Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 11

Discussie: Netwerkprobleem

  1. #1
    Gevorderd  
    Geregistreerd
    15 December 2005
    Berichten
    389
    Bedankjes
    33
    Bedankt
    28 keer in 24 posts

    Netwerkprobleem

    Ik heb een netwerk ingesteld tussen mijn desktop en mijn labtop
    heb bij beide bepaalde delen als gedeelde mappen ingesteld en wanneer ik zoek naar mijn netwerklokaties zie ik deze ook .
    vanop mijn labtop kan ik de bestanden op mijn dekstop zonder probleem beheren , maar vanop mijn dekstop zijn de bestanden op mijnlabtop niet bereikbaar.
    ik zie ze wel maar krijg geen toegang.
    Wie weet raad??

  2. #2
    Erelid   PeterN's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Locatie
    Genk
    Berichten
    9.779
    Bedankjes
    9.879
    Bedankt
    15.592 keer in 6.003 posts
    Welke besturingssystemen?
    Eerst zorgen dat je netwerkinstellingen juist staan, daarna je rechten juist zetten.
    Voor het delen kijk eens in dit topic. Zo werkt het altijd.

  3. #3
    Gevorderd  
    Geregistreerd
    15 December 2005
    Berichten
    389
    Bedankjes
    33
    Bedankt
    28 keer in 24 posts
    Sorry vergeten: beide werken met xp pr serv pk3.
    Vanop mijn labtop zie ik beide pc staan ,maar als ik via mijn netwerklokaties naar mijn labtop wil gaan krijg ik ook geen toegang tot de gedeelde mappen op mijn labtop.
    Werkgroep is dezelfde vandaar dat ik de beide pc ook zie en ook de mappen enkel krijg ik geen toegang.
    Wanneer ik bij mijn labtop klik op eigenschappen krijg ik volgend beeld:
    doch bij mijn desktop is daar nog een mogelijkheid delen waar men de gebruikers kan toevogen.

  4. #4
    Erelid   PeterN's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Locatie
    Genk
    Berichten
    9.779
    Bedankjes
    9.879
    Bedankt
    15.592 keer in 6.003 posts
    Oei XP, dat is weer even geleden, dus met een korreltje zout mijn benamingen nemen

    Open 'deze computer' en kies daar extra, map opties. Kies weergave en daar staat ergens een vakje dat je aan en uit kan vinken 'eenvoudig delen'. Zet dit gelijk op beide pc's. Met eenvoudig delen kan je mappen delen met of zonder machtiging.
    Wil je met machtigingen werken moeten beide pc's wel NFTS geformatteerde schijven hebben, anders gaat dat niet.
    Waarschijnlijk gaat de laptop pc niet ntfs geformatteerd zijn, maar fat32 en dan krijg je die machtigingen niet.
    Je kan dus ofwel je schijf converteren naar ntfs ofwel zonder machtigingen werken en eenvoudig delen aanvinken.
    Als je de schijf converteerd, maak voor de veiligheid een backup, je weet nooit.

    Om te converteren ga je naar bureau accesoires, kies opdrachtprompt en typ:
    convert (drive): /fs:ntfs.
    Dus voor je C schijf wordt dat convert c: /fs:ntfs
    Denk eraan, je kan niet terug converteren, van ntfs naar fat32 gaat niet

  5. #5
    Gevorderd  
    Geregistreerd
    15 December 2005
    Berichten
    389
    Bedankjes
    33
    Bedankt
    28 keer in 24 posts
    Sorry PeterN beide pc zijn wel degelijk in NTFS gefomateerd en ook bij extra mapopties staat eenvoudig delen aangevinkt.
    dus het zal verder zoeken worden??
    dit is de melding die ik krijg


    toch bedankt voor de reactie

  6. #6
    Erelid   PeterN's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Locatie
    Genk
    Berichten
    9.779
    Bedankjes
    9.879
    Bedankt
    15.592 keer in 6.003 posts
    - Probeer zo eens: zet de shares terug af en vink daarna op beide pc's 'eenvoudig delen' uit. Op dat moment moet op beide pc's dat tabblad waar je de machtigingen kan ingeven, verschijnen. Ga dan zoals hier te werk. Belangrijk is dat 'iedereen' in die machtiging staat.
    Zorg ook dat je een gastaccount hebt op je laptop. Het moet er gewoon zijn wat niet wil zeggen dat je het moet gebruiken. Kijk hiervoor eventueel als vergelijk op je desktop. Log natuurlijk als administrator aan.

    Nu normaal moet dat tabblad van beveiligen zo wie zo komen waar je de machtigingen kan invullen maar je foutmelding geeft iets anders aan 'onvoldoende opslagruimte op de server'. Dit kan een register waarde zijn die niet juist staat maar soms worden foutmeldingen gegeven die niet de oorzaak van het probleem zijn maar het gevolg. Daarom eerst bovenstaande proberen voor je het register induikt

  7. #7
    Gevorderd  
    Geregistreerd
    15 December 2005
    Berichten
    389
    Bedankjes
    33
    Bedankt
    28 keer in 24 posts
    heb eenvoudig delen uitgezet en nu vershijnt inderdaad de machtiging en alles aangezet dus toelating voor iedereen ben toch de enige gebruiker.
    Een gastaccount bestaat ook.
    de foutmelding blijft en wat onvoldoende schijf ruimte betreft lijkt ook weinig waarschijnlijk gezien er nog respectivelijk 17Gb en 10gb beschikbaar is

  8. #8
    Erelid   PeterN's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Locatie
    Genk
    Berichten
    9.779
    Bedankjes
    9.879
    Bedankt
    15.592 keer in 6.003 posts
    Dan zal je eens in het register moeten duiken van de pc met de foutmelding. Vooraleer zeker een backup nemen en je register opslaan. Fouten in het register kunnen immers zwaar afgestraft worden :s

    IRP Stack Size is een waarde, aangemaakt door de server service, die aangeeft hoeveel stack lokaties er worden aangemaakt voor pakketjes. Voor iedere stack zijn dat 36 bytes in het geheugen als ontvangstbuffer. Als er te weinig plaats is krijg je de fout die jij opgeeft, 'onvoldoende opslagruimte op de server'.
    Je kan die waarde groter zetten maar hiervoor moet je dus naar het register gaan. In het register zoek je de volgende sleutel:
    HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\lanmanserve r\parameters
    Aan de rechterkant vind je nu de waarde IRPStackSize als REG_DWORD met een waarde. Staat deze sleutel er niet, maak hem dan aan. Zorg dat de waarde decimaal wordt weergegeven. Standaard staat de sleutel op 11 denk ik. Dus als je hem moet aanmaken zet je hem op 11. Staat deze sleutel er al, verander dan de waarde en zet het bv 4 hoger, naar 15. Zorg dat je niet meer dan 20 plaatst. Sla op en herstart de pc volledig.

    EDIT: voor de duidelijkheid, je moet dit doen op de laptop, de pc die zijn mappen niet vrij geeft.

  9. #9
    Gevorderd  
    Geregistreerd
    15 December 2005
    Berichten
    389
    Bedankjes
    33
    Bedankt
    28 keer in 24 posts
    Dit stond er niet in, heb het erin geplaatst en op 11 gezet maar maakt geen verschil
    Is het mogelijk om het netwerk op de labtop eens totaal te verwijderen en de gedeelde mappen uit te schakelen opnieuw opstarten en dan totaal opnieuw te beginnen??
    weet niet hoe ik het netwerk moet verwijderen

  10. #10
    Erelid   PeterN's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Locatie
    Genk
    Berichten
    9.779
    Bedankjes
    9.879
    Bedankt
    15.592 keer in 6.003 posts
    Neen netwerk verwijderen gaat niet zomaar. Ik zou die sleutel nog eens aanpassen, zet hem eens veel groter op 20 of zelfs 50. Je kan hem altijd naderhand terug lager zetten naar de waarde die dan wel nog net werkt.

    Krijg je die fout ook niet op beide pc's? Kijk dan eventueel ook eens bij de andere pc, waarmee je de mappen wil bekijken als deze sleutel helpt. Je kan altijd nog de sleutel terug zetten of verwijderen naderhand. De specifieke error 'onvoldoende opslagruimte op de server' leidt naar die sleutel. Btw, je netwerk werkt, je ziet de mappen etc.

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. Netwerkprobleem
    Door GuntherS in forum Netwerken en internetproviders
    Reacties: 8
    Laatste bericht: 6 April 2006, 16:38
  2. Netwerkprobleem
    Door stanny_n in forum Netwerken en internetproviders
    Reacties: 7
    Laatste bericht: 7 February 2006, 09:39
  3. netwerkprobleem
    Door ward in forum Netwerken en internetproviders
    Reacties: 6
    Laatste bericht: 29 December 2005, 12:44
  4. netwerkprobleem
    Door spruit in forum Netwerken en internetproviders
    Reacties: 10
    Laatste bericht: 28 June 2005, 19:35

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •