugen stick extra, maar wel geen cd.
    € 50 vind ik een eerlijke prijs om mijn installatie veilig te stellen.

    Nog een bijkomend vraagje: Een met True Image aangemaakte backup op DVD, is die dan bootable, of hoe zet men dat achteraf terug op bvb een nieuwe harddisk??
    * NIL VOLENTIBUS ARDUUM *

  17. De volgende gebruiker bedankt Obsessed voor deze nuttige post:

    peenif (21 September 2010)

  18. #10
    Erelid   PeterN's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Locatie
    Genk
    Berichten
    9.779
    Bedankjes
    9.879
    Bedankt
    15.592 keer in 6.003 posts
    Images zijn nooit bootable. In het programma kan je een 'opstartmedia' maken. Je kan daar dus gewoon een cd mee branden. Start je uw pc op met die cd dan start er een soort 'dos versie' op van true image die nagenoeg hetzelfde lijkt als de gewone versie onder windows. Hier kan je dan een image mee terug zetten als je totaal niet meer in windows komt.
    Een andere mogelijkheid is een beveiligde zone maken en dit hierin plaatsen. Er wordt dan een soort partitie gemaakt waarin deze opstart zit en waar niemand aankan. Bij het opstarten krijg je dan altijd de optie F11 te drukken om deze true image in dos op te starten. Natuurlijk bij een kapotte hd gaat die partitie ook niet werken en moet je wel via die cd gaan. Die maak je 1 keer en legt die opzij. Btw het programma, als je het koopt op cd is zo'n cd zelf al met dan de installatie van true image voor windows ook nog op.
    Andere zaak, backup op dvd... tegenwoordig windows 7 en office is al een serieuze installatie en ga je waarschijnlijk niet op 1 dvd krijgen ten zij je een hoge compressie instelt maar ook veel trager werkt. Je kan de image automatisch laten splitsen zodat hij het op 2 dvd's schrijft, maar een externe hd is veelal toch handiger om al die dingen bij te houden

  19. De volgende 2 gebruikers bedanken PeterN voor deze nuttige post:

    mXX (21 September 2010), Obsessed (21 September 2010)

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. Reacties: 7
    Laatste bericht: 13 November 2009, 14:31
  2. Image van harde schijf maken.
    Door dodderken in forum Opslagmedia
    Reacties: 9
    Laatste bericht: 1 March 2008, 16:44
  3. image van tweede schijf op externe
    Door atlantis in forum Opslagmedia
    Reacties: 9
    Laatste bericht: 20 October 2006, 20:00

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •